Gå til innhold

Graviditet etter SA?

Bollemy

Anbefalte innlegg

Ish 4 uker siden ( tror 12-13 nov) gikk jeg gjennom SA. Var min første gang som gravid og da min første SA. Fikk bekreftet av legevakt at det var SA, samt tok blodprøve hos fastlegen par dager senere og hadde < 5 i hcg. 
Vi hadde tenkt å vente litt før vi prøvde på nytt. Men jeg tok test i går for å teste, og den ble positiv. 
Noen som har en innsikt i om det kan være fra forrige graviditet eller om det er en ny graviditet? Har helt ærlig ikke peiling på hvor langt jeg evt er på vei, da jeg ikke har hatt mensen. 

vet man ikke foretar blodprøver lenger for å bekrefte, men hadde det vært en mulighet i dette tilfellet?

takk på forhånd for svar ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok ikke fra sist graviditet. Hcg synker raskere enn det :) er det en ny graviditet og ca 1 mnd siden SA, så hadde du nok eggløsning som "normalt" og ble gravid - derav ingen mensen kommet. 

For mange klaffer det gjerne allerede første eggløsning etter SA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du hadde hcg under 5 for fire uker siden så er det nok ny graviditet. Hcg kan bruke litt tid på å synke etter en abort (særlig MA), men den hopper ikke opp og ned, så da er det ny 😊

I ditt tilfelle hadde jeg regnet aborten som «mens» siden det er fire uker siden. Jeg ble selv gravid på første eggløsning etter prevensjonslutt, men det var 4 måneder etter prevensjonslutt uten mensen imellom. Jeg fikk da henvisning til ultralyd for å undersøke hvor langt jeg var på vei. Så det går alltid an å spørre lege når det er usikkerhet når barnet er unnfanget, så blir det opp til lege å vurdere hva som er nødvendig i ditt tilfelle 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...