Gå til innhold

Min bror vil plutselig ikke ha noe med familen sin å gjøre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har ikke vært noe konflikter i familien. Vi har møttes og feiret jul sammen hvert år, og møttes ellers også. Men nå vil han plutselig ikke ha noe med oss å gjøre. Han svarer ikke på meldinger. Eneste han skrev er at han ikke vil ha kontakt med oss mer. Og at han ikke vil feire jul med oss, for vi er idioter som feirer jul osv osv... Men han har ikke svart når vi har spurt hvorfor han ikke vil ha kontakt ellers. Jeg skjønner ikke dette. Aner ikke hva vi har gjort. Men han velger selv så klart. Jeg bare skjønner ikke at han plutselig gjorde dette.  Han er over 30.

Hva kan være grunnen til at noen velger å melde seg ut når det ikke har skjedd noe som helst?

Anonymkode: 91ea6...b70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1) Hendelser i livet hans i det siste som har ført til atferdsendringer

2) At dere har ulike oppfatninger om at det ikke har «skjedd noe som helst»

Anonymkode: f7183...dea

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet

Fått seg kjæreste som er Jehovas vitne? Har han noen venner du kan spørre?

Anonymkode: 3fad1...605

• Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

1) Hendelser i livet hans i det siste som har ført til atferdsendringer

2) At dere har ulike oppfatninger om at det ikke har «skjedd noe som helst»

Anonymkode: f7183...dea

Dette. 

Anonymkode: 8dec8...299

• Liker 13
Skrevet

Han kan ha problemer han ikke vil dere skal oppdage.

Anonymkode: 74393...72a

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Ting kan ha skjedd i hans liv. Som andre nevner, det kan være dere har litt forskjelig oppfattelse av at det ikke har skjedd noe og det kan være ting i barndommen som han har tatt et oppgjør med nå og ønsker ikke kontakt med dere av den grunn. Selv om dere er søsken, så kan barndommen ha vært forskjellig, både fordi dere har hatt forskjellig bardom og at dere har opplevd den forskjellig.

Anonymkode: 19918...ee8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har ikke vært noe konflikter i familien. Vi har møttes og feiret jul sammen hvert år, og møttes ellers også. Men nå vil han plutselig ikke ha noe med oss å gjøre. Han svarer ikke på meldinger. Eneste han skrev er at han ikke vil ha kontakt med oss mer. Og at han ikke vil feire jul med oss, for vi er idioter som feirer jul osv osv... Men han har ikke svart når vi har spurt hvorfor han ikke vil ha kontakt ellers. Jeg skjønner ikke dette. Aner ikke hva vi har gjort. Men han velger selv så klart. Jeg bare skjønner ikke at han plutselig gjorde dette.  Han er over 30.

Hva kan være grunnen til at noen velger å melde seg ut når det ikke har skjedd noe som helst?

Du får bare respektere det og gå videre. Det er ikke noe du kan gjøre uansett.

Skrevet

Er vel lei i julemaset deres. Fått det oppi halsen jeg også. Rart ikke flere blir lei.

Anonymkode: 696ab...7c4

Skrevet
Serafin skrev (1 minutt siden):

Du får bare respektere det og gå videre. Det er ikke noe du kan gjøre uansett.

Jo, det er det. Er lov å undre seg, kjempe og vite at man har gjort alt for å bevare en relasjon med nærmeste familie. Kan være en som sliter og trenger hjelp.

Anonymkode: 5b6ea...d56

• Liker 3
Skrevet

Når voksne barn velger å ikke ha kontakt med sine foreldre, er det 100% foreldrenes feil 

Anonymkode: 6fa35...f46

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er vel lei i julemaset deres. Fått det oppi halsen jeg også. Rart ikke flere blir lei.

Samme her, jeg gidder heller ikke det der lengre.

Anonymkode: 9f4a8...365

Skrevet

Nå har vi pleid å ha ganske avslappet julefeiring uten mye mas og stress da.

Skrevet

Jeg tenker rus, eller psykiste problemer (vrangforestillinger).

Kan selvsagt ta feil, men det er dette jeg har erfart i mitt liv når folk begynner sånn.

Anonymkode: fdd16...91b

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Samme her, jeg gidder heller ikke det der lengre.

Anonymkode: 9f4a8...365

Neida. Folk er forskjellige der. Men man må respektere hverandre uansett.

Skrevet

Når voksne barn velger å ikke ha kontakt med sine foreldre, er det 100% foreldrenes feil 

Anonymkode: 6fa35...f46

Nei, det voksne barnet kan også være psykisk syk, slik som min mor som er psykisk syk og derfor ikke vil ha kontakt med sine egne foreldre (og heller ingen andre utenom vi som er hennes barn igjen som også er voksne som ikke kan ha kontakt med henne igjen pga hennes sykdom).

Anonymkode: 3c30a...e3e

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Enten så har han et personlig problem (psykiatri eller en krise han ikke har fortalt om), eller så er det sånn at han han ikke er enig i din oppfatning om familien.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Enten så har han et personlig problem (psykiatri eller en krise han ikke har fortalt om), eller så er det sånn at han han ikke er enig i din oppfatning om familien.

Eneste jeg hørte av han før en gang er at jeg pynter meg for mye på julaften og at han syns det var flaut. Selvom det bare var meg og han og foreldrene våre så syns han vist det var flaut. Pynter meg ikke mye en gang, bare han som mente det. Da hans oppfattelse av pyntet er å ha på seg kjole. Uansett. Rart om det er det som får han til å bryte kontakt. Må jo være mye mer...

• Liker 1
Skrevet

Kanskje han har hengt seg på en eller annen konspirasjonsteori? Blitt scientolog? Funnet seg en halvgal dame som en stakkar i en annen tråd her hadde. Hun hadde brutt med egen familie og nå svigerfamilien. Men hvis det har kommet nå, henger det kanskje sammen med jul som ofte er på kvinners premisser og som en ung mann endelig har mannet seg opp til å sette foten ned for. 
Selv tror jeg mest på teorien om psykisk sykdom.

Anonymkode: c73f6...aff

• Liker 3
Skrevet

Kanskje han er blakk rett og slett og ikke har råd. 

Anonymkode: 74393...72a

• Liker 1
Skrevet

Min familie har kostet meg rundt 1million. Og de lurer på hvorfor jeg ikke vil ha kontakt. Kom pokker meg ikke en unnskyldning eller beklagelse heller. Takka for å prøve være snill. Så la han være. Han har det kanskje bedre uten dere i sitt hode :)

Anonymkode: e285d...5bc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...