AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #1 Skrevet 12. desember 2023 Jobben min har et kontor i Fort Lauderdale og jeg er så heldig at jeg kan dra dit en periode Tror ikke jeg flytter dit permanent, men ser for meg 3 - 4 mnd til å begynne med. Kjenner godt til Miami, men har aldri vært i Fort Lauderdale. Er det litt samme greia? Altså, mye bra musikk (reggaeton og slikt), god mat (empanadas, taco etc) og bra shopping? Har googlet så klart, men tenkte det er gøy å høre med noen som har vært der. Jeg kjenner ingen der, så det blir spennende. Anonymkode: b0e82...787
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #2 Skrevet 12. desember 2023 Sikkert deilig om vinteren og tidlig vår. Forferdelig om sommeren. Mer liberalt enn Miami. Anonymkode: 0da1a...ba8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #3 Skrevet 13. desember 2023 Forferdelig kjedelig synes nå jeg. Jeg har vært mye rundt omkring i USA og Florida må være en av de kjedeligste statene. Pensjoniststat. Anonymkode: 84472...4b1 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #4 Skrevet 13. desember 2023 Veldig fint. Masse gode restauranter, bra strand og shopping. Vi hsr reist mye rundt om i USA og Fort Lauderdale er en av våre favoritter. Og så har det jo nærhet til så mye annet dom Miami, Seagrass Mills og ikke så langt til The Keys heller. Du er heldig som har denne muligheten! Hvilken bransje jobber du i? Anonymkode: 36c06...72f
Gjest takinova Skrevet 13. desember 2023 #5 Skrevet 13. desember 2023 Mange nordmenn blir overrasket over hvor liten by Miami og spesialt FL egentlig er. Koselig plass for en ferietur før eller etter et cruise, ellers er det ganske dødt.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #6 Skrevet 13. desember 2023 takinova skrev (35 minutter siden): Mange nordmenn blir overrasket over hvor liten by Miami og spesialt FL egentlig er. Koselig plass for en ferietur før eller etter et cruise, ellers er det ganske dødt. Det er suburban sprawl. Vet ikke om noe norsk ord for det. Selve byen Miami har færre innbyggere enn Oslo. Metrområdet har over 6 millioner innbyggere. Anonymkode: 0da1a...ba8 2
Kjetil E Skrevet 13. desember 2023 #7 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er suburban sprawl. Vet ikke om noe norsk ord for det. Selve byen Miami har færre innbyggere enn Oslo. Metrområdet har over 6 millioner innbyggere. Anonymkode: 0da1a...ba8 Dette er jo egentlig ganske vanlig for mange storbyer i USA. Se for eks Los Angeles, i selve Los Angeles by bor det 3,8 millioner. Mens i hele Stor Los Angeles bor det nesten 18 millioner mennesker. Og mange av de mest kjente stedene folk forbinder med Los Angeles ligger ikke i selve Los Angeles by. 1 1
Gjest takinova Skrevet 13. desember 2023 #8 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): suburban sprawl. Tøft uttrykk - da lærte jeg noe i dag også 🙂
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #9 Skrevet 13. desember 2023 Kjetil E skrev (1 time siden): Dette er jo egentlig ganske vanlig for mange storbyer i USA. Se for eks Los Angeles, i selve Los Angeles by bor det 3,8 millioner. Mens i hele Stor Los Angeles bor det nesten 18 millioner mennesker. Og mange av de mest kjente stedene folk forbinder med Los Angeles ligger ikke i selve Los Angeles by. Los Angeles er et skrekkeksempel på hvordan man ikke skal bygge ut utvanne områder. Sør Florida er nesten like ille. Og alle disse forstedene er like generiske og dølle. Anonymkode: 0da1a...ba8
Rosa Dartle Skrevet 13. desember 2023 #10 Skrevet 13. desember 2023 Fort Lauderdale er ikke akkurat en sjarmerende eller spennende by, men med god temp og shopping vil du nok få det fint 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #11 Skrevet 13. desember 2023 Jeg har bare vært der på ferie, og det var et greit. Ville aldri bodd et sted jeg hadde vært nødt til å bruke bil i hverdagen. Anonymkode: 37b32...d3d 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #12 Skrevet 13. desember 2023 Kunne bodd der for et år eller tre. Været er fint og jeg liker USA. Men byen i seg selv synes jeg er ganske døll. Nær Miami og andre hyggelige småsteder, da, det hjelper jo. Anonymkode: e941e...915 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #13 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 13.12.2023 den 6.43): Veldig fint. Masse gode restauranter, bra strand og shopping. Vi hsr reist mye rundt om i USA og Fort Lauderdale er en av våre favoritter. Og så har det jo nærhet til så mye annet dom Miami, Seagrass Mills og ikke så langt til The Keys heller. Du er heldig som har denne muligheten! Hvilken bransje jobber du i? Anonymkode: 36c06...72f Dette høres veldig bra ut Jeg er allerede godt kjent i Miami og har vært der flere ganger. Jeg vet jeg er heldig, har vært i lengre perioder i Asia som også var fint så USA blir nok veldig annerledes. Jeg jobber i shipping. Anonymkode: b0e82...787
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #14 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 13.12.2023 den 6.19): Forferdelig kjedelig synes nå jeg. Jeg har vært mye rundt omkring i USA og Florida må være en av de kjedeligste statene. Pensjoniststat. Anonymkode: 84472...4b1 Hæ? Hvordan går det an å kjede seg der? Det er jo såå gøy der, spesielt for meg som snakker spansk OG driver med salsa/bachata Også elsker jeg sol, varme og øgler! Anonymkode: b0e82...787
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #15 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 13.12.2023 den 23.44): Jeg har bare vært der på ferie, og det var et greit. Ville aldri bodd et sted jeg hadde vært nødt til å bruke bil i hverdagen. Anonymkode: 37b32...d3d Hold deg innenfor Ring 3 du 😆 Anonymkode: 54b21...9ce
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #16 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hæ? Hvordan går det an å kjede seg der? Det er jo såå gøy der, spesielt for meg som snakker spansk OG driver med salsa/bachata Også elsker jeg sol, varme og øgler! Anonymkode: b0e82...787 Bokstavelig talt alt du ramser opp der finnes i bedre variant veldig mange andre steder enn i Florida, feks i store deler av latin-amerika, spania m.fl. Anonymkode: 84472...4b1 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #18 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hold deg innenfor Ring 3 du 😆 Anonymkode: 54b21...9ce Jeg holder meg innenfor Ring 2 i hverdagen Klarer meg også fint når jeg bor andre steder, sykkel og kollektivtrafikk i hverdagen. Mange amerikanske byer krever bil til og fra jobb, til butikken etc for meg er det et stressmoment. En biltur ut til the Keys derimot er en flott tur. Anonymkode: 37b32...d3d 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #19 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Bokstavelig talt alt du ramser opp der finnes i bedre variant veldig mange andre steder enn i Florida, feks i store deler av latin-amerika, spania m.fl. Anonymkode: 84472...4b1 Du fikk med deg at jeg skal til Fort Lauderdale på et jobboppdrag og ikke ferie eller..? Er fullstendig klar over at det er mye dansegreier etc i Latin-Amerika og Spania, har vært der MANGE ganger og er også med på dansefestivaler rundt om. Ser ut som det er litt å finne på i FL når jeg ikke jobber så får jeg håpe jeg blir kjent med noen der Skal være der fra mars til slutten av juni ca. Anonymkode: b0e82...787
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #20 Skrevet 16. desember 2023 3-4 måneder nesten uansett i verden er jo digg da. Oppdage et nytt sted, få følelsen av hvordan det er. Selv om du virkelig hater der, så er det jo ikke sååå lenge at de virkelig gjør noe. Da har du lært at du ikke liker deg der liksom. Tror uansett at man alltid får noe godt ut av noen lengre perioder i utlandet. Anonymkode: 0f8c8...dd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå