Gå til innhold

Er så lytt her, at jeg hører naboen spise middag. Kan ikke være normalt eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså ikke at de fysisk spiser, men at de bruker bestikk, dekker bord og sånn. Helt sjukt lytt her. Jeg hører de hoster og. De må jo få lov til å leve normalt, så jeg klager ikke eller noe sånt. Kjempehyggelige er de og. Men jeg burde nok isolere her ass! Hører ikke så mye de over meg, men de vegg i vegg hører jeg masse. Noen som har erfaring med lydisolering? Funker det?

Naboene hører sikkert meg og 😮 

Anonymkode: caf64...4e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du hører de, så hører nok de deg også ja. 

Anonymkode: c9553...7a3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du hører de, så hører nok de deg også ja. 

Anonymkode: c9553...7a3

Litt pinlig da, jeg kan høre hva de snakker om også 😮 Har aldri bodd et sted som har vært så lytt. Er en blokk fra 60-tallet. Så håper lydisoleringen vil funke. Klarer liksom ikke helt å slappe av.

Anonymkode: caf64...4e3

Skrevet

Lydisolering tar plass, og det er støvete arbeid. Du må rett og slett bygge en vegg utapå veggen. Sørg for at veggen som er der nå er hel og tett. Ta av taklist og gulvlist, fug med elastisk fugemasse slik at det blir tett mellom gulv-vegg og vegg-tak. Skru fast en bunnsvill og toppsvill i gulv og tak med 2-3cm avstand til dagens vegg. Fug på begge sider. Så lager du en ny vegg med 48x73mm stendere med gipsplate på begge sider og fyll veggen godt med Rockwool. Sparkle gipsskjøter og fug mot gulv og tak. Det burde hjelpe.

Du kan fortsatt slite med flanketransmisjon av lyd, så du bør egentlig først sjekke ut gulvkonstruksjon og takkonstruksjon for å utelukke at det ikke er glipper og tull der. 

image.png.028e1cdd86fa999d292af570c039c530.png

• Nyttig 1
Skrevet

Om det er like lytt i hele blokka, så ville jeg vurdert å ta det til styret :) For da burde jo alle leilighetene isoleres bedre. 

Du sier naboene er hyggelige, så du kan jo spørre dem om de hører noe fra sine naboer? Og om de har bodd her lenge og vet om det "alltid" har vært sånn.

Anonymkode: 9e36b...d7b

Skrevet

Jeg bor i blokk fra 60 tallet, og hører ikke slike lyder. Det ER lytt her; men ikke så lytt. Jeg hører ting som mistes i gulv, støvsuger, at naboen tisser, hvis de ler/snakker høyt (men bare som bakgrunnsstøy), og hvis de bruker f.eks kjøkkenmaskin som bråker.

Men aldri slik du beskriver, verken fra de under eller fra siden. Hvordan er bygget oppført? Her er det betong hele veien, noe som er ganske vanlig for blokk. 

Anonymkode: 18e68...410

Skrevet

Her er det så lydt at jeg vet at tannteknikere som er naboen min, aldri vasker hendene etter å ha vært på do. 🙄🤮

Anonymkode: bb473...029

• Nyttig 3
Skrevet

Her er det så lydt at jeg vet at naboen dom har yrke som tanntekniker, aldri vasker hendene etter å ha vært på do. 🙄🤮

• Nyttig 1
Skrevet

Enebolig er tingen

Anonymkode: 3840f...d24

Skrevet (endret)

Jeg bor også i blokk fra 60-tallet, og hører mye fra naboene. Den ungen de har under meg er aldri ute, og får ut energien sin ved å dundre frem og tilbake (løpe) gjennom gangen og stua nede, frem og tilbake. De trampelydene driver meg til vanvidd snart. Skulle tro ungen var 12-13 år så godt som løpingen høres, men han er en 2-åring som er på størrelse med en 4-åring (moren sier at alle tror han er minst et par år eldre enn han er, fordi han er så høy).

Jeg hører når de bruker støvsuger og kjøkkenmaskin, men heldigvis ikke spising og dobesøk. De synger også polske viser for ungene i blant, og da må jeg bare skru opp tv-en for å overdøve dem. De er forresten flinke til å bruke vaskemaskinen på dagtid, ikke på kveldstid (badet ligger rett under mitt soverom), slik som den forrige naboen over meg gjorde en stund. Var et lite helvete og ligge å høre på den sentrifugeringen fra badet over meg, før jeg tok mot til meg og gikk opp og spurte om de kunne slutte å vaske på kvelden og natta (sentrifugeringen dundret i gulvet f.eks klokka 01.30...) De sluttet heldigvis med å bruke vaskemaskinen da til slike ukristelige tider. Man skal jo ikke bruke slike maskiner når man sover eller ikke er hjemme uansett, pga brannfare.

Jeg har ikke råd til å lydisolere hele kåken, og må bare høre på alle lydene. Høre på at den pakistanske mannen på skrå under meg mishandler kona og ungen sin og brøler og skriker noe så vanvittig og ubehersket til dem at jeg aldri har hørt noe lignende. Det er fælt å høre på, og grusomt å tenke på at de har to barn der nede, som må vokse opp med sånt. Stakkars unger.

Det hadde vært fint med enebolig sånt sett, pga man hører mindre til naboene, men jeg hadde nok ikke hatt helse og rygg til å vedlikehold og stell, som plenklipping hver uke og snømåking daglig i perioder osv.

Endret av Million
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Her er det så lydt at jeg vet at naboen dom har yrke som tanntekniker, aldri vasker hendene etter å ha vært på do. 🙄🤮

Du trengte å skrive to kommentarer om det samme i denne tråden?

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Enebolig er tingen

Anonymkode: 3840f...d24

Ikke alle har mulighet til å bo i enebolig. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
11 minutter siden, Million said:

Høre på at den pakistanske mannen på skrå under meg mishandler kona og ungen sin og brøler og skriker noe så vanvittig og ubehersket til dem at jeg aldri har hørt noe lignende. Det er fælt å høre på, og grusomt å tenke på at de har to barn der nede, som må vokse opp med sånt. Stakkars unger.

Hvorfor har du ikke meldt bekymringsmelding til BV/meldt til Politiet og/eller Styret?

• Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor har du ikke meldt bekymringsmelding til BV/meldt til Politiet og/eller Styret?

Hvorfor jeg IKKE har...? Du går ut fra noe du ikke vet noe om. Men jeg ringer ikke politiet igjen, fordi jeg har allerede ringt politiet en gang da det var sånn skriking der. Og fyren skjønte det var meg, og konfronterte meg en gang jeg støtte på han utenfor blokka. Det har jeg ikke lyst til å oppleve igjen.

Skrevet

er nok vanelig der jeg bodde hørte  jeg når naboen snakket i tlf, var på do og andre private ting🫣

Anonymkode: 84b84...e08

Skrevet

Jeg bodde tidligere i en blokk fra 70-tallet, det var veldig lytt der og. Det eneste positive var at jeg aldri kom for sent på jobb, for hvis jeg sovnet av, så våknet jeg av alarmen til naboen min:fnise:

Skrevet
2 hours ago, Million said:

Hvorfor jeg IKKE har...? Du går ut fra noe du ikke vet noe om. Men jeg ringer ikke politiet igjen, fordi jeg har allerede ringt politiet en gang da det var sånn skriking der. Og fyren skjønte det var meg, og konfronterte meg en gang jeg støtte på han utenfor blokka. Det har jeg ikke lyst til å oppleve igjen.

Du skrev ikke noe om det, altfor mange velger å la være. Skjønner godt at du ikke ønsker å oppelve det igjen. Men noen må jo melde fra til BV, kan du ikke snakke med Styret? 

Skrevet

Uff de fæle gamle blokkene i Oslo? Man får på følelsen av man bor i et østblokk land 😄 Aldri bodd så kummelig til. Vaskemaskin og støvsuger samtidig gjorde så sikringene røyk, måtte velge mellom å ha på varmeovn i stua eller kjøre en vaskemaskin 😄 Det trakk så jævlig så ba en vaktmester komme å kanskje tette, ja de tok av de nederste listene og der så vi rett ut i snøen 😄 Oslo vøtt er så bra 😄 Var godt og komme seg ut av Oslo og få noe moderne og tett til halveprisen, over dobbelt så stort også.

Anonymkode: 22c62...80a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du trengte å skrive to kommentarer om det samme i denne tråden?

Prøvde å rette en skrivefeil… 

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Uff de fæle gamle blokkene i Oslo? Man får på følelsen av man bor i et østblokk land 😄 Aldri bodd så kummelig til. Vaskemaskin og støvsuger samtidig gjorde så sikringene røyk, måtte velge mellom å ha på varmeovn i stua eller kjøre en vaskemaskin 😄 Det trakk så jævlig så ba en vaktmester komme å kanskje tette, ja de tok av de nederste listene og der så vi rett ut i snøen 😄 Oslo vøtt er så bra 😄 Var godt og komme seg ut av Oslo og få noe moderne og tett til halveprisen, over dobbelt så stort også.

Anonymkode: 22c62...80a

Det er da ikke blokka si feil at du ikke har oppgradert sikringsskapet til å tåle normalt bruk :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...