Fighter83 Skrevet 13. desember 2023 #1 Del Skrevet 13. desember 2023 Har Agva enkel strømpris nå frem til 1.1.2024, ut fra beskjed fra dem. Agva sier avtalen vår går ut og endrer den til Agva spotpris. Jeg har hatt samme strømavtale siden innflytting i mai/juni 2022. Jeg har aldri opplevd at et strømselskap har endret avtalen jeg har hatt med dem uten at jeg selv har gjort det og da er det leverandørerbytte som er grunnen evt så har selskapet byttet navn men da har jeg ofte vært så nære flyttedato o.l så jeg har ikke giddi å bytte leverandører eller sette meg inn i ting og tang. Er det noen her som har noen erfaringer ang dette jeg opplever her? At strømleverandør endrer avtalen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 13. desember 2023 #2 Del Skrevet 13. desember 2023 (endret) Du har hatt et lokketilbud med tidsbegrensning, helt vanlig at man flyttes over på en dyrere avtale når perioden er over. Jeg har hatt fastpris 100 øre hos ett annet selskap og den avtalen varer til første mars og da flyttes jeg over på spot, så jeg ser etter en ny avtale. Endret 13. desember 2023 av bvp 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 13. desember 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 13. desember 2023 (endret) bvp skrev (53 minutter siden): Du har hatt et lokketilbud med tidsbegrensning, helt vanlig at man flyttes over på en dyrere avtale når perioden er over. Jeg har hatt fastpris 100 øre hos ett annet selskap og den avtalen varer til første mars og da flyttes jeg over på spot, så jeg ser etter en ny avtale. Men kan "lokketilbudet" ha vart i 19 mnd? Jeg kan forstå 6 mnd/12 mnd/ 36 mnd bindingstid/lokketilbud periode men 19 mnd? Merkelig opplegg! Jeg er sikker på at det ikke var noe bindingtid eller lokketilbud på den avtalen jeg inngikk ved innflytting. Står heller ikke på noen av de tidligere fakturane at avtalen går ut en viss dato. Det står kun "løpende avtale" på de. Det er først nå på siste faktura det står nevnt at avtalen går ut 1/1-24. Jeg fikk mail 24/11 fra Agva kraft med informasjonen: "Endring av avtale Kampanjeperioden på din avtale har gått ut og fra 01.01.2024 fortsetter kundeforholdet på vår mest populære strømavtale AGVA Spotpris. Vi minner om at du enkelt kan si opp avtalen din eller bytte til en annen strømavtale her: https://www.agva.no/stromavtaler/" Sånn jeg ser via nettsiden til Agva på hva de har å tilby fremover så slutter de helt å tilby Agva enkel strømpris. Sånn jeg forstår endringene ut fra hva jeg opplever så driver Agva Kraft å sier opp avtalene med kundene som har denne avtalen jeg har hatt. De/jeg har tydeligvis kun 1 mnd oppsigelsesfrist forstår jeg også. Merkelig å ordlegge seg sånn i informasjonsmailen til meg da i såfall! Føler meg litt oppgitt over denne endringen, også midt oppi jul og alt julemaset 😬 Endret 13. desember 2023 av Fighter83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 13. desember 2023 #4 Del Skrevet 13. desember 2023 Fighter83 skrev (9 minutter siden): Men kan "lokketilbudet" ha vart i 19 mnd? Jeg kan forstå 6 mnd/12 mnd/ 36 mnd bindingstid/lokketilbud periode men 19 mnd? Merkelig opplegg! Jeg er sikker på at det ikke var noe bindingtid eller lokketilbud på den avtalen jeg inngikk ved innflytting. Står heller ikke på noen av de tidligere fakturane at avtalen går ut en viss dato. Det står kun "løpende avtale" på de. Det er først nå på siste faktura det står nevnt at avtalen går ut 1/1-24. Jeg fikk mail 24/11 fra Agva kraft med informasjonen: "Endring av avtale Kampanjeperioden på din avtale har gått ut og fra 01.01.2024 fortsetter kundeforholdet på vår mest populære strømavtale AGVA Spotpris. Vi minner om at du enkelt kan si opp avtalen din eller bytte til en annen strømavtale her: https://www.agva.no/stromavtaler/" Sånn jeg ser via nettsiden til Agva på hva de har å tilby fremover så slutter de helt å tilby Agva enkel strømpris. Sånn jeg forstår endringene ut fra hva jeg opplever så driver Agva Kraft å sier opp avtalene med kundene som har denne avtalen jeg har hatt. De/jeg har tydeligvis kun 1 mnd oppsigelsesfrist forstår jeg også. Merkelig å ordlegge seg sånn i informasjonsmailen til meg da i såfall! Føler meg litt oppgitt over denne endringen, også midt oppi jul og alt julemaset 😬 Vel, Agva går ikke akkurat for å være de mest seriøse, jeg foreslår at du søker opp "Prismatch strøm" på Facebook så får du nok hjelp med noe bedre, jeg tipper det vil komme noen forslag om Vibb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 13. desember 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 13. desember 2023 bvp skrev (13 minutter siden): Vel, Agva går ikke akkurat for å være de mest seriøse, jeg foreslår at du søker opp "Prismatch strøm" på Facebook så får du nok hjelp med noe bedre, jeg tipper det vil komme noen forslag om Vibb. Ja, er vibb jeg har kommet frem til er best for meg også 👏👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 13. desember 2023 #6 Del Skrevet 13. desember 2023 Fighter83 skrev (3 minutter siden): Ja, er vibb jeg har kommet frem til er best for meg også 👏👍 Det virker som de har den beste avtalen for øyeblikket, jeg må tenke litt mer før jeg inngår noen ny avtale, har solceller så jeg må finne ett selskap som kjøper overskuddsstrømmen min for en grei pris også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronterte Skrevet 13. desember 2023 #7 Del Skrevet 13. desember 2023 Jeg fikk strømmen på 2000 kr. Men fikk strømstøtte på 1000 kr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 13. desember 2023 Forfatter #8 Del Skrevet 13. desember 2023 bvp skrev (5 minutter siden): Det virker som de har den beste avtalen for øyeblikket, jeg må tenke litt mer før jeg inngår noen ny avtale, har solceller så jeg må finne ett selskap som kjøper overskuddsstrømmen min for en grei pris også. Nice👏👏👏 Godt du har noe å gi tilbake💪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå