Gå til innhold

Flimring - redd for svangerskapsforgiftning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 35, og idag opplevde jeg for første gang noe veldig ubehagelig/skummelt. Jeg var inne i en butikk, og fikk ganske akutt flimring for øynene. Jeg tenkte det først var lyset der inne som ble for voldsomt, og at jeg var for trøtt i hodet. Jeg kom meg ut og satt meg i bilen, og det ga seg ikke. Føltes som jeg var på vei til å bli blind. Jeg hadde tidligere vært hos lege for sjekk av urin og blodtrykk,  fordi de fant litt protein sist, og at blodtrykket er høyere ( men ikke for høyt ). Jeg har hørt at det kan skje som gravid, uten at det trenger å være noe. Det var ingen protein i urinen i dag, men blodtrykket var like høyt som sist. 

Jeg har allerede ringt sykehuset, og siden flimringen ga seg etterhvert ( ca 15/20 min ) ba de meg se an situasjonen. Men jeg kjenner meg engstelig etter dette. Føler jeg " kjenner etter" alt nå. Litt vondt i hodet i kveld, og leser selvfølgelig at hodepine også kan være symtom på forgiftning. Jeg har jo også mye vann i kroppen, men det har jeg hatt temmelig lenge. ( ikke akutt liksom ) 

Jeg vil bare forhøre meg litt om andre kan ha opplevd noe lignende/samme. Er gravid for første gang! 

Anonymkode: 847c9...3c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er bare i uke 9 men hadde flimring i dag. Varte 35 minutter. Men for meg er det ikke noe nytt, har hatt migrene med aura så fikk litt hodepine etter. Du har kommet så langt at det kan selvfølgelig være svangerskapsforgiftning, men man får veldig bra oppfølging med mistanke om det. Det man skal være obs på er pannehodepine eller smerte i øvre ribbein. 

Anonymkode: b717f...7cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er bare i uke 9 men hadde flimring i dag. Varte 35 minutter. Men for meg er det ikke noe nytt, har hatt migrene med aura så fikk litt hodepine etter. Du har kommet så langt at det kan selvfølgelig være svangerskapsforgiftning, men man får veldig bra oppfølging med mistanke om det. Det man skal være obs på er pannehodepine eller smerte i øvre ribbein. 

Anonymkode: b717f...7cb

Takk for svar. ❤️ Jeg har slitt med en del spenningshodepine før svangerskap,  men ikke migrene. Og kjenner på spenningshodepine i kveld, etter dette. Tror ikke det er i panne. Mer i nakke. Ja, man får god oppfølging, men er litt redd da jeg også er alene nå, og er redd for å bli dårlig, og/eller at jeg skal overse noe, samtidig som man ikke ønsker å bli "hysterisk". Å være gravid så sent byr jo på en del symptomer generelt. Så man kan bli litt "forvirra "

Anonymkode: 847c9...3c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...