AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #1 Skrevet 12. desember 2023 Ga vår sønn på fire litt cola i dag når vi skulle kose oss med julekaker etter middag. Far synes ikke det var greit og ble sur. Jeg synes han overreagerte...hva er rett synes dere? Anonymkode: 586d2...cb8
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 12. desember 2023 #2 Skrevet 12. desember 2023 Vi drikke ikke brus foran barnet. Det er dårlig gjort dere koser dere med brus mens barnet ikke får. Hos svigers får hun et lite glass siden de ikke drikker annet enn cola. Hun er også 4.
Chomsky89 Skrevet 12. desember 2023 #3 Skrevet 12. desember 2023 Med mindre du snakker om Cola i pulverform så er dette en overreaksjon for meg. 7
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #4 Skrevet 12. desember 2023 Når det kan betale for den selv. Anonymkode: 5de4d...015 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #5 Skrevet 12. desember 2023 Litt cola er vel greit, tenker jeg. Mine likte ikke brus før de ble eldre, men de smakte det vel omtrent i den alderen. Anonymkode: f4882...eb5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #6 Skrevet 12. desember 2023 Jeg har aldri gitt så små cola, det er helt undødvendig. (Drikker det selvsagt ikke foran de så de ser. Drikker det aldri til vanlig så.) Anonymkode: b27d9...084 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #7 Skrevet 12. desember 2023 Eg hadde venta heilt til ungen fekk smak på det frå nokon andre. Det kjem han tidsnok til å å gjere. Anonymkode: 72e97...651 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #8 Skrevet 12. desember 2023 Cola er rævgift for tennene. Ingen av mine har fått Cola da de var i barnehagealder. Anonymkode: d76e3...2e2 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #9 Skrevet 12. desember 2023 Jeg kommer aldri til å gi barna mine det. Drikker det ikke selv heller. Det er koffein i det så jeg er helt enig med far om at dette er for tidlig. Syns det er trist at brus og energidrikk er det nordmenn handler mest av på butikken. Burde vært råvarer… Jeg tenker brus er en utrolig unødvendig utgift og unødvendig for kroppen. Barna mine får sikkert smake det andre steder etter hvert men vi kommer aldri til å ha det i hus. Barn gjør som de voksne og på denne måten er det mer sannsynlig at de får bedre vaner som voksen og. Anonymkode: d144a...a6b 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #10 Skrevet 12. desember 2023 Jeg tenker det er ting man må snakke om: sukker. Du har rett til å gi barnet ditt cola like mye som han har rett til å nekte det, men man må snakke om det og diskutere det. Vi drikker brus foran barnet, men barnet har ingen tanke om hva det er. Hun drikker vann og er vant med det. Aldri fått for seg at cola er godt eller digg; eller tenker vi gjør noe hun ikke får være med på. Anonymkode: 1fdf2...f81
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #11 Skrevet 12. desember 2023 Ungene mine på 4 år og 5 år får litt cola zero noen dager i uka sammen med oss. Ca et halvt barneglass de gangene . Tennene er helt fine og fikk skryt på 5 års kontroll nylig for god tannstatus og helse på 5 åringen . De er også normalvektige, litt på tynn siden Jeg tenker du kan stresse ned. I andre land sender de godteri og potetgull med i lunsjen til ungene sine med den største selvfølge og alle drikker brus. I Norge er vi litt for hysteriske Anonymkode: c300f...282
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #12 Skrevet 12. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Ungene mine på 4 år og 5 år får litt cola zero noen dager i uka sammen med oss. Ca et halvt barneglass de gangene . Tennene er helt fine og fikk skryt på 5 års kontroll nylig for god tannstatus og helse på 5 åringen . De er også normalvektige, litt på tynn siden Jeg tenker du kan stresse ned. I andre land sender de godteri og potetgull med i lunsjen til ungene sine med den største selvfølge og alle drikker brus. I Norge er vi litt for hysteriske Anonymkode: c300f...282 Hvorfor skal man bare gjøre som «alle andre»? Uenig. Anonymkode: 1fdf2...f81 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #13 Skrevet 12. desember 2023 Chomsky89 skrev (28 minutter siden): Med mindre du snakker om Cola i pulverform så er dette en overreaksjon for meg. Skulle akkurat skrive det samme – så lenge det ikke er nesecola bør det gå greit for en 4-åring. Anonymkode: abfbe...8b7 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #14 Skrevet 12. desember 2023 Jeg var nazi på cola på nummer 1, men de vokser til og smaker det hos andre. Vipps, så sitter du noen år senere på restaurant med tre barn på 4, 6 og 12 og alle vil ha cola. Så da blir det cola. De overlever fint med å drikke cola en gang i blant. Fortsatt maks en gang i uken, da. Anonymkode: a771d...ac9
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #15 Skrevet 13. desember 2023 Jeg drikker ikke brus, og vi kjøper aldri brus, så det har i liten grad vært en aktuell problemstilling. Men jeg hadde ikke ment oe dersom de fikk servert brus av andre. Anonymkode: 72bd9...cdc
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #16 Skrevet 13. desember 2023 Det er i alle fall ikke lurt rett før leggetid.. Anonymkode: 104b6...c31
Sitronterte Skrevet 13. desember 2023 #17 Skrevet 13. desember 2023 ALDRI. Om han vil ha Cola, så er det DIN feil. Halloen? 2
Ekstatisk Skrevet 13. desember 2023 #18 Skrevet 13. desember 2023 Cola inneholder koffein, og det skal ikke mye til før en liten barnekropp reagerer på det. Jeg kan selv ikke drikke cola på kvelden, da sliter jeg med å få sove. Cola uten koffein er å få kjøpt i butikken nå, bedre alternativ 😃 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #19 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ga vår sønn på fire litt cola i dag når vi skulle kose oss med julekaker etter middag. Far synes ikke det var greit og ble sur. Jeg synes han overreagerte...hva er rett synes dere? Anonymkode: 586d2...cb8 Tenker dere like mye hadde kost dere uten det glasset med cola. Julekaker innholdet jo nok sukker som det er. Ønsket du å gi barnet noe annet enn vann eller melk så er sukkerfri saft ett alternativ. Anonymkode: 3c3f8...fc1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #20 Skrevet 13. desember 2023 De kan få det, om man vil gi dem er en annen sak. Jeg tenker far hadde grunn til å være sur, hvis han selv ikke kjøper eller drkker cola med barnet tilstedet. Men krise er det ikke, verken at han fikk eller at faren er uenig. Men jeg ville hørt på faren neste gang, og kost oss med litt eplejuice eller bare droppet drikken. Anonymkode: 29ec6...6ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå