Gå til innhold

Forsterket enhet - skoleskyss . / rar forespørsel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk brev hjem fra skolen i dag. Elevene på forsterket enhet må enten hentes av foresatte/ bolig på formiddagen siste skoledag før jul eller bli hjemme den dagen. 

Vi skulle krysse av for en av de to valgene. 

Aldri opplevd lignende før. 

Bortfaller retten til skoleskyss for handikappede siste skoledag før juleferien ? 😅 

Er rimelig sikker på at at dette ikke gjelder skolens øvrige elever. 

Anonymkode: b1c25...338

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres rart ut. Er det få taxier der der dere bor (bygd) og taxien er opptatt med bestilling den dagen? 

De kan ikke forvente at dere får fri fra jobb tidligere for å hente når avtalen er skoleskyss.

Anonymkode: 51729...92c

Skrevet

Retten bortfaller ikke, syns du skal ta det opp med skolen. 

Anonymkode: 45b61...e12

Skrevet

Elevene har rett på 190 fulle skoledager i året. Skolen har egentlig ikke lov til å ha kortere dager før jul og sommer. Du får be dem om å finne en annen løsning. 

Anonymkode: 4e104...c0c

Skrevet

Her har nå skolen gitt beskjed de og de dagene i året avslutter de tidligere og da har transport blitt satt opp til det

Anonymkode: bb273...261

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Her har nå skolen gitt beskjed de og de dagene i året avslutter de tidligere og da har transport blitt satt opp til det

Anonymkode: bb273...261

Men her er det jo snakk om at foreldrene må hente selv, hvis ikke før faktisk ikke barna lov å møte på skolen den dagen!

Hvis transport hadde vært ordnet fordi det allerede for lenge siden var sart opp kortere skoledag, så vet jo foreldrene om det, og de før skyss hjem.

Anonymkode: 51729...92c

Skrevet

Vi bor i en småby. Så ingen mangel på taxier hva skoleskyss gjelder til vanlig. 

Jeg kan både hente selv eller ta ungdommen fri, så det er ikke det som hindrer. 

Men det har aldri vært en greie tidligere...og jeg blir litt vrang kjenner jeg ,da ting kuttes på feil tid og plass 😎

• Liker 1
Skrevet

Vi har vedtak på skoleskyss. ( rullestol ) 

Skrevet

Vet at det er problemer noen steder før jul og sommer, for alle skolene vil ha buss til samme tid og det er ikke mulig. Skolen min løste det ved at den slutter en time tidligere enn den gjorde før.

Anonymkode: f25ed...030

Skrevet

I boligen min må skolen eller boligen endre tidspunktet for taxien hvis skoledagen er kortere, hvis det er utfordringen. Men retten til skoleskyss faller ikke bort nei. I noen tilfeller blir boligen bedt om å hente, men vi kan si nei (manglende ressurser) og da må taxiene ta det. Retten faller bare bort i ferien. 

Anonymkode: 2b37a...b69

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...