Gå til innhold

Tract housing i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor ble aldri tract housing en greie i Norge? Jeg synes slike amerikanske nabolag er så fine.

South_San_Jose_(crop).jpg

Anonymkode: bfb5d...27f

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står greit forklart i artikkelen du linker til hvorfor dette konseptet kanskje ikke er så hensiktsmessig

Anonymkode: f3fb2...b90

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det står greit forklart i artikkelen du linker til hvorfor dette konseptet kanskje ikke er så hensiktsmessig

Det står at dette kan bygges billig pga. stordriftsfordeler, så nei jeg ser ikke hvorfor dette ikke er hensiktsmessig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det står at dette kan bygges billig pga. stordriftsfordeler, så nei jeg ser ikke hvorfor dette ikke er hensiktsmessig.

Jeg siterer:

"Det blir også ofte kritisert av byplanleggere og arkitekter, da konstruksjonen har en tendens til å overse nødvendige elementer av vellykket samfunnsbygging, og i stedet skaper et homogent boligområde med ingen lokal sysselsetting, handel, tjenester eller attraksjoner innen nær pendlingsavstand. Dette fører til stor avhengighet av bilreiser, ettersom innbyggerne ikke er i stand til å møte noen av disse behovene lokalt."

Har du lest det du selv linker til?

• Liker 6
Skrevet

Dette er da ikke noe ukjent, det var helt vanlig iallfall etter krigen og ut på 70 og 80-tallet, det blir vel gjort til en viss grad nå også men nå er det litt mer variasjon i hustypene

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg siterer:

"Det blir også ofte kritisert av byplanleggere og arkitekter, da konstruksjonen har en tendens til å overse nødvendige elementer av vellykket samfunnsbygging, og i stedet skaper et homogent boligområde med ingen lokal sysselsetting, handel, tjenester eller attraksjoner innen nær pendlingsavstand. Dette fører til stor avhengighet av bilreiser, ettersom innbyggerne ikke er i stand til å møte noen av disse behovene lokalt."

Har du lest det du selv linker til?

En annen ting er vel at byggekvaliteten på disse rimelige, masseproduserte husene ofte er så som så. Skal de bygges så de tåler norsk klima og følger norske standarder er de plutselig ikke så billige lenger, og så faller hele konseptet litt sammen. 

Anonymkode: 4f4dd...053

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...