Gå til innhold

tørre å snakke til folk og ta intiativ

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Jeg går første året på vgs og sitter ofte alene i friminuttene syntes det er vanskelig å være sosial med mennesker med tanke på de psykiske vanskene mine. I starten ble jeg kjent med alle og hadde en god tone med alle, nå så vil virkelig bli kjent med folk på trinnet, men kjenner det er svært Vankelig hvordan skal jeg gå frem uten å virke som klengete og sånn som trenger meg på folk trenger virkelig tips? har lyst å variere litt og bli kjent med alle. 

Endret av s_12345
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst er det viktig at du går til psykolog for å få hjelp med de psykiske problemene dine. Når du har vært i behandling i noen år så vil hjernen din tenke mere normalt og da blir det lettere for deg å vite hva som er sosial akseptabel oppførsel og ikke, lese andres signaler på om de syns det er hyggelig eller masete osv.

Gode måter å bli venn med andre på skolen er å være hyggelig, ikke falsk men ydmyk og avslappet, ikke banne eller være høylydt, ikke involvere deg i drama, vise at du har gode holdninger. Ting du kan spørre om er for eksempel om noen vil bli med å spille kort eller brettspill, om noen har lyst til å være med i Støtt Palestina demonstrasjon, stå på ski, dra et sted å spise etter skolen. 

Og engasjere deg i andres liv hvis noen sier de skal ha prøve i morgen, så spør dagen etter hvordan det gikk på prøven, hvis noen andre ser ensomme ut så spør om de vil være med på biblioteket sammen, hvis noen sier de skal i bursdag i helgen så spør om de hadde en kul feiring. 

Ikke ta ting personlig, finn dine interesser og finn folk som også liker de tingene.

Anonymkode: 51e97...8b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...