Meliiiio Skrevet 12. desember 2023 #1 Skrevet 12. desember 2023 Hei, jeg er 16 år og har en kjæreste på samme alder. Vi har vært sammen i litt over ett år nå. I starten var han den beste kjæresten, og han behandla meg bra og ikke tok meg for gitt. Men, nå så er han helt annerledes. Når vi krangler, og han syns vi krangler om en «tulleting» blir han kjempe frekk. Han begynner og le, sier det er komisk, og blir sikkelig passiv aggressiv..Han syntes det meste vi krangler om er tullete, men det er veldig frustrerende for meg at han er sånn når jeg ikke syns krangelen er noe tullete. Og han forstår det bare ikke. Han er veldig dårlig på å kommunisere og utrolig konfliktsky og det gjør det ekstra vanskelig. Istad så krangla vi litt på telefonen, og da begynte han og bable om hvor dårlig ide det var av han og ringe meg, og at han aldri burde ringt osv.. og det er utrolig sårende. Han blir rett å slett kjempe ekkel og spydig når vi er uenige. Jeg er også veldig opptatt av at vi skal ordne opp i ting og at ting skal være oppklart og ingen mistforståelser. Men han gidder aldri og fikse opp fordi han sier at det er best og bare glemme det, men da er det jo igjen masse mistforståelser?? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre:( helheten av dette gjør det så vanskelig for meg å være i dette forholdet, men vil heller ikke slå opp. Og ja har snakka med han om dette kjempe mange ganger … 2
CAPS LOCK Skrevet 12. desember 2023 #2 Skrevet 12. desember 2023 Når han ikke er villig til å snakke om problemene, så blir det umulig å løse dem 1 1
Fjellmannover190 Skrevet 13. desember 2023 #3 Skrevet 13. desember 2023 Dette virker som en hersketeknikk som du ikke skal la deg styre av. Du skal søke et forhold med en gutt som behandler deg bra og som er opptatt at dere er bedre sammen. Er far til en jente og gutt i tenårene. Finn deg en som respekterer deg og ikke prøver å styre deg!
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #4 Skrevet 13. desember 2023 La han gå. Du vil lett finne noen som er enig med deg og vil løse problemer. Anonymkode: 7ab61...216
Fremmed fugl Skrevet 13. desember 2023 #5 Skrevet 13. desember 2023 Du er 16 år, denne kjæresten kommer ikke være en viktig person i resten av livet ditt. Finnes noen sjeldne unntak, men den store majoriteten av kjærester på den alderen er ikke til for å være i lang tid. Så når du opplever at han skaper mye negativt, gjør det slutt. Lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #6 Skrevet 13. desember 2023 Et forhold med "drama" er ikke et godt forhold. Et forhold hvor du ikke blir hørt for dine meninger er ikke et godt forhold. Et forhold hvor du føler deg forvirret og lei deg, mer enn du føler deg lett, glad, tilfreds, lykkelig -er ikke et bra forhold. Du/dere er 16 år gamle og jeg lover deg med hånda på hjertet at det kommer en ny kjærlighet din vei. Men, det som er viktig er at du vet hva du ønsker å ha i livet ditt. Du må lære deg å vite hva du ønsker og ikke, og sette grenser for det/de du ikke ønsker i livet ditt. Å lære å sette grenser, lære å gå når noe ikke føles bra, det er noe av det aller viktigste du kan lære i livet faktisk! Det er ikke verdt det å være i et forhold med noen du ikke føler du kan slappe av med, som ikke respekterer deg og dine følelser og tanker. Ikke nå som 16-åring, ikke som 20-åring, ikke som 40-åring. Jo tidligere du våkner opp til dette, jo bedre kjærlighetsliv vil du få i årene fremover. Ikke la noen overkjøre deg, ikke bli i forhold hvor dere krangler mye. Finn heller noen som virkelig bryr seg om deg !! 🌞 Anonymkode: bc016...897
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #7 Skrevet 13. desember 2023 Meliiiio skrev (13 timer siden): Jeg er også veldig opptatt av at vi skal ordne opp i ting og at ting skal være oppklart og ingen mistforståelser. Men han gidder aldri og fikse opp fordi han sier at det er best og bare glemme det, men da er det jo igjen masse mistforståelser?? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre:( helheten av dette gjør det så vanskelig for meg å være i dette forholdet, men vil heller ikke slå opp. Og ja har snakka med han om dette kjempe mange ganger … Så lenge det kun er en part som ønsker endring i et forhold, er forholdet dødfødt. Da er det i din egen interesse å forlate dette forholdet. Du avgjør helt selv dette. Anonymkode: 3fd6c...90b
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #8 Skrevet 13. desember 2023 Å sette grenser for seg selv betyr å velge mennesker som får en til å føle seg vel, spesielt kjæreste. Si til han at du ikke vl være sammen med en som ikke behandler deg ordentlig og gå din vei. Anonymkode: 9843a...5f9
Trolltunge Skrevet 13. desember 2023 #9 Skrevet 13. desember 2023 Gutter i den alderen er ikke skikkelig modne, men du bør ta hensyn til deg selv og sette grenser for hva du finner deg i og ikke. Dette er en alder for læring for dere begge, og derfor er der viktig at du setter grenser for hans oppførsel, og jobber godt med å lære deg å sette klare grenser.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #10 Skrevet 13. desember 2023 Meliiiio skrev (13 timer siden): Når vi krangler, og han syns vi krangler om en «tulleting» blir han kjempe frekk. Hva er det dere krangler om? Hvis dere krangler ofte, er det et dårlig tegn. Anonymkode: 79bf9...22e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå