AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #1 Skrevet 12. desember 2023 Visst jeg flytter til kina og får meg kinesisk statsborgerskap, er jeg kineser da? Anonymkode: 1de6c...b44 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #2 Skrevet 12. desember 2023 😂😂😂😂 Nei. Da er du kinesisk statsborger. Anonymkode: a6cc4...819 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #3 Skrevet 12. desember 2023 så hvorfor sier de utlendingene på det norske landslaget at de er nordmenn da? bare for at de har norsk statsborgerskap? Anonymkode: 1de6c...b44 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #4 Skrevet 12. desember 2023 skulle bare sette ting i perspektiv skjønner du siden de kaller seg nordmenn, ja da blir det det samme om eg skal kalle meg en kineser:) det blir akkurat det samme Anonymkode: 1de6c...b44
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #5 Skrevet 12. desember 2023 Nei. Nasjonalitet får man gjennom enten å bli født i staten/området eller gjennom foreldre (arv og blod) Jeg er født i Iran, av etnisk norske foreldre, og kunne således definert meg som iransk. Men jeg selv definerer meg som norsk (gjennom mine foreldre og arv) og bor nå i Norge Anonymkode: cd7dd...3b3 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #6 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): så hvorfor sier de utlendingene på det norske landslaget at de er nordmenn da? bare for at de har norsk statsborgerskap? Anonymkode: 1de6c...b44 De føler seg vel hjemme i Norge i tillegg da. Så flott! Anonymkode: fa608...746
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #7 Skrevet 12. desember 2023 men fordi om katta blir født i stallen så kan en jo ikke kalle seg hest? Anonymkode: 1de6c...b44 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #8 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): så hvorfor sier de utlendingene på det norske landslaget at de er nordmenn da? bare for at de har norsk statsborgerskap? Anonymkode: 1de6c...b44 I sporten er alle norske. Hadde de samme personene gjort noe annet, for eksempel noe kriminelt, ville de vært norsk-pakistanere, afrikanere, russere og syrisk. I media kalles også alle med norske aner eller norsk pass for nordmenn når de utmerker seg innen sport (eller musikk / teater / film). Rart det der Anonymkode: cd7dd...3b3 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #9 Skrevet 12. desember 2023 Det spørs hva du føler deg som og hvor du har mest av din identitet. Rasist er du hvertfall uansett for å opprette denne tråden Anonymkode: d05c6...f7b 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #10 Skrevet 12. desember 2023 Nei ville bare sette ting i perspektiv eg. Er mann men føler meg som en traktor, så da e eg en traktor da Anonymkode: 1de6c...b44 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #11 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei ville bare sette ting i perspektiv eg. Er mann men føler meg som en traktor, så da e eg en traktor da Anonymkode: 1de6c...b44 Hvis du ikke vet hva identitet innebærer burde du lese deg opp. Det er dumskap å tro det handler om hva som helst og spesielt en ting. Klovn Anonymkode: d05c6...f7b 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #12 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): men fordi om katta blir født i stallen så kan en jo ikke kalle seg hest? Anonymkode: 1de6c...b44 Katt og hest er ikke det samme. Menneske og menneske er det samme. Anonymkode: 4b0b5...1e9
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #13 Skrevet 12. desember 2023 men helt ærlig, tror du ikke at en hvit vanlig nordmann om han hadde flyttet til kamerun, fått seg statsborgerskap der og spilt på det kamerunske fotballaget hadde blitt sett rart på??? Anonymkode: 1de6c...b44
Even Tuell Skrevet 12. desember 2023 #14 Skrevet 12. desember 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Visst jeg flytter til kina og får meg kinesisk statsborgerskap, er jeg kineser da? Anonymkode: 1de6c...b44 Hvis Kina har akseptert deg nok til å gi deg statsborgerskap så vil jeg si at du er kineser ja... en norsk-kineser, men kineser likevel. Det samme med folk som flytter til Norge. Om/når de får statsborgerskap er de norske. Somalsk-norsk, fransk-norsk, svensk-norsk, pakistansk-norsk, amerikans-norsk osv. Det er jo bokstavlig talt det statsborgerskap betyr. Du har blitt en den av borgerne av den staten. Man beholder fremdeles sin etnisitet, på godt og på vond for noen, men man er i en ny "familie" nå. Vi er gode på å kalle nye til Norge for nordmenn, men den tanken svinger begge veier; da blir norske utflyttere franskmenn, kinesere eller pakistanere.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #15 Skrevet 12. desember 2023 Nei du vil aldri kunne bli kineser, bare kinesisk statsborger. Samme med folk som flytter til Norge, norsk statsborgerskap gjør ingen til nordmann. Det har også med integrering og kulturell tilpassing å gjøre, selv etter flere generasjoner så er det mange som fremdeles lever etter etter kulturen fra hjemlandet til foreldrene eller besteforeldre og de omgås stort sett bare mennesker fra denne kulturen. De blir heller aldri nordmenn. Anonymkode: e1dba...b9e 2
_popcorn_ Skrevet 13. desember 2023 #16 Skrevet 13. desember 2023 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. _popcorn_, adm
Anbefalte innlegg