AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #1 Skrevet 12. desember 2023 Ønsker å kjøpe en leiliighet. Hvordan kan man finne ut hva omliggende naboer syns? Søke opp styret o sende folk private meldinger? Jeg vil jo vite om stedet oppfattes som.stille og rolig, eller om de har sine "interne trøbler" I tillegg står det at det er hovedsaklig ulovlig med dyrehold men det kan søkes og godkjemnes om det taler gode grunner for det. Jeg har en katt - og jeg vil jo vite at det går greit med katt før budkrig liksom- kan man finne nr til styrelder og ta kontakt og høre med de? Anonymkode: 6b57e...d13
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #2 Skrevet 12. desember 2023 Kontakt naboer direkte? Anonymkode: 4ac78...2e6 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #3 Skrevet 12. desember 2023 Det er bare å ringe vaktmester eller styret. De bor som regel i blokken selv. Jeg har gjort det når jeg har lurt på ting som støy osv. Det kan også være lurt å henge litt ved inngangspartiet før visningen , og spørre beboere som går inn/ut "Hei bor du her? Kan jeg spørre deg om ......" Har bare møtt blide folk som villig deler det jeg lurer på Anonymkode: 0ebc3...4d0 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #4 Skrevet 12. desember 2023 sjekk om borettslaget har facebookside og les hva de evt irriterer seg over der Anonymkode: a82e9...cae 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #5 Skrevet 12. desember 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er bare å ringe vaktmester eller styret. De bor som regel i blokken selv. Jeg har gjort det når jeg har lurt på ting som støy osv. Det kan også være lurt å henge litt ved inngangspartiet før visningen , og spørre beboere som går inn/ut "Hei bor du her? Kan jeg spørre deg om ......" Har bare møtt blide folk som villig deler det jeg lurer på Anonymkode: 0ebc3...4d0 Sykt spesielt. Hvis man da ender med å kjøpe leiligheten, blir man borettslagets freak. Anonymkode: 9166c...4b3 6 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #6 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Sykt spesielt. Hvis man da ender med å kjøpe leiligheten, blir man borettslagets freak. Anonymkode: 9166c...4b3 Hvorfor det? Jeg har selv blitt spurt av folk som skal/har vært på visning om hvordan det er å bo her. Helt vanlig. Anonymkode: 948e3...2e0 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #7 Skrevet 13. desember 2023 Borettslagets vedtekter pleier å følge salgsoppgaven du får på visning eller på Finn.no. Anonymkode: 321c3...2a8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #8 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kontakt naboer direkte? Anonymkode: 4ac78...2e6 Er ikke det litt rart? Anonymkode: b9bd7...449 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #9 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): sjekk om borettslaget har facebookside og les hva de evt irriterer seg over der Anonymkode: a82e9...cae Disse gruppene er jo stort sett private Anonymkode: b9bd7...449 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #10 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Sykt spesielt. Hvis man da ender med å kjøpe leiligheten, blir man borettslagets freak. Anonymkode: 9166c...4b3 Ikke rart i det hele tatt. Jeg har blitt stoppet av flere her jeg bor, og forteller mer enn gjerne om ting kjøpere kan lure på. Anonymkode: 7df01...cbf
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #11 Skrevet 13. desember 2023 De fleste borettslag har sine feider. Men tror nok de fleste tier litt stilt om det pga problemer ved salg. Hos oss har det vært litt av hvert. Vi er flere blokker. Plutselig rolig i den ene blokka og mye tull i den andre. Har selv vært i styret i borettslag og blitt overrasket hvor mye det er faktisk. Ikke alle saker gjør mye utav seg. Men det er alltid noen som klager på tulleting. Mange ganger så er visning på et tidspunkt det ikke er så mye folk hjemme. Flere som har klaga da de flytta inn pga støy, dette er gamle blokker men uansett så enkelte lyder må man tåle. I min blokk er det nå rolig og mange hyggelige som bor her. Ikke alltid vært sånn. Men jeg åpner ikke for fremmende som vil spør om noe. Anonymkode: 8167f...c9c
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #12 Skrevet 13. desember 2023 Du kan kanskje sjekke tidligere referat av årsmøter ? Der pleier det å komme frem litt av hvert. Vi gjorde det samme når vi kjøpte å våres, og fant ut at det var en nabo med litt for god tid som kverulerte på det meste. 😅 Evt så kan du jo oppholde deg i bakgården eller hva nå enn som finnes og ta en «hundeprat» med noen som lufter hunden. Det med regler for katt må du sjekke med styret. Det pleier å være noe e-post elns du kan kontakte. Generelt ang dyrehold, så kan man vel ikke nekte folk å ha «innedyr» i egne leiligheter ? men det er kanskje snakk om dyr ute ? Anonymkode: fa734...361 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #13 Skrevet 13. desember 2023 Jeg var heldig og møtte noen naboer når jeg var på visning, og fikk snakket litt med de. Du kan absolutt ringe styret og spørre om regler for husdyr. Men jeg personlig ville nok følt det litt ubehagelig dersom fremmede søkte opp min kontaktinformasjon og kontaktet meg for å spørre om nabolaget, og om det er konflikter og slikt. Blir jeg derimot stoppet i innkjørselen når en nabo skal selge, så er det greit for meg å fortelle litt om hvordan jeg oppfatter nabolaget og reglene rundt husdyr. Anonymkode: 85fb1...11b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå