AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #1 Skrevet 12. desember 2023 Hei alle sammen 😊 Som overskriften tilsier føler jeg meg nokså isolert og rett og slett litt rådvill.. Kanskje noen har opplevd det samme eller har noen råd å komme med til usikker førstegangs mamma? Baby er snart fem mnd og jeg har tenkt at dette blir bedre etterhvert. Min baby skal kun trille i søvn, vognen kan ikke stå stille, selv om jeg daglig øver på dette. Så jeg går og går og går i fire fem timer om dagen. Jeg vil bare at baby skal ha det best mulig og derfor blir jo dette da min prioritering naturlig nok. Forsøker å øve på bilkjøring i håp om at hun kan en gang i blant sove til og fra ulike ærend, besøk eller lignende, men til null hell. Bare skriking og da er den søvnen "ødelagt" om dere skjønner. Jeg bor et stykke unna alt og alle så å komme seg en plass og returnert hjem på to timer (som er maks våken tid for henne) er tilnærmet umulig. Dette resulterer i at de som skal komme hjem til oss må helt tilpasse seg hennes våken tid eller ha lyst å være med på trilletur når hun skal sove. Er derfor hele dagene alene til mannen kommer hjem i fem seks tiden. Har innkjøpt vugge, moonboon, sleepytroll etc. Det er kun aktiv trilling i vogn som gjelder.. Dette gjør meg rett og slett ganske utmattet og rådvill. Jeg føler baby burde få oppleve litt mer enn husets fire vegger og vogn en gang i blandt og jeg hadde nok også hatt stort behov for det. Har så innmari lyst til babysang eller svømming, noe koselig sammen på dagtid. Eller bare nødvendig ting som butikk/apotek/besøk til familie. Men jeg rekker jo aldri det på maks to timer siden jeg da må ut igjen på tur hjemme. Itillegg kræsjer jo det med sovetid ofte. Kunne hun sovet i bilen ville det jo vært mulig. Er det noen som har hatt det likt og evt klart å justere noen vaner slik at ikke heeeeele dagen er gåing og gåing i storm, blest og minusgrader? Vet ikke helt hva jeg vil fram til, men kjenner veldig på litt klaustrofobi og lurer på hvordan og når i alle dager vi skal komme oss ut av huset. Bare en tur på matbutikken tar meg en times tid. Stresser også mye med hvordan i alle dager jeg skal gjøre det på dager det rett og slett ikke er mulig å gå ut grunnet været. Den terskelen er veldig høy, men en og annen julestorm kommer det i denne delen av landet. Allerede mange dager som har vært på grensen til forsvarlig rett og slett. Men går jeg ikke ut, sover hun ikke og det tåler hun veldig dårlig stakkars.. Takk for evt innspill eller tips/triks og litt sårt etterlengtet hjelp!! Hilsen sliten og veldig usikker førstegangs mamma. Anonymkode: e68be...9ce 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #2 Skrevet 12. desember 2023 Kan du ikke trille vognen inne? Eller samsove? Gi nærhet og trygghet? Eller sover hun ikke da heller? Jeg bor på Nordvestlandet og ja, det er absolutt mye vær her som det ikke er forsvarlig å gå ute i. Og i hvertfall ikke med baby i vogn! Lykke til videre, husk at babytida ikke varer for alltid ❤️ Anonymkode: c1579...d8e
Pudderrosa Skrevet 12. desember 2023 #3 Skrevet 12. desember 2023 Hadde det litt likt som du beskriver… jeg løste det ved å gå til en del ting slikt som butikk/senter, fortsette å gå der, og så ta bussen hjem. Da amma vi gjerne der vi var før hjemturen, og noen ganger sovna hun igjen, andre ganger ble det litt bråk på bussen, men det fikk bare være…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #4 Skrevet 12. desember 2023 Må du hjem for å trille? Det er kanskje dumt spørsmål, men jeg tenker: kan du ikke legge inn trilling og soving hvor du er? Fx. Dra på cafe, slappe av litt, tur for å sove. Anonymkode: dd22b...cec 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #5 Skrevet 12. desember 2023 Hvordan sover babyen om natta? Anonymkode: 9d8b1...bcd 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #6 Skrevet 12. desember 2023 Du har sikkert testet soving i bæresele? Kan være enklere å kombinere med sosialt samvær, funker noen ganger for oss. Anonymkode: 4bb83...1f8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #7 Skrevet 13. desember 2023 Hvor lenge sover barnet i strekk? Min sov maks 30 minutter uansett hvor mye jeg stressa, og permisjonen ble så mye bedre når jeg sluttet å jage etter søvnen. Anonymkode: f39fc...364 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå