AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #1 Skrevet 13. desember 2023 Jeg vet ikke hva å gjøre, mannen sliter med kroppen og har gjort dette så lenge vi har vært gift. Men nå begynner det å bli så ille at han har ikke vært på jobb nesten hele året. Det er magen og søvnproblemer som står i sentrum. Han legger seg sent, og våkner ikke til alarmen. Om igjen og om igjen. Til slutt så sier jeg til han at dette kan ikke fortsette og han må legge seg tidligere. Også kommer han med en sånn derre teit "du er ikke bedre selv, du har heller ikke døgnrytme". Det har ingenting å si, siden det er HAN som sliter, ikke jeg???? Hvorfor skal han blande meg inn i d liksom? Så sier jeg til han, hvis du vil vi skal legge oss tidligere, så kan vi det. Men han klager på at jeg blir sur når jeg sier, det er ikke mitt ansvar at han står opp og går på jobb. Forteller han at jeg hjelper ingenting. Hva. I. Alle. Dager. Hva er det som skjer med psyken hans?? Han vil ikke innrømme det heller. Anonymkode: dd23c...f0e
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #2 Skrevet 13. desember 2023 mann uten ryggrad Anonymkode: 41164...817 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #3 Skrevet 13. desember 2023 Virker som om han har planer om å bli som deg; leve på trygd og vase rundt hjemme uten døgnrytme. Anonymkode: 1f71b...d49 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #4 Skrevet 13. desember 2023 Det er veldig lite som er mer provoserende for en som sliter med søvn å få høre at man må legge seg tidligere. Det kan være mange grunner til at han ikke gjør det; han blir liggende å tenke og vri seg, han er ikke trøtt (uten at det er noe som justeres etter en stund,) osv. Dersom du fyrer ut en lettvintløsning vil du kanskje få et provosert svar tilbake. En mann som ikke har vært på jobb nesten hele året har større problemer med søvn enn at det "bare" er å legge seg tidligere, og det er kanskje nettopp derfor han reagerer, hadde det vært så enkelt hadde han vel gjort det. Hva med å sjekke ut hvorfor han sliter med søvn og mage? Kanskje han er deprimert? Uansett årsak, forsøk et annen tilnærming. Oppsøk lege. Anonymkode: 7f449...646 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #5 Skrevet 13. desember 2023 Hvorfor står dere ikke opp sammen? Hvis dere kan spise frokost og drikke kaffe blir det vel en hyggelig start på dagen for begge? Jeg hadde ikke likt å bo sammen med en med helt annen døgnrytme enn meg, legge meg alene, bli vekt når partner la seg, for så å stå opp alene mens partner sov videre… Da er det bedre å bo alene. Anonymkode: e79f3...7bc 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #6 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er veldig lite som er mer provoserende for en som sliter med søvn å få høre at man må legge seg tidligere. Det kan være mange grunner til at han ikke gjør det; han blir liggende å tenke og vri seg, han er ikke trøtt (uten at det er noe som justeres etter en stund,) osv. Dersom du fyrer ut en lettvintløsning vil du kanskje få et provosert svar tilbake. En mann som ikke har vært på jobb nesten hele året har større problemer med søvn enn at det "bare" er å legge seg tidligere, og det er kanskje nettopp derfor han reagerer, hadde det vært så enkelt hadde han vel gjort det. Hva med å sjekke ut hvorfor han sliter med søvn og mage? Kanskje han er deprimert? Uansett årsak, forsøk et annen tilnærming. Oppsøk lege. Anonymkode: 7f449...646 Han går kunn til legen for å få sykemelding, det virker som om legen hans har gitt opp på han, siden han er der hver eneste uke. Og de har lett etter problemene hans i 5 år med magen. Men han har aldri pratet om søvnen! Jeg føler han bare sitter der, sier ingenting og får den sykemeldingen også finner de ikke ut noe nytt. Han må faktisk fortelle mer for å finne ut av problemet! Jeg har og tenkt deprimert, men han nekter jo for noen psykiske problemer hvis jeg hadde spurt. Så det gidder jeg ikke. Anonymkode: dd23c...f0e
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #7 Skrevet 13. desember 2023 Hvis en ikke helt vet hva det å slite med søvn vet enn heler ikke hvordan det er. Har selv en mann som har slitt med søvn siden han var 20 år, men blitt bare være jo eldre han har blitt. Prøvd så og si alt. X antall utredninger. Men ingenting hjelper. Så her så lar jeg mannen sove når han først sover, for bedre han faktisk får den lille søvnen om det så er på morgenen. Noe også legen sa. Her er han så heldig at han har flexi tid på jobb. Noen dager møter han opp kl 4 om morgenen andre ganger 9. Alt ut fra om han får søvn. Det å slite med søvn blirven både sliten av mister overskudd, føler en er i halvsøvne osv Anonymkode: 0fc79...b7f
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #8 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han går kunn til legen for å få sykemelding, det virker som om legen hans har gitt opp på han, siden han er der hver eneste uke. Og de har lett etter problemene hans i 5 år med magen. Men han har aldri pratet om søvnen! Jeg føler han bare sitter der, sier ingenting og får den sykemeldingen også finner de ikke ut noe nytt. Han må faktisk fortelle mer for å finne ut av problemet! Jeg har og tenkt deprimert, men han nekter jo for noen psykiske problemer hvis jeg hadde spurt. Så det gidder jeg ikke. Anonymkode: dd23c...f0e Desvere ofte ikke mye lege for gjort. Mannen her har vel vært ut og inn i forhold til søvn vansker og før fikk han medisiner I værste periode bare for å hente seg inn. Men nå er fastleger forsiktig og kun nevrolog som evnt skriver ut. Men når du har vært x ganger hos nevrolog og søvn senter osv så kommer en ikke lenger når de ikke klarer å finne noe. Her så sover gubben kansje 1 time for å våkne opp og får ikke sove lenger. Legene finner ikke ut årsak Anonymkode: 0fc79...b7f 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #9 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Virker som om han har planer om å bli som deg; leve på trygd og vase rundt hjemme uten døgnrytme. Anonymkode: 1f71b...d49 Skjerpings!🙄 Anonymkode: 86976...358 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #10 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Virker som om han har planer om å bli som deg; leve på trygd og vase rundt hjemme uten døgnrytme. Anonymkode: 1f71b...d49 Skjerp deg. Det er midt på dagen, du som er på jobb med livet på stell bør logge av KG. Anonymkode: 7f449...646 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #11 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Virker som om han har planer om å bli som deg; leve på trygd og vase rundt hjemme uten døgnrytme. Anonymkode: 1f71b...d49 Ha! Fulltid med utdanning & jobber på siden! Men du kan nå tro🤪 grunnen til døgnrytmen min ikke er perfekt er på grunn av en god velfortjent ferie etter eksamen & jobb! Anonymkode: dd23c...f0e 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #12 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Desvere ofte ikke mye lege for gjort. Mannen her har vel vært ut og inn i forhold til søvn vansker og før fikk han medisiner I værste periode bare for å hente seg inn. Men nå er fastleger forsiktig og kun nevrolog som evnt skriver ut. Men når du har vært x ganger hos nevrolog og søvn senter osv så kommer en ikke lenger når de ikke klarer å finne noe. Her så sover gubben kansje 1 time for å våkne opp og får ikke sove lenger. Legene finner ikke ut årsak Anonymkode: 0fc79...b7f Veldig godt poeng. Jeg er bare redd han vil miste troverdigheten over tid & jobben.. Anonymkode: dd23c...f0e
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #13 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis en ikke helt vet hva det å slite med søvn vet enn heler ikke hvordan det er. Har selv en mann som har slitt med søvn siden han var 20 år, men blitt bare være jo eldre han har blitt. Prøvd så og si alt. X antall utredninger. Men ingenting hjelper. Så her så lar jeg mannen sove når han først sover, for bedre han faktisk får den lille søvnen om det så er på morgenen. Noe også legen sa. Her er han så heldig at han har flexi tid på jobb. Noen dager møter han opp kl 4 om morgenen andre ganger 9. Alt ut fra om han får søvn. Det å slite med søvn blirven både sliten av mister overskudd, føler en er i halvsøvne osv Anonymkode: 0fc79...b7f Ja.. jeg vil bare være der for han og få han til å klare å gå på jobb. Men så feilet jeg i å bli sur.. får prøve å ha tålmodighet, men etter 3 år og at det bare blir verre og verre! Jeg står også med alt annet i huset pga helsen hans. Desverre blir det noen krangler på det også når man står i alt over så lang tid. Og han på sin side, må bare vise og gi masse omsorg, men han er fryktelig avvisende når vi prater om det. Anonymkode: dd23c...f0e
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #14 Skrevet 13. desember 2023 Det er nok lett å gå i forsvar når en for en pekefinger.. Men det er ikke morro å gå syk uten at legene finner ut av det. Hva slags trøbbel og symptomer er det med magen da? Dukket begge problemene opp samtidig? Eller kom søvn trøbbelet etterhvert? Anonymkode: 7631f...cd3
Pappi Skrevet 13. desember 2023 #15 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Veldig godt poeng. Jeg er bare redd han vil miste troverdigheten over tid & jobben.. Anonymkode: dd23c...f0e Den har han nok mistet for lengst
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #16 Skrevet 13. desember 2023 Er dette en ung mann? Bra dere ikke har barn da! Anonymkode: c574a...e02
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #17 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis en ikke helt vet hva det å slite med søvn vet enn heler ikke hvordan det er. Har selv en mann som har slitt med søvn siden han var 20 år, men blitt bare være jo eldre han har blitt. Prøvd så og si alt. X antall utredninger. Men ingenting hjelper. Så her så lar jeg mannen sove når han først sover, for bedre han faktisk får den lille søvnen om det så er på morgenen. Noe også legen sa. Her er han så heldig at han har flexi tid på jobb. Noen dager møter han opp kl 4 om morgenen andre ganger 9. Alt ut fra om han får søvn. Det å slite med søvn blirven både sliten av mister overskudd, føler en er i halvsøvne osv Anonymkode: 0fc79...b7f Sliter veldig med søvnen selv. Tror jeg har hatt søvnproblemer siden jeg var liten. Men som ung, så klarte jeg meg mye bedre uten mye søvn. Nå sovner jeg ikke med mindre jeg tar en innsovningstablett, men våkner dessverre i to-tre tiden på natten og klarer ikke å sovne igjen. Så da blir det til at jeg står opp da. Så den siste tiden har jeg sovet kun tre-fire timer hver natt og klarer heller ikke å hvile på dagtid. Forsøker å være aktiv hele dagen for å trette meg ut, men hjelper ikke det heller. Misunner virkelig dem som sovner før dem treffer puta. Å ikke få sovet går mye over livskvaliteten min for øyeblikket. Klarer ikke å fokusere på jobben og jeg gjør mye småfeil Anonymkode: 66d20...02e 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #18 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sliter veldig med søvnen selv. Tror jeg har hatt søvnproblemer siden jeg var liten. Men som ung, så klarte jeg meg mye bedre uten mye søvn. Nå sovner jeg ikke med mindre jeg tar en innsovningstablett, men våkner dessverre i to-tre tiden på natten og klarer ikke å sovne igjen. Så da blir det til at jeg står opp da. Så den siste tiden har jeg sovet kun tre-fire timer hver natt og klarer heller ikke å hvile på dagtid. Forsøker å være aktiv hele dagen for å trette meg ut, men hjelper ikke det heller. Misunner virkelig dem som sovner før dem treffer puta. Å ikke få sovet går mye over livskvaliteten min for øyeblikket. Klarer ikke å fokusere på jobben og jeg gjør mye småfeil Anonymkode: 66d20...02e Be legen om sovemedisiner en kort periode for å få rutiner. Anonymkode: a23b4...d6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå