Gå til innhold

Ekspresslevering som ikke er ekspress

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bestilte et nytt spisebord i går og valgte ekspresslevering med «garantert levering neste virkedag før bestilling kl 12:00». Tenkte fint, da slipper jeg å kjøre ut og kjøpe bordet til vi får gjester i morgen. Bordet skulle kommet i dag og nå står det plutselig på PostNord at bordet skal leveres på mandag (!!). Hvorfor gidder man å ha det alternativet når det åpenbart ikke funker i praksis? Svindyrt i tillegg. Dumt av meg, for jeg har ikke råd til å betale bordet to ganger ved å kjøpe i butikk og vente på retur av det andre. 
Hadde dere klaget og bedt om pengene igjen for levering? Var nesten 500kr ekstra. 

Anonymkode: 73162...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde absolutt klaget på det, og hevet kjøpet når det er såpass lang leveringstid.

Anonymkode: 050ef...818

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du klage!!
Samme skjedde med meg, jeg bestilte 27 november, fikk bordet i dag….

Hver dag siden 4 desember har jeg fått sms om at bordet er lastet på bil og ute for kjøring med leveranse mellom 17-22. Har blitt endret rundt kl. 23 til levering dagen etter..

PostNord er helt ubrukelige. Ta kontakt med selskapet du kjøpte bordet av ikke PostNord. Ofte har de ett direkte nr eller kontakt i PostNord de kan kontakte for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leonora8 skrev (58 minutter siden):

Her må du klage!!
Samme skjedde med meg, jeg bestilte 27 november, fikk bordet i dag….

Hver dag siden 4 desember har jeg fått sms om at bordet er lastet på bil og ute for kjøring med leveranse mellom 17-22. Har blitt endret rundt kl. 23 til levering dagen etter..

PostNord er helt ubrukelige. Ta kontakt med selskapet du kjøpte bordet av ikke PostNord. Ofte har de ett direkte nr eller kontakt i PostNord de kan kontakte for deg.

Ser at bordet er ca 20 min unna på en terminal, så de burde virkelig klare å levere det.. Føler meg også litt lurt av siden jeg handlet på for det står ikke noe sted at PN er leverandør, da hadde jeg helt klart droppet det.. Stod faktisk at de brukte Bring 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stort press nå før jul, og mye sykdom, sier de (har det fra en jeg kjenner som venter på et møbel som skulle ha vært levert for flere dager siden). Så det spørs om det er noe poeng i å klage. Er det ikke kapasitet så er det ikke kapasitet.

Endret av every woman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

every woman skrev (2 minutter siden):

Det er stort press nå før jul, og mye sykdom, sier de (har det fra en jeg kjenner som venter på et møbel som skulle ha vært levert for flere dager siden). Så det spørs om det er noe poeng i å klage. Er det ikke kapasitet så er det ikke kapasitet.

Da er det jo veldig lett å bare fjerne alternativet om ekspress til 500kr og heller bruke ordinær forsendelse så lenge .. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Da er det jo veldig lett å bare fjerne alternativet om ekspress til 500kr og heller bruke ordinær forsendelse så lenge .. :) 

Det er jo bare å foreslå det for PostNord. Men forsendelsene kommer neppe fortere frem av den grunn. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

every woman skrev (43 minutter siden):

Det er jo bare å foreslå det for PostNord. Men forsendelsene kommer neppe fortere frem av den grunn. :) 

Det er jo ikke Postnord som reklamerer med ekspresslevering, det er nettsiden jeg handlet hos :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at flere nettbutikker/leverandører selger tjenester de ikke har noen avtale med transportøren om. F. eks ekspress. 

Anonymkode: 2b48a...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen nettbutikker mener med «garantert levering» at det er garantert at de skal få pakket og sendt avgårde pakken innen *dato og klokkeslett*, ikke nødvendigvis at du skal få det levert til huset da, dette er noe de faktisk ikke kan garantere fordi posten/postnord kan stå insituasjoner som gjør sånne lovord umulig å holde (slik som jul). Latterlig å skrive det på den måten, men det er forklaring jeg har fått tidligere. 

Anonymkode: 79c40...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Noen nettbutikker mener med «garantert levering» at det er garantert at de skal få pakket og sendt avgårde pakken innen *dato og klokkeslett*, ikke nødvendigvis at du skal få det levert til huset da, dette er noe de faktisk ikke kan garantere fordi posten/postnord kan stå insituasjoner som gjør sånne lovord umulig å holde (slik som jul). Latterlig å skrive det på den måten, men det er forklaring jeg har fått tidligere. 

Herlighet. «Få situasjoner» skulle det stå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

every woman skrev (22 timer siden):

Da kan de heller ikke ta betalt for en tjeneste de ikke klarer å levere. Ergo bør TS kreve å få refundert beløpet hun betalte ekstra for ekspresslevering.

Anonymkode: 52445...7f0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...