Gå til innhold

Tror du på exer som sier ifra om at nye typen din er ett red flag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som spørsmålet sier, tror du på når en ex av din nye mann/dame kommer og sier i fra om ting? Hva skal til for at du tror på det? Hvorfor tror du ikke på det? 

Føler alle mennesker er sånn at exen er bare sjalu eller gæren, så det er aldri noe hold i det som blir sagt. Men ofte så ender det jo opp dårlig, og man burde bare stolt på de som allerede har opplevd helvete 😂

Anonymkode: d8d5b...a20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg tror på det. Jeg har troen på at kvinner flest vil det beste for hverandre og advarer fordi det faktisk er viktig så ikke flere blir ødelagt av mannen. Det er såpass mange kvinner som blir utsatt for vold, grov vold, overgrep, manipulering, svindel, utroskap, trakassering osv fra menn så jeg stoler heller på en advarsel enn å tenke at eksen er gal - som alltid er narrativet de farlige mennene spiller på. Hvis det 9 av 10 ganger er en sann advarsel og 1 av 10 ganger en eks som lyver for å hevne seg så er det uansett for risikabelt å ikke ta advarselen alvorlig. 

Jeg har desverre lært på den harde måten. Ble advart mot min eks om at han var voldelig og notorisk utro, men han sa til meg at det var eksen sin som var voldelig og paranoid over at han skulle ha vært utro. Siden han lovebombet meg så mye i begynnelsen av forholdet (når denne advarselen kom) og spilte Mr Perfect så trodde jeg på han. Så gikk det et halvt år til han banket meg helseløs og fortsatte med det mange ganger, brøt meg ned, hadde med andre damer hjem fra byen for sex osv. Men da var jeg allerede så manipulert og truet at jeg var fanget i forholdet. 

Hadde jeg bare stolt på advarselen jeg fikk hadde jeg ikke sittet her ufør med ptsd i dag. I etterkant av at jeg kom meg ut er det jeg som har blitt den eksen som har advart andre, de første årene så jeg på det som mitt ansvar for unner ingen å oppleve det samme. Alle gangene har jeg blitt godt møtt av de nye damene, to stk valgte å fortsette forholdet men jeg fikk senere takk fra de fordi når de begynte å se de røde flaggene tok de dem alvorlig istedet for å la tvilen komme de til gode så de kom seg raskere ut enn om de ikke hadde advarselen i bakhodet. 

Anonymkode: 60b63...da2

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Nei, sjansen for at eksen er bitter er for stor til at jeg gidder å lytte til slikt 

Anonymkode: 09048...305

• Liker 1
Skrevet

Ingen ekser har advart meg men andre feks ett hint fra bekjentskapskretsen og de har hatt rett ja.

Anonymkode: 1da46...85a

• Liker 1
Skrevet

Tja...

Man kan sikkert advare hvis man vil.

Sannsynligheten for å bli trodd er nok minimal så hva er egentlig vitsen.....

Jeg sa ifra....hun tok det pent hun.

Hun valgte å bli likevel så da tenker jeg at jeg har gjort mitt sånn sett.

Heldigvis for min del så ble jeg ikke kasta under bussen dog prøvde jeg å forklare mest mulig utifra meg selv og mine behov.

Det er ofte det tryggeste 🥰

Skrevet

Har aldri blitt advart, men om det hadde skjedd ville jeg fulgte ekstra godt med for å se om der er tegn til det man ble advart mot.

Anonymkode: 0d08f...0c2

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke advart om ekser men advart om andre og blitt trodd. Det gjaldt da en f person som var notoriske løgner; løy til kjærester, venner, kolleger og jeg vet ikke hva. Ingen stolte på vedkommende pga denne oopførselen og det sa jeg til ny kjæreste. Vet det ble brudd pga det jeg sa. Vedkommende kom til meg fly forbanna og hvorfor jeg snakka dritt. Men skjerpa seg fordi jeg tok det opp utenfor en agenda. 

Anonymkode: 0e68e...a3b

Skrevet

Tror du på daten din dersom h*n fortsatt snakker med exen?

Anonymkode: df387...038

Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som spørsmålet sier, tror du på når en ex av din nye mann/dame kommer og sier i fra om ting? Hva skal til for at du tror på det? Hvorfor tror du ikke på det? 

Føler alle mennesker er sånn at exen er bare sjalu eller gæren, så det er aldri noe hold i det som blir sagt. Men ofte så ender det jo opp dårlig, og man burde bare stolt på de som allerede har opplevd helvete 😂

Anonymkode: d8d5b...a20

Jeg angrer så på at jeg ikke hørte på eksen til en jeg ble sammen med. Han var en meget farlig mann som ødela flere år av livet mitt. Så ja, jeg ville hørt på eksen. I alle fall ville jeg ha sjekket opp opplysningene med flere og tatt henne på alvor. Det kan være en stor feil å ikke finne ut om påstanden er riktige eller ikke.

Skrevet

Exen min lyver mer enn han snakker sant så nei, han hører jeg ikke på. 

Anonymkode: 07358...f99

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Exen min lyver mer enn han snakker sant så nei, han hører jeg ikke på. 

Men jeg burde hørt på exen hans da vi ble sammen, selv om hun til tider var helt crazy hun også. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er såpass mange kvinner som blir utsatt for vold, grov vold, overgrep, manipulering, svindel, utroskap, trakassering osv fra menn så jeg stoler heller på en advarsel enn å tenke at eksen er gal - som alltid er narrativet de farlige mennene spiller på. Hvis det 9 av 10 ganger er en sann advarsel og 1 av 10 ganger en eks som lyver for å hevne seg så er det uansett for risikabelt å ikke ta advarselen alvorlig.

Akkurat dette. 

Anonymkode: 26996...93d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvis det 9 av 10 ganger er en sann advarsel og 1 av 10 ganger en eks som lyver for å hevne seg så er det uansett for risikabelt å ikke ta advarselen alvorlig. 

Dette er det stikk motsatte av folk flest sin moral- og rettsforståelse. Oppegående og kloke mennesker dømmer ikke andre mennesker på bakgrunn av sladder og baksnakking. Normale mennesker tenker at det er stygt og ondskap å dømme et annet menneske uten ''bevis''. Hvordan tror du det er for de som blir utsatt for slik ryktespredning, hvor alt bare er vås, og skyldes en gal eks?

Anonymkode: 90566...a54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...