Gå til innhold

Falsk positiv covid test? (måtte tilsette vann i oppløsningen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er syk og har bare gamle covidtester hjemme. Væsken man skal snurre pinnen i hadde tørket ut. Jeg måtte tilsette vann for å få nok til å presse ut noen dråper. 

Testen ble positiv. Kan det være fordi den er gammel/at jeg hadde vann i oppløsningen?

Anonymkode: 47338...61e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre det er covidvirus i vannet så tviler jeg på at vann har noe med saken å gjøre. Tilsatt vann ville vel heller ødelegge testen (ødelegge eller tynne ut væsken) og gi større risiko for negativt resultat.

Har du ingen du kan be om å hente/kjøpe en ny test og komme innom til deg med?
Er det egentlig så nøye å vite om du har covid? Er du syk så er du syk, uansett om det er covid eller annet virus.

Anonymkode: 745aa...731

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Med mindre det er covidvirus i vannet så tviler jeg på at vann har noe med saken å gjøre. Tilsatt vann ville vel heller ødelegge testen (ødelegge eller tynne ut væsken) og gi større risiko for negativt resultat.

Har du ingen du kan be om å hente/kjøpe en ny test og komme innom til deg med?
Er det egentlig så nøye å vite om du har covid? Er du syk så er du syk, uansett om det er covid eller annet virus.

Anonymkode: 745aa...731

Har bedt om hjelp til å få tak i ny test. 

Tenkte kanskje den ville være upålitelig når den var så gammel at den hadde tørket ut. Derfor jeg tenker det kanskje er falsk resultat. 

Det er ikke veldig nøye nei, men jeg ser for meg å holde meg hjemme noen dager ekstra hvis det er covid. Vanligvis går jeg ut igjen når jeg føler meg bedre. Er opptatt av å ikke smitte andre til vanlig også, men ekstra opptatt av å ikke gi andre korona rett før jul når man gjerne skal samles med eldre slekt osv. 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Kan jo gå ut.  Are bruk munnbind og  vær nøye med håndhygiene. Jeg jobbet på sykehjem med corona. Smittet ingen da jeg gjorde dette 

Anonymkode: 72996...ca5

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Har bedt om hjelp til å få tak i ny test. 

Tenkte kanskje den ville være upålitelig når den var så gammel at den hadde tørket ut. Derfor jeg tenker det kanskje er falsk resultat. 

Det er ikke veldig nøye nei, men jeg ser for meg å holde meg hjemme noen dager ekstra hvis det er covid. Vanligvis går jeg ut igjen når jeg føler meg bedre. Er opptatt av å ikke smitte andre til vanlig også, men ekstra opptatt av å ikke gi andre korona rett før jul når man gjerne skal samles med eldre slekt osv. 

Ts

Du kan jo ta en til. Lite sannsynlig begge er falsk positive. Du virker veldig omtenksom:) 

Anonymkode: 75075...36e

• Hjerte 1
Skrevet

Den nye var knallpositiv 😩 

Ts

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...