AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #41 Del Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 12.12.2023 den 19.19): Vi har en kattepus på 5-6 mnd som var verdens snilleste i begynnelsen. Men i de siste ukene har hun begynt å angripe oss. Når hun er leken kan hun kaste seg mot bena våre og bite, det kan jeg på en måte forstå. Men hun kan også angripe uprovosert. Jeg satt i sofaen nå isted, satt helt i ro. Så kom hun bort og bet meg i hånda... først en gang ikke så hardt, så bet hun meg sånn at jeg begynte å blø. Jeg gjorde ingenting for å provosere henne. I går bet hun mannen til blods. Hun er en frisk og rask katt jeg er 99% sikker på hun ikke har vondt noe sted. Hun kan ikke være ute enda fordi hun er ung og fordi hun ikke er kastrert enda. Men hun har stort klatrestativ og masse leker. Vi stimulerer henne også med å gjøre små triks, leke med laser osv. Jeg er egentlig helt uinteressert i å ha en aggressiv katt i de neste 15 år. Vi har barn og vi ønsker at det skal være hyggelig å ha dyr. Nå er alle redde. Noen med tips? Vil det hjelpe med kastrering og at hun får komme ut? Noen med erfaring? Eller er det bare å gi bort katten? Anonymkode: df55d...734 Selvsagt skal dere ikke slippe ut en katt på 5/6 måneder. Dere har vel lest dere noe opp før dere skaffet dere en katt? Anonymkode: 9a91f...317 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #42 Del Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 12.12.2023 den 20.22): Det varierer. Jeg har to venninner med katter i samme aldre og de kattene blir aktivisert mye mindre ihvertfall Men ja, hun har nok mye energi ja. Men hun har et stort hus og masse leker, så det er ikke synd på henne Anonymkode: df55d...734 Kanskje en katt ikke er noe for dere? Anonymkode: 9a91f...317 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #43 Del Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 12.12.2023 den 20.28): Så du mener at det er ok at en katt biter? Angriper uprovosert til man blør? Jeg tror katten vår aktiveres mer enn de fleste andre. Anonymkode: df55d...734 Adoptere bort katten deres til noen som vet å sette pris på henne og la henne få et godt liv hos noen andre. Anonymkode: 9a91f...317 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #44 Del Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 12.12.2023 den 20.51): Ja kanskje. Det er ikke gøy å se at dine små barn blitt bitt til blods og nå er livredd katt. Vi har alltid hatt dyr, min forrige katt ble over 21 år. Har hatt hunder og konkurrert aktivt i hundesport. Vi har også vært fosterhjem for dyrebeskyttelsen Vi er en familie som strekker oss langt for at dyrene våre skal ha det bra. De får det beste av alt. Men jeg er ikke interessert i uprovoserte angrep. Da har hun det sikkert best hos andre ja. Anonymkode: df55d...734 Dere strekker dere langt men gir opp etter to måneder? Anonymkode: 9a91f...317 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #45 Del Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 12.12.2023 den 19.19): Eller er det bare å gi bort katten? ‘Pent brukt katt som biter gis bort’? Anonymkode: 270a0...1b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #46 Del Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 13.12.2023 den 8.03): Ja, jeg har allerede vært i kontakt med en ny kattunge som jeg håper er bedre. Det er jo et ekstremt overflod av katter der ute. Så blir denne katten omplassert eller avlivet. Jeg hadde egebtlig ikke tenkt å gi opp, men jeg skjønner jo nå at det er best etter å ha lest her inne. Takk for hjelpsomme råd KG Anonymkode: df55d...734 og hva gjør dere når den kattungen heller ikke er perfekt? Skal dere lære barna deres at dyr bare er bruk og kast?? Anonymkode: 9a91f...317 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #47 Del Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 13.12.2023 den 8.29): Det er jo ikke det. Katten angriper uprovosert. Det er ikke snakk om valpebiting. Jeg har hatt mange hunder og katter. det er ikke snakk om litt småbiting i forbindelse med lek. Og hvor stor er sannsynligheten for å få gitt bort en aggressiv katt? Men jeg skal selvfølgelig gjøre et forsøk. Anonymkode: df55d...734 Når du først skal lage trolle tråder hva med å være litt mer oppfinnsom? Anonymkode: 9a91f...317 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå