AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #1 Skrevet 13. desember 2023 Jeg kjøpte et par lite og pent brukte Dr Martens sko på Finn.no til halv pris. Jeg vippset salgssum og porto til selger. Han sendte pakken med Post Nord og pakken kom raskt frem jeg fikk hentemelding på sms men så glemte jeg bort alt. Feilberegnet litt og trodde jeg hadde så god tid på meg og kom akkurat for sent til å hente . Pakken gikk i retur til selger. Nå har selger vippset meg tilbake beløpet og sier han vil gi skoene til niesen sin isteden! Jeg vil ha skoene for slike har jeg drømt om så lenge og ikke råd til å betale full pris for. Og nå har han sluttet å svare.Kan jeg forlange at selger sender meg skoene eller kompenserer meg for et par nye sko av samme type? Sendte akkurat en sint melding til selgeren nei jeg har nok sendt mange. Når han er så vrang og viser såpass lite genuin medfølelse så tenker jeg å gi han en dårlig omtale også. Men vil høre her først om hvilke rettigheter jeg har? Anonymkode: 05642...5ad
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 13. desember 2023 Det er du som er vrang her. Selger har vippset deg tilbake og står ikke i noen gjeld til deg. Anonymkode: d0a6b...da3 79 19
Hannah80 Skrevet 13. desember 2023 #3 Skrevet 13. desember 2023 Dette kan da ikke være seriøst? 🤔 29 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #4 Skrevet 13. desember 2023 Du har ingen rettigheter her. Du må anse skoene som tapt og leksen lært Anonymkode: 41728...ea7 14
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #5 Skrevet 13. desember 2023 Det er du som brøt avtalen da du ikke hentet varen du hadde kjøpt. Du har fått tilbake pengene og kjøpet er hevet. Slik jeg ser det er dette din egen feil. Du brøt avtalen ved å ikke hente, så det gikk i retur. Anonymkode: 376c6...e6d 33 1
- Brian Skrevet 13. desember 2023 #6 Skrevet 13. desember 2023 (endret) Det er bare ett sted i verden der man kan lese historier som dette. Endret 13. desember 2023 av - Brian 22 3 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #7 Skrevet 13. desember 2023 Det er slike kjøpere fra helvete jeg frykter hver gang jeg selger noe på Finn. Håper du gjengir nøyaktig dette som begrunnelse når du legger igjen dårlig omtale. Så kan andre blir advart og blokkere deg som kjøper. Anonymkode: 65896...a34 22
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #8 Skrevet 13. desember 2023 Du har ingen rettigheter her. Anonymkode: adfd9...b71 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #9 Skrevet 13. desember 2023 2 minutter siden, - Brian said: Det er bare ett sted i verden der man kan lese historier som dette. Veldig bra at folk kan poste her anonymt og få litt innspill, tydeligvis mange som trenger det... Anonymkode: 83bd0...dd0 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #10 Skrevet 13. desember 2023 Men det er jo mine sko! Kanskje han legger dem ut igjen og får en høyere pris for dem. Jeg føler meg grundig lurt nå!!!! Anonymkode: 05642...5ad
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #11 Skrevet 13. desember 2023 Her er det du som har dritet deg ut og har null rettigheter i forhold til selger. Å sende er utrolig kjedelig jobb, å gjøre det to ganger fordi kjøper ikke henter hadde jeg aldri giddet jeg heller. Du kan by en høyre sum enn opprinnelig som plaster på såret, ellers er det bare å la det gå. Anonymkode: b3386...73d 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #12 Skrevet 13. desember 2023 Du har drømt om slike sko lenge, men ikke nok til å bry deg om å hente dem Kanskje du lærer til neste gang. Anonymkode: 2916d...c72 22 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #13 Skrevet 13. desember 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: J Jeg vil ha skoene for slike har jeg drømt om så lenge og ikke råd til å betale full pris for. Og nå har han sluttet å svare.Kan jeg forlange at selger sender meg skoene eller kompenserer meg for et par nye sko av samme type? Sendte akkurat en sint melding til selgeren nei jeg har nok sendt mange. Når han er så vrang og viser såpass lite genuin medfølelse så tenker jeg å gi han en dårlig omtale også. Men vil høre her først om hvilke rettigheter jeg har? Anonymkode: 05642...5ad Ja her er dine rettigheter klare. Jusen her levner jo liten tvil; Du har selvsagt krav på komepensasjon av samme type sko ny fra butikk. Også dekning av reisekostnader til og fra butikken, på 3,50 per km. Om du hadde kostnader i forbindelse med bomturen for å hente den returnerte pakken så dekker selger det også. Og selger skal betale deg en godtgjørelse for medgått tid til å måtte reise i en butikk å finne nye sko. Du hadde jo tross alt gjort en handel. Anonymkode: b1675...8e7 1
Bålkaffe Skrevet 13. desember 2023 #14 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det er jo mine sko! Kanskje han legger dem ut igjen og får en høyere pris for dem. Jeg føler meg grundig lurt nå!!!! Anonymkode: 05642...5ad Det er ikke dine sko. Du hentet ikke pakken på posten, den ble sendt tilbake, pengene dine har du fått tilbake. Han står i sin fulle rett til å gjøre det han har gjort hittil, fordi du ikke hentet ut pakken. Du har ingen rettigheter her. 14 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #15 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det er jo mine sko! Kanskje han legger dem ut igjen og får en høyere pris for dem. Jeg føler meg grundig lurt nå!!!! Anonymkode: 05642...5ad Du frasa deg skoene da du ikke hentet dem, og det da er IKKE dine sko lenger. Du er helt på viddene med den holdningen der. Innrømm at du har tabbet deg ut og lær av det. Anonymkode: b3386...73d 14 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #16 Skrevet 13. desember 2023 Du fikk som fortjent TS. Det er bare å tråle finn etter et nytt par Anonymkode: d25d1...a59 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #17 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja her er dine rettigheter klare. Jusen her levner jo liten tvil; Du har selvsagt krav på komepensasjon av samme type sko ny fra butikk. Også dekning av reisekostnader til og fra butikken, på 3,50 per km. Om du hadde kostnader i forbindelse med bomturen for å hente den returnerte pakken så dekker selger det også. Og selger skal betale deg en godtgjørelse for medgått tid til å måtte reise i en butikk å finne nye sko. Du hadde jo tross alt gjort en handel. Anonymkode: b1675...8e7 Ts skal vel ha for tort og svie også + traumebehandling? Anonymkode: 29bfb...956 16
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #18 Skrevet 13. desember 2023 Skal selger altså ha bryet med nok en gang å sende avgårde ute å vite om du henter eller ikke. Jeg hadde heller ikke brukt mer tid på deg. Irriterende kjøper. Det er IKKE dine sko. Du har fått penger tilbake. Å gi ham dårlig omtale kommer garantert til å slå rett tilbake til deg. Og slutt å mase på ham, det er bare pinlig for deg. Gå videre. Anonymkode: 5b1a3...bcb 9
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #19 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men det er jo mine sko! Kanskje han legger dem ut igjen og får en høyere pris for dem. Jeg føler meg grundig lurt nå!!!! Anonymkode: 05642...5ad Du frasa deg de skoene når du ikke gadd å hente de ut Anonymkode: 03bad...0c2 4 2
Minitroll Skrevet 13. desember 2023 #20 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men det er jo mine sko! Kanskje han legger dem ut igjen og får en høyere pris for dem. Jeg føler meg grundig lurt nå!!!! Anonymkode: 05642...5ad Haha. Du er tøysete nå. Om du virkelig ønsker skoene får du gå på butikken. Ingen gidder å kaste bort tiden på en treig Finn-bruker. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå