Gå til innhold

Kan PMS sette seg i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 43 og har det siste året fått en hverdag mellom EL og mens mer og mer preget av PMS. I begynnelsen dreide det seg stort sett om økende underlivssmerter og store blødninger ved mens. Så hadde jeg et par måneder der jeg rett og slett følte meg influensasyk og nå de siste syklusene har jeg slitt med magesmerter. Og da altså ikke bare i underlivet men rett og slett hele magen, fra underlivet og helt opp til mellomgulvet. Jeg veksler mellom å ha løs og hard avføring, luftsmerter og føler meg skikkelig stinn rett og slett. Som om magen er proppfull av mat til enhver tid. Smertene i mellomgulvet er likevel verst men jeg klarer ikke helt å beskrive de. Jeg har et mellomgulvsbrokk som jeg tidvis har slitt med, men de smertene er annerledes enn disse. Dette er en mer knugende smerte som om noen har slått meg i mellomgulvet. Jeg begynte nesten å bekymre meg for magesår forrige syklus, men så opphørte smertene så fort menstruasjonen kom og det var det som satte meg på tanken om at det kunne være en sammenheng mellom PMS og dette. Og nå sitter jeg her atter en gang, har en uke igjen til mens og med de samme smertene. Jeg skjønner ikke helt at hormoner skal kunne påvirke magen i slik grad, det derfor jeg lurer på om det er noen andre her som sliter/har slitt med det samme? Og ikke minst, kan man gjøre noe med dette eller må jeg bare bite tennene sammen og håpe på en tidlig overgangsalder? 😐

Anonymkode: bbf97...d3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...