Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hvorfor tar du botox?  

17 stemmer

1. 1. Fordi jeg tror det ser bra ut

• Ja
      9
    • Nei
      8
  2. 2. Redd for å få rynker

• Ja
      11
    • Nei
      6
  3. 3. Føler press fra venninner/samfunnet rundt meg

• Ja
      4
    • Nei
      13

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjokkert over vanlig dette har blitt nå, selv om jeg snart er 40 skal jeg aldri gjøre det.

Anonymkode: d146c...9fa

Skrevet

Fordi jeg spenner pannen så mye pga tunge øyebryn og panne at det går utover synet mitt og gir meg hodepine. Botox for å slappe av i musklene gjør at jeg kan fungere mere normalt. 

Jeg tar også botox under armene mot svetting fordi jeg har en sykdom som gjør at jeg svetter overdrevent mye, altså at det fosser så fort jeg får bittelitt høy puls. Det har tidligere ødelagt sosialt liv, sexliv og arbeid for meg og ført til isolering og utenforstående, mobbing osv. Så det har hjulpet veldig på livskvaliteten min.

Anonymkode: 30652...012

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Fordi jeg synes det er stygt med rynker.

Anonymkode: a21cc...9c4

• Liker 2
Skrevet

For migrene. 

Anonymkode: e36af...ce7

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi jeg spenner pannen så mye pga tunge øyebryn og panne at det går utover synet mitt og gir meg hodepine. Botox for å slappe av i musklene gjør at jeg kan fungere mere normalt. 

Jeg tar også botox under armene mot svetting fordi jeg har en sykdom som gjør at jeg svetter overdrevent mye, altså at det fosser så fort jeg får bittelitt høy puls. Det har tidligere ødelagt sosialt liv, sexliv og arbeid for meg og ført til isolering og utenforstående, mobbing osv. Så det har hjulpet veldig på livskvaliteten min.

Ikke meningen å kuppe tråden her, men dette er grunnen til at jeg også sterkt vurderer dette. Har du tid å skrive litt om hvordan dette fungerer? Hvor ofte får du behandling, hvor mange nålestikk hver gang? Bivirkinger?  Hva koster det ca hver gang. Tenker da på botox i pannen pga tunge øyelokk og spenningshodepine. 🌺

Anonymkode: 44b01...95f

Skrevet

Jeg begynte å ta mellom bryn da jeg var 45 og har fortsatt ca hver 6 mnd.  Tar også noen stikk øverst i pannen.  Jeg ser jo mye bedre ut når jeg ikke ser kronisk stresset ut 24/7.  Brynene får også et lite løft, ser helt klart bedre ut.  Kommer aldri til å slutte.  Vurderer å prøve andre områder av ansiktet også. 

Anonymkode: 2b3ee...dc8

• Liker 1
Skrevet

Er godt å se mye bedre da, så derfor 😊 Slipper briller enn så lenge. Men skal ta øyelokk operasjon efterhvert.

Anonymkode: b276a...038

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg begynte å ta mellom bryn da jeg var 45 og har fortsatt ca hver 6 mnd.  Tar også noen stikk øverst i pannen.  Jeg ser jo mye bedre ut når jeg ikke ser kronisk stresset ut 24/7.  Brynene får også et lite løft, ser helt klart bedre ut.  Kommer aldri til å slutte.  Vurderer å prøve andre områder av ansiktet også. 

Anonymkode: 2b3ee...dc8

Anbefaler profhilo 

Skrevet

Fordi jeg ser penere ut.😅 Har full respekt for de som ikke vil ta det.

Anonymkode: e2b60...61c

Skrevet

Botox er bare trist. 

Anonymkode: 84626...660

Skrevet

Da slipper jeg den evinnelige hodepinen, så det er en god investering i bedre hverdager! 

Anonymkode: 42c6f...fec

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Botox er bare trist. 

Da lar du bare vær da vettu, det er helt frivillig

Anonymkode: a21cc...9c4

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Sjokkert over vanlig dette har blitt nå, selv om jeg snart er 40 skal jeg aldri gjøre det.

3 hours ago, AnonymBruker said:

Botox er bare trist. 

Så fint for dere da. 

Tar botox fordi jeg ellers har en uttalt asymmetri i ansiktet pga. hjerneslag i tillegg til nerveskade etter ei ulykke. 
Men ifølge de to siterte brukerne, så skal jeg altså gå rundt i livet med et ansikt jeg ikke kjenner igjen når jeg ser meg i speilet. 

Enkelte folk er fanden meg så ignorant og dumfrekke at jeg kan ikke annet enn å riste på hodet. 

Anonymkode: a24b1...143

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

TS her, dette var jo tenkt for dere som gjør det pga kosmetisk da. Ikke hjerneslag etc...

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg gjør det fordi jeg har lyst, enkelt og greit. Jeg føler meg bedre, friskere og ser mindre sur ut. 
tidligere fikk jeg ofte tilbakemeldinger fra pasienter og kollegaer at jeg ofte så veldig sur og streng ut, det får jeg ikke lenger. Pasientene oppfatter meg som mer imøtekommende, så det føles også bedre for meg. Fordi jeg er langt fra streng og sur som person 😊

Anonymkode: 5e19d...027

• Liker 3
Annonse
Skrevet

fordi nevrolog har forskrevet det som behandling for kronisk migrene

Anonymkode: 0cf2e...dbc

Skrevet

Minsker spenningssmerter i ansiktet mitt (kjeven) + at jeg ser yngre ut. Tar 1-2 ganger i året, mye i kjeven og litt i panna. Liker ikke å ha rynker.

Anonymkode: 41d21...66d

Skrevet

Tar kun for å ta vekk noe av sinnarynken. Syns rynker ellers i ansiktet er helt greit, men den dype rynken mellom øyebrynene får meg til å se bisk ut. 

Anonymkode: f1d42...ec9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her, dette var jo tenkt for dere som gjør det pga kosmetisk da. Ikke hjerneslag etc...

Hva er poenget med tråden om du vil henvende deg til de som gjør det av kosmetiske årsaker når du allerede vet det er av kosmetiske årsaker? Da vet du jo grunnen og trenger ikke spørre om den 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Samme her! Har fått en mye bedre hverdag!

Anonymkode: 3906c...bd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...