AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #1 Skrevet 13. desember 2023 Som overskriften sier, barn som plutselig har fått et felt med petekkier på underarmen. Feltet har blitt litt mørkere de siste dagene. Grunn til legebesøk når barnet framstår som frisk? Anonymkode: 7cfb0...0b2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #2 Skrevet 13. desember 2023 Petekkier er første tegn på mangelsykdommen skjørbuk. Det kan være et signal om å gi ungen mer appelsin (vitamin C) og grønne grønnsaker (vitamin K). Skjørbuk er "scurvy" på utenlandsk, som i denne vitenskapelige artikkelen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7667612/ Anonymkode: 248a7...dd7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #3 Skrevet 13. desember 2023 Kontakt lege, så er du sikker. Min sønn fikk plutselig petekier på skulderen, og vi dro til legen. Viste seg at det skyldtes den nye skoleryggsekken 😂 men legen var ganske tydelig på at det ikke var feil å komme innom. Anonymkode: 1e9b6...1c3
Nuttery Skrevet 14. desember 2023 #4 Skrevet 14. desember 2023 Jeg hadde tatt en tur til legen. Petekkier har mange årsaker, noen av dem kan være alvorlige. Det er greit å få det undersøkt.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #5 Skrevet 14. desember 2023 Da min datter fikk dette for noen år siden, ringte jeg legevakten (sto så mye skummelt på nett) og fikk beskjed om å komme. Ble tatt prøver på legevakten og ble henvist videre til sykehuset. Fant ingen ting, og hun var frisk hele tiden (de kom og gikk en periode). Anonymkode: c3f40...0a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå