Gå til innhold

Samboeren min har en kurv/mellomstasjon for klær han har brukt én gang – midt i soverommet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger vi hjelp av dere til å bli enige i hjemmet her. 

Jeg mener at klærne i husstanden skal være ett av tre steder til ethvert tidspunkt: i skapet, på kroppen eller i skittentøyskurven. Men samboeren min har nå kjøpt seg en kurv – en mellomstasjon for klær – hvor han lagrer klær han har brukt én gang, men som ikke er skitne (ingen flekker, vond lukt osv.).

Kurven – som ligger på soverommet – er ofte stappfull, og den flyter fort over. Det er en liten flettekurv fra TGR det er snakk om.

Dette er helt unødvendig, tenker jeg. Hvis klærne er rene, kan de vel bare gå inn i skapet igjen? Men samboer mener at da glemmer han at klærne er brukt, og det er uhygienisk. Men har det noe å si at klærne er brukt én gang, når klærne uansett ikke er skitne? Enten er de rene og kan ligge i skapet, eller så er de skitne og bør i skittentøyskurven.

T.o. er det kun t-skjorter, bukser og gensere som får plass i «mellomstasjonen». Ikke undertøy og sokker – de går rett til skittentøy.

Har dere også en mellomstasjon for klær? Er jeg dum som ikke forstår at dette er et godt system? Eller er dere enige i at kurven bare et helt unødvendig ledd i klessystemet? 

Spent på svar!

Mann27

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med ei knaggrekke bak døra? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Bpde jeg og samboer har mellomstasjoner, både for jobb-og koseklær🤷‍♀️

Anonymkode: 20178...5e0

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet

Helt enig med samboer. Her har vi alle en slik kurv. Jeg vil ikke ha halvbrukte klær i skapet mitt, da de bør vaskes dersom de ikke er helt rene før de henges bort, samtidig som det er dust å vaske etter en gangs bruk. 

Anonymkode: 88efa...494

• Liker 18
  • Nyttig 6
Skrevet

Lurt med kurv, jeg har samme system, men de blir slengt på en stol. Bukser, skjørt og gensre kan brukes flere ganger, men kun nyvasket skal i skapet:) 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Vi har knaggrekke bak døra til dette.

Anonymkode: 58452...a2e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har mellomstasjon, ja!

En kurv har jeg aldri hørt om da, men hvorfor ikke. Men hos meg har det på mine forskjellige bosteder vært stolen, knaggene, oppå kommoden, en hylle i skapet.

Jeg henger ikke brukte klær inn i skapet igjen, men det er heller ikke alt som skal rett til vask etter en gangs bruk. Det må ha en mellomstasjon.

Dette er nok vanlig, jeg brukte en interiørarkitekt på ene boligen min som da vi innredet soverommet var veldig opptatt av hvor mellomstasjonen skulle være. Det er liksom ikke aktuelt å ikke ha det 😂

Anonymkode: 3e775...d1a

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Vi har både kurv og knaggrekke. Er enig med mannen din😄

Anonymkode: fe1c9...019

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har et sted i walk in garderoben min jeg kan kalle mellomstasjon ja ;) 

Anonymkode: 3af83...1ed

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har også mellomstasjon. Hvis jeg har på meg en pysjbukse i noen timer etter jobb en dag, gidder jeg selvsagt ikke vaske den, men den er eller ikke så ren at jeg ville pakket den med meg på ferie eller lånt den til en venn, så vil ikke ha den i skapet igjen.

Anonymkode: 090b9...261

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Enig med mannen din. Vi har hver våre knagger til dette.

Anonymkode: 38efc...26f

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Salatslynge skrev (20 minutter siden):

Jeg mener at klærne i husstanden skal være ett av tre steder til ethvert tidspunkt: i skapet, på kroppen eller i skittentøyskurven. Men samboeren min har nå kjøpt seg en kurv – en mellomstasjon for klær – hvor han lagrer klær han har brukt én gang, men som ikke er skitne (ingen flekker, vond lukt osv.).

Kurven – som ligger på soverommet – er ofte stappfull, og den flyter fort over. Det er en liten flettekurv fra TGR det er snakk om.

Dette er helt unødvendig, tenker jeg. Hvis klærne er rene, kan de vel bare gå inn i skapet igjen? Men samboer mener at da glemmer han at klærne er brukt, og det er uhygienisk. Men har det noe å si at klærne er brukt én gang, når klærne uansett ikke er skitne? Enten er de rene og kan ligge i skapet, eller så er de skitne og bør i skittentøyskurven.

T.o. er det kun t-skjorter, bukser og gensere som får plass i «mellomstasjonen». Ikke undertøy og sokker – de går rett til skittentøy.

Har dere også en mellomstasjon for klær? Er jeg dum som ikke forstår at dette er et godt system? Eller er dere enige i at kurven bare et helt unødvendig ledd i klessystemet? 

Spent på svar!

Mann27

Dette er det samme som "chairrobe" . Noe adhd folk driver med. 

Skrevet

Her har vi mellomstasjon. Jeans og ullgensere blant annet brukes flere ganger før de må vaskes, og de må jo oppbevares et eller annet sted. Jeg vil ikke ha brukte klær i klesskapet, selv om de ikke er skitne nok til at de må vaskes. 

Anonymkode: 91195...f01

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har en skuff i en kommode avsatt til dette, mens kona mi har en knaggrekke på soveromsdøra. Det som er helt sikkert er at brukte klær ikke skal inn i skapet/kommoden igjen og blandes med rene klær. Så jeg støtter samboeren din. 

Anonymkode: b35ca...05c

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg og har en sånn, den står ved skittentøykurven og ikke i veien . 

Anonymkode: 2ebc1...ce2

Skrevet

Ikke klag, jeg har 2. Oppe på kommoden og gulvet 

Anonymkode: d85b5...8a5

Skrevet

Takk for svar! 

Man er sjeldent den første som har tenkt ut noe for første gang, og det gjelder tydeligvis også samboeren min og hans mellomkurv (årets nyord 2024?). 

Jeg føyer meg etter dere og samboer skal få beholde kurven sin i fred. Men det sitter nok lengre inne å kjøpe min egen kurv. Kanskje hvis vi en gang er bemidlet nok til å ha en walk-in garderobe – da skal jeg vurdere det på nytt! 

TAKK NYDELIGE MENNESKER!

• Liker 4
  • Hjerte 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Både jeg og samboer har mellomstasjoner. Jeg har en knaggeekke på badet, han har sin på en stol på soverommet.

Om du irriterer deg over at det er visuellt rot kan du jobbe med det, den mellomstasjonen er faktisk «hjemmet» til klesplagga. Det er der de hører hjemme.

Jeg synes ikke en jeans for eksempel trenger å vaskes etter en tur i sentrum, men den er heller ikke ren nok til å legges i skapet med nyvaska klesplagg.

Anonymkode: 11cfc...a1e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også mellomstasjon, en stol med et berg av klær 😂 Så lenge berget står, er det innafor. Når det velter er det derimot på tide å rydde.  

Anonymkode: ac293...b2a

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet
Salatslynge skrev (36 minutter siden):

Spent på svar!

Mann27

Er enig med deg jeg. Klær brukt en gang kan ikke tilbake igjen i skapet

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...