AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #1 Skrevet 12. desember 2023 Etter dialog med både lege og studieveileder er vi begge enige om at jeg skal ta permisjon. Men da jeg fortalte det til ei jeg kjenner, så sa hun at det ikke er lurt i det hele tatt. Hun hadde jo ikke sett at jeg har slitt med psyken. Jeg har vært så glad tross alt. Men jeg viser ikke til omverden at jeg har masse mareritt om nettene, at jeg har flere store demoner i hode, som trigges når jeg studerer. Dette er jo ikke noe jeg viser til alle. For jeg skjerper meg med andre, også kommer jeg hjem og blir irritert av ingenting, griner og bare føler meg helt utkjørt. Jeg har ikke klart å gå på alle forelesninger. Alt har bare føltes så tungt. Jeg har drukket før jeg har gått på forelesning de siste forelesningene. Og alt har bare vært vanskelig denne høsten. Så legen og studieveileder tror det kan være lurt å ta permisjon. Mens hun jeg fortalte det til, mener jeg gjør en stor tabbe og gir opp. Jeg må bare tenke positivt sier hun. Er det ikke slik at lege og jeg selv vet best hva som er for meg akkurat nå? Anonymkode: bb711...68d 4
Millinea Skrevet 12. desember 2023 #2 Skrevet 12. desember 2023 Hun har vel litt dårlige forutsetninger for å gi deg råd hvis du ikke har delt alt? Kan ikke klandre henne for det. Men det er ditt liv, og du som bestemmer hva som er best. 7
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #3 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Etter dialog med både lege og studieveileder er vi begge enige om at jeg skal ta permisjon. Men da jeg fortalte det til ei jeg kjenner, så sa hun at det ikke er lurt i det hele tatt. Hun hadde jo ikke sett at jeg har slitt med psyken. Jeg har vært så glad tross alt. Men jeg viser ikke til omverden at jeg har masse mareritt om nettene, at jeg har flere store demoner i hode, som trigges når jeg studerer. Dette er jo ikke noe jeg viser til alle. For jeg skjerper meg med andre, også kommer jeg hjem og blir irritert av ingenting, griner og bare føler meg helt utkjørt. Jeg har ikke klart å gå på alle forelesninger. Alt har bare føltes så tungt. Jeg har drukket før jeg har gått på forelesning de siste forelesningene. Og alt har bare vært vanskelig denne høsten. Så legen og studieveileder tror det kan være lurt å ta permisjon. Mens hun jeg fortalte det til, mener jeg gjør en stor tabbe og gir opp. Jeg må bare tenke positivt sier hun. Er det ikke slik at lege og jeg selv vet best hva som er for meg akkurat nå? Anonymkode: bb711...68d Selvsagt skal du høre på legen og deg selv, og ikke på noen som ikke har den minste peiling på hva du går gjennom. ❤️ Anonymkode: 288d1...d1e
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #4 Skrevet 12. desember 2023 Stol på magefølelsen din og lytt til fagkyndige og ikke til en vilkårlig person som ikke kjenner til hele bildet. studier kan man alltid ta opp igjen. masse lykke til og god bedring på veien for å få det bedre for deg selv! Vær stolt av at du har tatt kontakt og bedt om hjelp!! Anonymkode: 9d1c4...566
Jadaomatte Skrevet 12. desember 2023 #5 Skrevet 12. desember 2023 (endret) «Bare å tenke positivt» jaja… Hadde ting vært så lett. Hør på legen du, men prøv å ikke være for lenge utav student,-/arbeidslivet❤️ Endret 12. desember 2023 av Jadaomatte
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #6 Skrevet 12. desember 2023 Noen håndterer ting forskjellig og forskjellige folk trenger forskjellige ting. Det ble nok ikke sagt for å bagatellisere det du går gjennom, men fra et omsorgsfullt ståsted fordi det hun tipset deg om er hva som funket best for henne eller andre hun kjenner. Det er mange som blir mer deprimerte og nedbrutt av å ikke ha en jobb å gå til og av å ikke få yte og bidra og ha noe de får mestringsfølelse fra, også er det mange som har aller best av å være hjemme og kun ha seg selv å ta hensyn til, lytte på kroppen og slappe av også. Anonymkode: d5faa...65e
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #7 Skrevet 12. desember 2023 Jadaomatte skrev (Akkurat nå): «Bare å tenke positivt» jaja… Hadde ting vært så lett. Hør på legen du, men prøv å ikke være for lenge utav student,-/arbeidslivet❤️ Er bare snakk om ett semester. Jeg føler ikke at jeg gir opp, jeg føler at jeg heller tar vare på helsa og tar en pust i bakken. Ts Anonymkode: bb711...68d 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #8 Skrevet 12. desember 2023 Ta vare på deg selv du❤️Det vil alltid være noen som vet best for alle andre. Jeg er kronisk syk og har fått mange kommentarer om at en jobb vil gjøre meg friskere og gi meg mer energi, noe jeg prøvde da jeg både kjeder meg og har veldig dårlig råd pga sykdom. Kræsjlandet og ble akutt sykemeldt etter tre mnd😔Og nå er jeg verre enn jeg var; sover ikke pga smerter🥹Andre vet absolutt ikke alltid best. Anonymkode: 77ace...c37
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #9 Skrevet 12. desember 2023 Hun prøver nok ikke å få deg til å føle deg dårlig men å motivere deg og løfte deg opp på den måten hun kan og mener er best. Kanskje hun til og med snakker til seg selv med de rådene hun gir. Folk kjører sitt løp og du må kjøre ditt. Din jobb nå er å bygge deg selv opp sterkere med de midlene du har og kan. Du tar deg kanskje også mer nær av det nå enn du normalt ville grunnet din sitasjon. Kjenn etter. Folk vil alltid gi råd men vi må ikke ta dem til oss. Anonymkode: 39d13...e12 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #10 Skrevet 12. desember 2023 Hun du kjenner vet selvfølgelig ikke bedre enn deg, legen din og studieveilederen din. Det er naturlig at hun ikke forstår dette helt, for hun har ikke noe særlig erfaring med disse problemstillingene og hun vet ikke alt om hvordan du har det. Du kan bare overse hennes tilbakemelding. Anonymkode: 85b56...f20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå