Gå til innhold

Erfaring med menn fra Mexico?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg chatter med en mann på Tinder, som er fra Mexico. Han har bodd i Europa i mange år. Han virker ålreit. 

Men hvordan er menn fra Mexico sånn generelt? Hvordan er menneskesynet, og spesielt kvinnesynet? 

Anonymkode: d0480...000

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg chatter med en mann på Tinder, som er fra Mexico. Han har bodd i Europa i mange år. Han virker ålreit. 

Men hvordan er menn fra Mexico sånn generelt? Hvordan er menneskesynet, og spesielt kvinnesynet? 

Det er generelt dårlig. Det er 2.5 mill menn her. Du greier ikke å finne noen her liksom?

Anonymkode: 93728...daf

• Nyttig 1
Skrevet

Vet ikke, men du kan jo sjekke hvordan han er ved å prate om ting som vil avsløre det synet? 

Anonymkode: 3e354...c5c

Skrevet

Jeg er gift med en mann fra Mexico, så min erfaring er utelukkende positiv. Vanskelig å vurdere hvordan noen er kun basert på hvor de kommer fra. 

Kvinnesynet varierer veldig i Mexico. På landsbygda er det gammeldagse holdninger mot kvinner. 

Anonymkode: cc6a1...8a6

Skrevet

De fleste er katolikker og veldig tradisjonelle i kjønnsrollene. 

Anonymkode: 392d1...4d4

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

De fleste er katolikker og veldig tradisjonelle i kjønnsrollene. 

De fleste..? Ingen av de jeg kjenner er voldsomt troende katolikker..og jeg kjenner rundt 40-50 mexicanere i alderen 15-45 år.. de er moderne og utdannede..

Svigermor derimot er en annen sak😅

Skrevet

Dette er typisk lovescam. Har du snakket med han på facetime el.lign. så du vet at set er han du snakker med? Bodd i Europa i flere år? Er han lege også? Jeg slutter aldri å forbause meg over naive kvinnfolk.

Anonymkode: b4f31...2fb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjenner flere mexicanere som bor i Norge. De er alle forskjellige. En er høyt utdannet, snakker perfekt norsk, god råd, snill og med mye tak i. De andre er mindre utdannet, litt dårligere språk, litt mer street, men mener ikke det på en negativ måte. Mer sånn kunstnere, musikere, tatovører, litt alternative, interessante folk. Mange av disse tjener også ganske bra.

Den eneste fellesnevneren jeg har merket for dem alle er at de blir ganske dramatiske og litt sånn "big baby" når de blir sinte og/eller såret i forhold (har flere venninner som har vært i forhold med disse). Men når de er komfortable og ikke presset har alle vært veldig gentleman og hyggelig/interessante. Alle de jeg har møtt har også hatt veldig god arbeidsmoral. 

Anonymkode: 28299...88e

Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Bare vær obs på at det kan være sterkt for munnen din å gå ned på han. 

Forøvrig er de lett å tilfredsstille men vær klar over at de gjør ikke stort i hjemmet. De jobber hardt som gartnere. Men hjemme vil de bare ha fest med familie, få servert taco og tequila. Forbred deg på masse mariachi musikk

Anonymkode: c7665...40b

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De fleste..? Ingen av de jeg kjenner er voldsomt troende katolikker..og jeg kjenner rundt 40-50 mexicanere i alderen 15-45 år.. de er moderne og utdannede..

Svigermor derimot er en annen sak😅

Skrev ingenting om at de er så voldsomt troende. Men går det så langt som giftemål, kommer gjerne det katolske inn pga slekten. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Skrev ingenting om at de er så voldsomt troende. Men går det så langt som giftemål, kommer gjerne det katolske inn pga slekten. 

Ok, ikke min erfaring.

Mexico er et sekulært land, de jeg kjenner har kun giftet seg på rådhuset e.l.  Katolsk bryllup er ingen krav, men finnes selvsagt unntak.

Religiøs symbolikk og helgener står sterkt, samt astrologi og overtro. Men dette er helst hos den eldre garde.

Skrevet

Jeg kjenner 3 menn fra mexico, Kvinnesynet slik jeg har sett det er veldig bra. Romslig å fint. Men, jeg har ikke vært i et forhold med noen av de, så sånn sett vet jeg jo ikke. 

Men, mitt inntrykk fra de jeg kjenner er godt ihvertfall. Men, det er alltid mye vanskligere å ha et forhold med noen fra et annet land enn hvor man er fra. 

Det byr alltid på ekstra belastning, selvom det også kommer mye godt med også. Men, jeg har ihvertfall bestemt meg for å ikke gå inn i et forhold med en mann fra et annet land enn Norge igjen. Forhold er uansett ganske så vanskelig, man trenger ikke ekstra påkjenninger. 

Anonymkode: fb32c...1b2

Skrevet

Avocados from Mexico 🦦

Anonymkode: 4b90f...34e

Skrevet

Kvinner fra Mexico forteller meg stort sett at menn derfra overhode ikke eier boevne, og forventer at mora/dama skal ordne alt i huset, fra rengjøring til matlaging. Har opplevd at de har blitt helt sjokkert når jeg har sagt at jeg skal ta klesvasken eller støvsuge; ingen av deres landsmenn ville gjort sånt kvinnfolkarbeid.

Anonymkode: 61962...768

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.12.2023 den 23.54):

Dette er typisk lovescam. Har du snakket med han på facetime el.lign. så du vet at set er han du snakker med? Bodd i Europa i flere år? Er han lege også? Jeg slutter aldri å forbause meg over naive kvinnfolk.

Anonymkode: b4f31...2fb

Jeg har googlet han og fikk opp LinkedIn, som bekrefter det han har sagt. Så tror på han altså. Han er ikke lege. 

Men selvsagt bør man være kritisk til det fremmede forteller deg, uansett hvor de er fra. Men jeg er såklart litt mer skeptisk til menn fra andre kulturer enn Norge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...