AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #1 Del Skrevet 12. desember 2023 Sosiale medier har forvandlet samfunnet til en virtuell slagmark preget av desinformasjon, overvåkning og narcissisme. Den konstante strømmen av digitale bekreftelser har erstattet ekte mellommenneskelig kontakt, og plattformene fungerer som inkubatorer for spredning av hat og usikkerhet. Trumpismen sprer seg som en farsott. Internett og sosiale medier har utvilsomt ødelagt fundamentale menneskelige verdier, og det er på tide å erkjenne at prisen for denne digitale fremskrittet er altfor høy. Si ja til analogiseringen Anonymkode: 7e919...4d1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #2 Del Skrevet 12. desember 2023 Helt enig. Jeg syns det er helt merkelig at vi som samfunn ikke har en ærligere diskusjon om hva internett og spesielt sosiale medier har gjort med oss. Det er som om sannheten har kollapset. Anonymkode: 07e4a...25a 2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #3 Del Skrevet 12. desember 2023 Helt uenig. Jeg finner mye glede i sosiale medier. Viss du har en feed av bare overfladiske verdier og mennesker så sier det mest om deg for da har du oppsøkt dette. Du er selv ansvarlig for hvem og hva du følger på some. Jeg har mye humor, dyr, tur, natur, mat profiler og tema jeg følger. Du velger helt selv hva du velger å følge. Jeg liker Internett og alle de mulighetene det byr på. Men viss Internett ikke er noe for deg nytter det lite å sitte på Internett å klage. Da får du klage analogt også. Send heller inn et leserinnlegg i papiravisen og logg av Internett viss Internett er så fælt. Anonymkode: e0696...f5c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #4 Del Skrevet 12. desember 2023 Mye ragebait. Anonymkode: 2ff89...714 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 12. desember 2023 #5 Del Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Helt uenig. Jeg finner mye glede i sosiale medier. Viss du har en feed av bare overfladiske verdier og mennesker så sier det mest om deg for da har du oppsøkt dette. Du er selv ansvarlig for hvem og hva du følger på some. Jeg har mye humor, dyr, tur, natur, mat profiler og tema jeg følger. Du velger helt selv hva du velger å følge. Jeg liker Internett og alle de mulighetene det byr på. Men viss Internett ikke er noe for deg nytter det lite å sitte på Internett å klage. Da får du klage analogt også. Send heller inn et leserinnlegg i papiravisen og logg av Internett viss Internett er så fælt. Anonymkode: e0696...f5c Dette er jeg enig i. Jeg tenker litt sånn at sosiale medier er er forlengelse av ditt sosiale liv. For min del har sosiale medier gjort det lettere å ha kontakt med folk, og også treffes face to face. Jeg har lært mye av diverse sosiale medier (selv om man selfølgelig må faktasjekke enkelte ting, men det bør man jo igrunnen alltid gjøre), og har funnet flere fellesskap med andre med like interesser. Det har veldig mye med hva du selv velger å oppsøke, algoritmene er ganske effektive sånn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #6 Del Skrevet 13. desember 2023 Sosiale medier er vår tids landeplage. Jeg håper det kommer så strenge personvernlover at plattformene legger ned. Anonymkode: 2c492...b93 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #7 Del Skrevet 13. desember 2023 Har aldri forstått poenget med sosiale medier. Anonymkode: a2c0d...abd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 13. desember 2023 #8 Del Skrevet 13. desember 2023 Tror digitale datingplattformer er mye farligere... Kvinner sitter på forum og vrenger eder og galle over den siste fuckboyen de hadde i trusa..🙈..mens fødselstallene synker som en stein.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #9 Del Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har aldri forstått poenget med sosiale medier. Anonymkode: a2c0d...abd Du er jo på kg, er et sosialt medie det også. Tror det er mye dobbelt moralisme ute å går av de som ikke liker some som bevist her f.eks. La vær å vær på some da viss det plager dere slik, men skjønner ikke denne trangen noen har til å forby alt de selv ikke liker. Anonymkode: 6e29b...4c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #10 Del Skrevet 13. desember 2023 For meg kunne de lagt ned sosiale medier. YouTube også. For de krever jo så store datasenter. I Rogaland vil de bygge datasenter der 1 byggetrinn krever like mye strømforbruk som hele Stavanger kommune! Varmepumpa vi investerte i føles litt som et lite sandkorn i verdensrommet til sammenligning… Så for å lykkes med den ‘grønne’ omstillingen er det jo bare å legge ned feks YouTube (videoer krever mye data)/Facebook/Tik Tok el?? Vipps så slipper vi så mange datasenter og vi har plutselig mye mer kraft tilgjengelig. Anonymkode: 53978...224 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå