AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #1 Skrevet 12. desember 2023 Jeg syns det smaker tørt og kjipt. Liker ikke smultringer, krumkaker, pepperkaker eller noe av det der. Den eneste snacksen jeg liker er vanlig godteri, spesielt Ferrero Rocher, lakrisdadler og nissesjokolader nå i jula. Og lussekatter i morgen må jeg ha 😇 Hvilken snack liker dere nå i desember? Anonymkode: e3f8d...f93 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #2 Skrevet 12. desember 2023 Jeg liker de aller fleste julekaker (alle du nevnte) veldig godt, men skjønner jo hva du mener. Er ikke alle kakene som er like spennende og noen av dem er rett og slett veldig tørre og kjedelige Anonymkode: 0f7ba...d97 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #3 Skrevet 12. desember 2023 Sånne småkjeks med peanøtter og sjokolade-biter. Har ikke peiling på om dette er en typisk "julekake" men jeg liker dem i alle fall... Anonymkode: a43ad...cbf
Numii Skrevet 12. desember 2023 #4 Skrevet 12. desember 2023 Lager det jeg selv liker. Rocky road er blitt en juleklassiker her. Lager serinakaker, sjokoladeriskaker (med dessertsjokolade), brune pinner, brente mandler. Lager ikke pepperkaker, men kjøper hus man limer sammen for barnas skyld.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #5 Skrevet 12. desember 2023 Mine kaker er ikke tørre og kjipe hvertfall. Kanskje du glemmer å drikke kaffe til? For det må til for å få smaken. Anonymkode: fe76b...584
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #6 Skrevet 12. desember 2023 Jeg liker ikke alle kakene supergodt, men jeg liker dem pga nostalgien. Anonymkode: ecaf3...39d 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #7 Skrevet 12. desember 2023 Jeg er glad I tørre julekaker. De må bakes med margarin, ellers spiser ingen i familien dem. Anonymkode: aa2f4...610
Capazitet Skrevet 12. desember 2023 #8 Skrevet 12. desember 2023 Liker nokon få julekaker, tyske skiver, havreflarn og brune pinner. Resten kan dei ha. Syns og at smultringar og pepperkaker er kjipe greier.
Ullvott Skrevet 12. desember 2023 #9 Skrevet 12. desember 2023 Jeg liker ganske mange av småkakene, men synes konfekt, julemarsipan og liknende godteri er bedre. Sarah Bernhard og gule bomber er favorittene blant de som er en slags mellomting mellom kaker og hjemmelaget konfekt. Det jeg ikke spiser av den mer tradisjonelle kakene er julekake (også kalt julebrød, altså en søt gjærbakst stappfull av rosiner og sukat) og delfiakake.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #10 Skrevet 12. desember 2023 Jeg liker ikke kake generelt. Folk ser på meg som om at jeg har en skrue løs når jeg sier det. Jeg kan spise sjokoladekake (som ikke er med merkbar kaffe eller mørk sjokolade og ikke mektig glasur), av ren høflighet til nød. Men det er ikke slik at jeg får lyst på sjokoladekake noen gang og jeg spiser kanskje maks 4 skjeer før jeg takker for meg. Som barn måtte jeg velge mellom sjokoladekake og kalde vafler og kalde vafler kan jeg ikke fordra. Eneste type "kake" jeg liker er oreokake. Men det gjelds ikke, det er jo bare krem, sjokolademousse og oreo. Eneste jeg liker av julebakst er lussekatter uten rosiner og nystekt, gjelds det? Men det har jeg ikke spist på snart 20 år, for ingen jeg kjenner (og jeg suger på kjøkkenet) lager det og de må være ferske rett fra ovnen for at jeg er i stand til å spise det. Herregud høres ut som at jeg har autisme, jeg har bare ocd! Anonymkode: adbc7...e61
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #11 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg syns det smaker tørt og kjipt. Liker ikke smultringer, krumkaker, pepperkaker eller noe av det der. Den eneste snacksen jeg liker er vanlig godteri, spesielt Ferrero Rocher, lakrisdadler og nissesjokolader nå i jula. Og lussekatter i morgen må jeg ha 😇 Hvilken snack liker dere nå i desember? Anonymkode: e3f8d...f93 Kjøper ingen julekaker, spiser det ikke. Lussekatter er heller ikke godt. De tradisjonelle julekakene er som du sier tørre og kjipe. Jeg lager krumkaker, risboller, havreflan og vanligvis også vepsebol til jul. Men thats it. Det går mange mandariner (eller var det klementiner?) Anonymkode: 8cd1a...282
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #12 Skrevet 12. desember 2023 Jeg liker ikke tørre småkaker, formkake med sukat, delfiakake osv. Pepperkaker og sirupsnipper er de eneste julekakene jeg liker. Anonymkode: 0ff46...02f
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #13 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg liker ikke tørre småkaker, formkake med sukat, delfiakake osv. Pepperkaker og sirupsnipper er de eneste julekakene jeg liker. Anonymkode: 0ff46...02f Tørre småkaker jeg ikke liker er serinakaker foreksempel. Anonymkode: 0ff46...02f
Hedda-78 Skrevet 12. desember 2023 #14 Skrevet 12. desember 2023 Slike tørre småkaker/kjeks er ganske intetsigende. Smaker helt greit, men det er mye annet jeg heller spiser. Goro, serinakaker, bordstabelbakels, krumkaker, sjakkruter, fattigman, sandkaker, sirupssnipper,tyske skiver, rosetter, kransekake, berlinerkranser brune pinner...kjedelig. Pepperkaker går an hvis det er mye non-stop på. Vil heller ha vanlig kake som sjokoladekake eller gulrotkake, eller gule bomber, Sarah Bernard og noen kokosmakroner. Delfiakake er i andre enden av skalaen igjen. Ikke tørt, men alt for mektig.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #15 Skrevet 12. desember 2023 De eneste "julekjeksene" jeg liker er sånne konfektkaker (kjeks med sjokoladebiter) eller jappkaker. Pepperkaker har vokst litt på meg de siste årene, men absolutt ikke noe favoritt. Anonymkode: 9c1a9...64b
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #16 Skrevet 12. desember 2023 Liker ikke julekaker/kjeks eller medisterkaker. 😅 Anonymkode: a1bd6...0ff
Hmmmmmm Skrevet 12. desember 2023 #17 Skrevet 12. desember 2023 Elsker sjakkruter, tyske skiver, drømmer, havreflarn/knekk. Er veldig glad i kjeks da. Julekake med smør på er også godt. Men uten sukat🤮
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #18 Skrevet 12. desember 2023 Nå kaller jeg vel ikke godteri for snacks, snacks er chips, nøtter osv. Vi har myke julekaker, ikke så mye småkaker. Myk pepperkake med osteglasur f.eks. Harde pepperkaker med blåmuggost spiser vi ikke til jul, kun nå i adventstiden. Anonymkode: fe1e1...2f6
Arkana Skrevet 13. desember 2023 #19 Skrevet 13. desember 2023 Jeg liker julekaker, men ikke så godt de tradisjonelle syv slagene. Jeg liker godt pepperkaker (hvis de er godt krydret og ikke for sprø), shortbread, bordstabelbakkels, kokosmakroner, havreflarn og strull (mye bedre enn krumkaker). I tillegg spiser vi lussekatter, julekake, gode dadler og forskjellig sjokolade og konfekt.
Gnå Skrevet 13. desember 2023 #20 Skrevet 13. desember 2023 Har nesten inntrykk av de de fleste egentlig ikke synes julekakene er spesielt gode, og at de baker/spiser dem mest for tradisjonens skyld? Sånn er jeg også. Det er jo ikke det at jeg synes de er direkte vonde, men de gir meg lite, og jeg ville f. eks. valgt en bolle foran pepperkake nesten når som helst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå