Gå til innhold

Hvem skal fikse toalettet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig dette er feil underforum men da får moderator flytte på den. Jeg leier bolig og nå er doringen løsnet / ødelagt og må antagelig byttes. Er dette jeg eller utleier som leier må fikse dette ? 

Anonymkode: 2b12e...e0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deg. Det går under helt vanlig vedlikehold.

Anonymkode: b7f8b...274

• Liker 7
Skrevet

Utleier har vel ansvar for vedlikehold med mindre annet er avtalt. Sjekk i kontrakten, kan være det står noe om det der.

Anonymkode: 43bfd...9c0

Skrevet

§ 5-3.Vedlikehold

Er ikke annet avtalt, plikter utleieren i leietiden å holde utleid husrom og eiendommen for øvrig i den stand som leieren har krav på etter reglene i lovens kapittel 2.

Er ikke annet avtalt, plikter leieren å vedlikeholde dørlåser, kraner, vannklosetter, elektriske kontakter og brytere, varmtvannsbeholdere og inventar og utstyr i husrommet som ikke er en del av den faste eiendommen. Leieren plikter også å foreta nødvendig funksjonskontroll, rengjøring, batteriskift, testing og lignende av røykvarsler og brannslukkingsutstyr. Må gjenstander som tilhører utleieren skiftes ut, påhviler dette utleieren hvis annet ikke er avtalt.

Anonymkode: 29a66...e9c

• Liker 3
Skrevet

Skjedde oss og da kom utleier med en ny.

Anonymkode: d8181...140

• Liker 1
Skrevet

Doringen skifter du selv.

Anonymkode: f4f3a...f49

Skrevet

Er det utslitt er det utleier.

Er det du som har ødelagt den er det deg.

Anonymkode: 6b178...e8e

• Liker 3
Skrevet

herre min det koster da ikke mye

Anonymkode: 59a96...57c

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at dersom den er gåen når man flytter inn ber man utleier ordne. Har man bodd der en stund og den ryker ordner man selv.

Anonymkode: 8ac76...143

• Liker 4
Skrevet

Doringen må skrus fast med jevne mellomrom. Se under toalettet så ser du sikkert noe festegreier. 

Anonymkode: e9543...602

Skrevet

Kommer kanskje litt ann på do? Om du kan kjøpe et på Biltema til 200;-, så ok. Men om du eventuelt må ut med et par tusen så tenker jeg det er noe huseier bør dekke.

Anonymkode: 34ed6...a10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...