Gå til innhold

Kløe I underlivet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med kløe I slimhinnene I underlivet noen måneder nå. Har ikke utslett, og jeg har prøvd forskjellige soppmiddel og har ingen annen tegn på sopp. 

Mamma mente at jeg kanskje trengte østrogen. Jeg er 41 år og har ingen andre tegn til overgangsalder. 

Ellers har jeg utelukket andre ting, som vaskemiddel, såpe og sånt og tar ikke medisiner som kan gi kløe. 

Noen som har erfaring med sånn kløe? Det klør altså hele tiden, men det "kommer igang" skikkelig ved kontakt, for eksempel når jeg tørker meg på do. Så kløen blir jo aktivert med jevne mellomrom. I mellomtiden så føles det som om et dyr kravler rundt i huden der nede. 

Skal til legen neste uke men var nysgjerrig på hvilke erfaringer KG har. :)

Anonymkode: 3186c...0fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flatlus? 

Anonymkode: a5da8...d34

Skrevet

Hørtes fælt ut. Det kan være sopp selv om det ikke har blitt bedre med feks canesten. Noen ganger må man til med hardere skyts .

Anonymkode: 25615...353

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har slitt med kløe I slimhinnene I underlivet noen måneder nå. Har ikke utslett, og jeg har prøvd forskjellige soppmiddel og har ingen annen tegn på sopp. 

Mamma mente at jeg kanskje trengte østrogen. Jeg er 41 år og har ingen andre tegn til overgangsalder. 

Ellers har jeg utelukket andre ting, som vaskemiddel, såpe og sånt og tar ikke medisiner som kan gi kløe. 

Noen som har erfaring med sånn kløe? Det klør altså hele tiden, men det "kommer igang" skikkelig ved kontakt, for eksempel når jeg tørker meg på do. Så kløen blir jo aktivert med jevne mellomrom. I mellomtiden så føles det som om et dyr kravler rundt i huden der nede. 

Skal til legen neste uke men var nysgjerrig på hvilke erfaringer KG har. :)

Prøvd canesten 

Bomullstruser ren bomull 

bare trykke lett mot hud etter dusj/ikke gni!

bare vaske m/vann nedentil ikke noe sepe

Skrevet

Prøv Diflucan. Reseptfritt. Tar knekken sopp innen 24 timer.

Anonymkode: 9e213...c61

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Prøv Diflucan. Reseptfritt. Tar knekken sopp innen 24 timer.

Anonymkode: 9e213...c61

Har prøvd. Diflucan, canesten og pevaryl. (Ikke samtidig da). 

Skrevet
3 minutter siden, Rødstrupa said:

Prøvd canesten 

Bomullstruser ren bomull 

bare trykke lett mot hud etter dusj/ikke gni!

bare vaske m/vann nedentil ikke noe sepe

Prøvd alt på lista der. 

Skrevet

Jeg tenkte mest om noen hadde erfaring med kløe som ikke var grunnet ting man kan finne ut av selv. Tro meg, det ha rikke vært noe morsomt dette her, og burde ha gått til legen tidligere, men jeg har litt vanskelig for å komme meg til legen og har derfor Prøvd ALT annet først. 

Skrevet

Ser du noe der da, hvis du bruker speil? Rødhet, utslett, vabler, blemmer, tørrhet?

Anonymkode: 73b8f...3d6

Skrevet

Jeg har ikke synlig utslett heller, men gynekologen sa at det var utslett hos meg. Jeg fikk salve med hydrokortison.

Anonymkode: e17d7...b46

Skrevet

Jeg kan innimellom klø en del i underlivet. Men har blitt mye bedre etter at jeg har sluttet med sex

Anonymkode: 1cc70...0ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tenkte mest om noen hadde erfaring med kløe som ikke var grunnet ting man kan finne ut av selv. Tro meg, det ha rikke vært noe morsomt dette her, og burde ha gått til legen tidligere, men jeg har litt vanskelig for å komme meg til legen og har derfor Prøvd ALT annet først. 

Jeg hadde dette og fikk påvist Lichen Sclerosus, veldig vanlig tilstand hos kvinner. Det hjelper med kortisonsalve, men da må du ha resept. Jeg fikk det påvist hos gynekolog. 

Anonymkode: 957ae...7d3

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Ser du noe der da, hvis du bruker speil? Rødhet, utslett, vabler, blemmer, tørrhet?

Anonymkode: 73b8f...3d6

Ser ikke noe, ser vanlig ut, bortsett fra når jeg klør så det blør. 

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke synlig utslett heller, men gynekologen sa at det var utslett hos meg. Jeg fikk salve med hydrokortison.

Anonymkode: e17d7...b46

Mulig det kan være det likevel. 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde dette og fikk påvist Lichen Sclerosus, veldig vanlig tilstand hos kvinner. Det hjelper med kortisonsalve, men da må du ha resept. Jeg fikk det påvist hos gynekolog. 

Anonymkode: 957ae...7d3

Ja, min søster fikk det også, og vi har sammenlignet symptomer men jeg har ikke noen hvite flekker. Syns det er veldig rart dette her. Jaja vi får se. Takk for svar likevel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...