AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #1 Skrevet 13. desember 2023 Jeg forskuddsbetaler her jeg leier. Og har lite penger nå i desember pga enkelte trekk. Da jeg flyttet inn her betalte jeg på forskudd, altså 1-1 neste mnd. Da jeg flytter ut her ville jeg da fått gratis en mnd. Men nå henger jeg litt på etterskudd og får ikke betalt 8500 til 1 januar. Tror dere det vil gå fint om jeg kan betale det den 12 januar? Men da må jeg isåfall betale siste mnd jeg bor her. Har ingen planer om å flytte. Jeg har betalt for 1 desember. Burde leieboer gå med på dette? De jeg leier av er på vei til å flytte også. Så nå får jeg også nye folk jeg skal leie hos, kunne forsette å bo her. Anonymkode: 4c92f...b1f 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Burde leieboer gå med på dette? Du er leieboer. Anonymkode: 22092...e41 42 27
kri.star Skrevet 13. desember 2023 #3 Skrevet 13. desember 2023 De eneste som kan svar deg på det er utleier. Noen ganger går det, andre ganger går det ikke fordi utleier er avhengig av inntekten for å få dekket sine egne økonomiske forpliktelser. 14
Rødstrupa Skrevet 13. desember 2023 #4 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg forskuddsbetaler her jeg leier. Og har lite penger nå i desember pga enkelte trekk. Da jeg flyttet inn her betalte jeg på forskudd, altså 1-1 neste mnd. Da jeg flytter ut her ville jeg da fått gratis en mnd. Men nå henger jeg litt på etterskudd og får ikke betalt 8500 til 1 januar. Tror dere det vil gå fint om jeg kan betale det den 12 januar? Men da må jeg isåfall betale siste mnd jeg bor her. Har ingen planer om å flytte. Jeg har betalt for 1 desember. Burde leieboer gå med på dette? De jeg leier av er på vei til å flytte også. Så nå får jeg også nye folk jeg skal leie hos, kunne forsette å bo her. Anonymkode: 4c92f...b1f Kontakt huseier så fort som mulig. Forklar din situasjon. Dersom du har overholdt betalingen frem til nå, får du helt sikkert aksept.🤗 7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #5 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du er leieboer. Anonymkode: 22092...e41 Ja, burde han gå med på dette? Anonymkode: 87c03...e98
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #6 Skrevet 13. desember 2023 Det er ikke KG du må spørre, men de du leier hos. Mange kan si ja det går fint. Men så har vi også dem som trenger den innbetalingen når den kommer for egne utgifter, og da vil det ikke være greit. Anonymkode: 8b2fa...8ab 9 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #7 Skrevet 13. desember 2023 Spør pent du, det verste som kan skje er at du får et nei. Hvis du har mulighet for å betale deler av leien vil det kanskje være greiere? Anonymkode: 04599...f2a 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #8 Skrevet 13. desember 2023 Det er bare 12 dager senere så kan hende han går med på det.. Forklar situasjonen og spør pent 🙂 Anonymkode: 5fea3...614 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #9 Skrevet 13. desember 2023 Rødstrupa skrev (19 minutter siden): Kontakt huseier så fort som mulig. Forklar din situasjon. Dersom du har overholdt betalingen frem til nå, får du helt sikkert aksept.🤗 Over holdt hver mnd i 2år. Pluss at vi satt leia opp 500, jeg sa ja til det. Anonymkode: 4c92f...b1f 3 1
Tobias001 Skrevet 13. desember 2023 #10 Skrevet 13. desember 2023 Hadde du vært min leietaker, så hadde jeg blitt ganske provosert av en slik forespørsel. Utleier har også regninger og forpliktelser som skal betales. Hva hadde du svart hvis din arbeidsgiver kom å spurte om det var greit å betale lønnen din 12 dager senere? Det blir akkurat det samme som det du ønsker her! 19
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #11 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja, burde han gå med på dette? Anonymkode: 87c03...e98 Det hadde jeg ikke trodd Anonymkode: e5c3e...aa7 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #12 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg forskuddsbetaler her jeg leier. Og har lite penger nå i desember pga enkelte trekk. Da jeg flyttet inn her betalte jeg på forskudd, altså 1-1 neste mnd. Da jeg flytter ut her ville jeg da fått gratis en mnd. Men nå henger jeg litt på etterskudd og får ikke betalt 8500 til 1 januar. Tror dere det vil gå fint om jeg kan betale det den 12 januar? Men da må jeg isåfall betale siste mnd jeg bor her. Har ingen planer om å flytte. Jeg har betalt for 1 desember. Burde leieboer gå med på dette? De jeg leier av er på vei til å flytte også. Så nå får jeg også nye folk jeg skal leie hos, kunne forsette å bo her. Anonymkode: 4c92f...b1f Ville spurt om å betale det jeg klarer og betalt resten ved første mulighet. Anonymkode: 1b924...384 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #13 Skrevet 13. desember 2023 Du vet forskjellen på utleier og leieboer? Anonymkode: 0de0f...80f 22
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #14 Skrevet 13. desember 2023 Bor du i et kollektiv? Og har bodd der i to måneder? Det er mulig du får utsatt, men det tar seg ikke bra ut. Utleier kan bli skeptisk til deg Anonymkode: c6f24...1cd
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #15 Skrevet 13. desember 2023 Tobias001 skrev (4 minutter siden): Hadde du vært min leietaker, så hadde jeg blitt ganske provosert av en slik forespørsel. Utleier har også regninger og forpliktelser som skal betales. Hva hadde du svart hvis din arbeidsgiver kom å spurte om det var greit å betale lønnen din 12 dager senere? Det blir akkurat det samme som det du ønsker her! Hvis utleier har god råd så kan det jo la seg gjøre men ser den 🙂 Anonymkode: 5fea3...614
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #16 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det hadde jeg ikke trodd Anonymkode: e5c3e...aa7 Men slik gikk det. Anonymkode: 87c03...e98
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #17 Skrevet 13. desember 2023 Tobias001 skrev (3 minutter siden): Hadde du vært min leietaker, så hadde jeg blitt ganske provosert av en slik forespørsel. Utleier har også regninger og forpliktelser som skal betales. Hva hadde du svart hvis din arbeidsgiver kom å spurte om det var greit å betale lønnen din 12 dager senere? Det blir akkurat det samme som det du ønsker her! En som leier ut burde ha såpass styr på økonomien at det går fint dersom han står en - helst flere - måneder uten husleie. Ting kan skje, leietager kan miste jobben, bli alvorlig syk, dø, namsmann og utkasting tar laaang tid. Jeg tenker at når leietaker gir beskjed en måned i forveien og tidligere har vært punktlig med betalingen så burde det ikke provosere en utleier. Leietaker er ærlig om situasjonen (som kan skje alle!!!) og prøver å finne en løsning. Vær litt imøtekommen. Anonymkode: 17ccd...2fc 15 2
Rødstrupa Skrevet 13. desember 2023 #18 Skrevet 13. desember 2023 Tobias001 skrev (5 minutter siden): Hadde du vært min leietaker, så hadde jeg blitt ganske provosert av en slik forespørsel. Utleier har også regninger og forpliktelser som skal betales. Hva hadde du svart hvis din arbeidsgiver kom å spurte om det var greit å betale lønnen din 12 dager senere? Det blir akkurat det samme som det du ønsker her! Kutt ut a! Det er ingenting å bli provosert av. Enten er det ok/greit eller ikke. Ikke noe galt å spørre pent om utsettelse med det grunnlaget det spørres for her. 13 1
Tobias001 Skrevet 13. desember 2023 #19 Skrevet 13. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: En som leier ut burde ha såpass styr på økonomien at det går fint dersom han står en - helst flere - måneder uten husleie. Ting kan skje, leietager kan miste jobben, bli alvorlig syk, dø, namsmann og utkasting tar laaang tid. Jeg tenker at når leietaker gir beskjed en måned i forveien og tidligere har vært punktlig med betalingen så burde det ikke provosere en utleier. Leietaker er ærlig om situasjonen (som kan skje alle!!!) og prøver å finne en løsning. Vær litt imøtekommen. Anonymkode: 17ccd...2fc Jeg hadde uansett ikke akseptert dette. Jeg hadde sagt opp kontrakten din pga mislighold av betaling 6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #20 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En som leier ut burde ha såpass styr på økonomien at det går fint dersom han står en - helst flere - måneder uten husleie. Ting kan skje, leietager kan miste jobben, bli alvorlig syk, dø, namsmann og utkasting tar laaang tid. Jeg tenker at når leietaker gir beskjed en måned i forveien og tidligere har vært punktlig med betalingen så burde det ikke provosere en utleier. Leietaker er ærlig om situasjonen (som kan skje alle!!!) og prøver å finne en løsning. Vær litt imøtekommen. Anonymkode: 17ccd...2fc Hvis du leier ut din egen bolig for en periode, har du råd til å forskuttere husleie og lån for noen? Anonymkode: 0de0f...80f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå