AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #1 Skrevet 12. desember 2023 Alltid følt meg litt annerledes, hatt vanskelig for å få og holde på venner, selv om jeg er heldig og har noen få. Men de er så opptatte med egen familie og svigerfamilie, noe jeg ikke har. Vokste selv opp i kjernefamilien, men den er ødelagt nå, omtrent ingen igjen. Savner så å ha en familie, en base/trygghet. Singel er jeg, og ikke flink sosialt, så er vanskelig å utvide nettverket. Skulle ønske det fantes noe for «familieløse», en møteplass, en trygghet. Jeg er ensom.. Anonymkode: d9a97...975 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #2 Skrevet 12. desember 2023 Det finnes masssssssssevis av sosiale tilbud for venneløse Anonymkode: 1e53d...1eb 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #3 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det finnes masssssssssevis av sosiale tilbud for venneløse Anonymkode: 1e53d...1eb Masse og masse. Jeg har prøvd heygirl bl.a, men er mest unge folk og drikking. Anonymkode: d9a97...975 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #4 Skrevet 14. desember 2023 Hva med å melde deg inn i en klubb eller forening? Jeg var viggo venneløs, og uten familie omtrent, i mange år. Jeg fant "gjengen min" i karateklubben. Fikk ikke venner å henge med utenom treningene, men det sosiale på selve treningene betød mye for meg. Kor er også veldig sosialt. Anonymkode: aa8ea...fc5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #5 Skrevet 14. desember 2023 Hvorfor får du deg ikke en kjæreste? Anonymkode: 9df58...bb9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #6 Skrevet 14. desember 2023 Er du enebarn? Anonymkode: 04f50...1f5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #7 Skrevet 14. desember 2023 Jeg kan relatere til situasjonen din, men jeg har barn da og er egentlig "fornøyd" med situasjonen men ser jo at nå når de er eldre så er det ikke "nødvendig" at jeg er der hele tiden, hadde vært kjekt med et større nettverk men føler at når man har tippet en viss alder så er det vanskeligere å treffe nye folk. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er du enebarn? Anonymkode: 04f50...1f5 Må man være enebarn for å være alene i verden? Er mange søsken som ikke har kontakt, utrolig mange faktisk. Ts, har du ork eller tid til noe hobby greier? Frivillig arbeid? Vet mange treffer omgangsvenner gjennom slike ting. Anonymkode: 58733...4bc 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #8 Skrevet 14. desember 2023 Meld deg inn i en av de mange organisasjonene som organiserer ting for andre. Da får du venner fort. Her er det en stor gjeng fra Røde Kors som har lokale med utdeling av gratis klær osv en kveld i uka, arrangerer bingo på flykningemottak, ordner middagstreff for gamle en gang i mnd, lager kosekvelder på sykehjemmet, arrangerer julaften for de som er alene osv. Mange av de som "jobber" der er enslige. Anonymkode: 04164...4bd 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #9 Skrevet 14. desember 2023 Ofte blir det»omgangsvenner» i klubber og foreninger, og ikke nære venner. Men det betyr ikke at det er negativt; husker fra studietid at vi i studiegruppen hadde det sosialt, uten at vi ble nære venner. Anonymkode: 42b4f...c78 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #10 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Er du enebarn? Anonymkode: 04f50...1f5 Jeg har ett søsken på andre kanten av landet. Anonymkode: d9a97...975
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #11 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Meld deg inn i en av de mange organisasjonene som organiserer ting for andre. Da får du venner fort. Her er det en stor gjeng fra Røde Kors som har lokale med utdeling av gratis klær osv en kveld i uka, arrangerer bingo på flykningemottak, ordner middagstreff for gamle en gang i mnd, lager kosekvelder på sykehjemmet, arrangerer julaften for de som er alene osv. Mange av de som "jobber" der er enslige. Anonymkode: 04164...4bd Ser for meg at det kun er de over 50+ slike steder.. Anonymkode: d9a97...975 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #12 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hva med å melde deg inn i en klubb eller forening? Jeg var viggo venneløs, og uten familie omtrent, i mange år. Jeg fant "gjengen min" i karateklubben. Fikk ikke venner å henge med utenom treningene, men det sosiale på selve treningene betød mye for meg. Kor er også veldig sosialt. Anonymkode: aa8ea...fc5 Skulle gjerne begynt i kor, men er ikke spesielt flink å synge. Men skulle gjerne lært det da. Anonymkode: d9a97...975
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #13 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ser for meg at det kun er de over 50+ slike steder.. Anonymkode: d9a97...975 Det tror jeg ikke. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men jeg har bekjente på rundt 30 år som er frivillige i bl.a Røde Kors. Forøvrig var det ikke jeg som foreslo Røde Kors. Anonymkode: 4dcbc...ffe 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #14 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ser for meg at det kun er de over 50+ slike steder.. Anonymkode: d9a97...975 ... her har du kanskje svaret på hvorfor du er ensom.. Du "ser for deg"? Uten faktisk å ha prøvd? Her jeg bor, er det folk i alle aldre på slike ting. Om du virkelig ønsker å gjøre noe med ensomheten, så må du faktisk prøve også, og ikke bare sitte og "se for deg" . Samme med kor: mange kor er for amatører, og du trenger ikke kunne synge for å være med. Du må prøve, og ikke bare leite etter det negative og vanskelige. Jeg begynte på karate, som innebærer å sparke folk i hodet, selv om jeg var så stokk stiv at jeg med strake bein såvidt nådde ned til knærene mine.. Og veit du hva, det var flere som var like stive - og mange av oss ble faktisk i stand til å sparke folk i hodet likevel, etter en del trening. Anonymkode: aa8ea...fc5 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #15 Skrevet 14. desember 2023 On 12/12/2023 at 11:20 PM, AnonymBruker said: Masse og masse. Jeg har prøvd heygirl bl.a, men er mest unge folk og drikking. Anonymkode: d9a97...975 12 minutter siden, AnonymBruker said: Ser for meg at det kun er de over 50+ slike steder.. Anonymkode: d9a97...975 11 minutter siden, AnonymBruker said: Skulle gjerne begynt i kor, men er ikke spesielt flink å synge. Men skulle gjerne lært det da. Anonymkode: d9a97...975 Jeg tror jeg har funnet grunnen til at du er ensom. Du må jo gi det en sjanse og faktisk treffe folk. Hvis ikke får du bare akseptere ensomheten. Anonymkode: 04f50...1f5 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #16 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ser for meg at det kun er de over 50+ slike steder.. Anonymkode: d9a97...975 Ikke her 🙂 Anonymkode: 04164...4bd
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #17 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): ... her har du kanskje svaret på hvorfor du er ensom.. Du "ser for deg"? Uten faktisk å ha prøvd? Her jeg bor, er det folk i alle aldre på slike ting. Om du virkelig ønsker å gjøre noe med ensomheten, så må du faktisk prøve også, og ikke bare sitte og "se for deg" . Samme med kor: mange kor er for amatører, og du trenger ikke kunne synge for å være med. Du må prøve, og ikke bare leite etter det negative og vanskelige. Jeg begynte på karate, som innebærer å sparke folk i hodet, selv om jeg var så stokk stiv at jeg med strake bein såvidt nådde ned til knærene mine.. Og veit du hva, det var flere som var like stive - og mange av oss ble faktisk i stand til å sparke folk i hodet likevel, etter en del trening. Anonymkode: aa8ea...fc5 Jeg har prøvd noen aktiviteter, så har ikke sittet og ventet på at noen skulle banke på døra mi. Vet at jeg må gjøre noe selv. Har sjekket ut kor her jeg bor, men det er ingen som tar inn nye nå. Karate gikk jeg på en liten periode som barn, men det likte jeg ikke. Men takk for forslag uansett. Har sjekket ut Røde kors flere ganger, men vet ikke hva som kunne passet meg. Vil ikke være besøksvenn, da jeg jobber med mennesker og eldre, og ikke kunne tenke meg å gjørre det i fritiden og. Søk og redning tar jo veldig mye tid, og man må gå veldig mye. Det kan jeg ikke av ulike grunner.. Jeg vil ikke være negativ, men må jo være rasjonell og. Jeg er veldig glad i dyr, så har tenkt på å bli frivillig i dyrebeskyttelsen. Anonymkode: d9a97...975
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #18 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke her 🙂 Anonymkode: 04164...4bd Hva er det dere gjør? Kan du fortelle litt? Anonymkode: d9a97...975
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #19 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har prøvd noen aktiviteter, så har ikke sittet og ventet på at noen skulle banke på døra mi. Vet at jeg må gjøre noe selv. Har sjekket ut kor her jeg bor, men det er ingen som tar inn nye nå. Karate gikk jeg på en liten periode som barn, men det likte jeg ikke. Men takk for forslag uansett. Har sjekket ut Røde kors flere ganger, men vet ikke hva som kunne passet meg. Vil ikke være besøksvenn, da jeg jobber med mennesker og eldre, og ikke kunne tenke meg å gjørre det i fritiden og. Søk og redning tar jo veldig mye tid, og man må gå veldig mye. Det kan jeg ikke av ulike grunner.. Jeg vil ikke være negativ, men må jo være rasjonell og. Jeg er veldig glad i dyr, så har tenkt på å bli frivillig i dyrebeskyttelsen. Anonymkode: d9a97...975 Karate var bare et eksempel. Du må jo se hvilke tilbud som faktisk finnes der du er, og hva som er praktisk mulig for deg å være med på (av det du har lyst til å være med på). Samboeren min var leksehjelp i Røde Kors i mange år, og der var det veldig godt sosialt miljø. De som var frivillige der pleide gå ut og spise hver uke etter leksehjelpingen. Men trikset er uansett å finne noe som du liker å gjøre, som du kan gjøre sammen med andre på organsiert vis. Enten det nå er som kattekoser i dyrebeskyttelen (noe de faktisk søker om fra tid til annen), frivillig organisasjon, idrett, Natteravn, whatnot. Anonymkode: aa8ea...fc5 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #20 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor får du deg ikke en kjæreste? Anonymkode: 9df58...bb9 Det er jo ikke bare å bestille en kjæreste da Anonymkode: d0b13...11e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå