AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #1 Skrevet 12. desember 2023 Jeg og mannen har bestemt oss for å flytte fra hverandre. Problemstillingen er sammensatt, og det kommer ikke av at vi ikke elsker hverandre. Men rett og slett at vi er forskjellige, i den grad at det ikke er sunt for oss å være sammen. Jeg har Asperger syndrom, og trenger rutiner for å å fungere i hverdagen. Han har adhd, og klarer ikke å følge rutiner. Opp i alt dette har vi et barn med nedsatt funksjonsevne som trenger forutsigbarhet. Dette går veldig ut over begges psykiske helse, for vi vil egentlig være sammen, vi klarer bare ikke å få det til å fungere. Derfor har vi, motvillig, forstått at vi må gå fra hverandre for alle sitt beste. Vi bestilte time til mekling siden vi har et barn sammen. Dagen etter fant vi ut at familievernkontoret tilbyr parterapi. Vi tenkte det kunne vært verdt et forsøk å prøve dette imens vi bor fra hverandre, så kanskje vi etter hvert kan finne en måte å fungere sammen på. Derfor ringte mannen min opp igjen og spurte om vi kunne få time til parterapi. I telefonen ble han møtt med det han beskriver som «kjeft», for vi kunne ikke få parterapi når vi skulle gå fra hverandre, og hun truet med å trekke meklingstimen. Hun sa at enten så var det slutt eller ikke, og at vi ikke kunne få begge deler. Og at det «var veldig rart og bare tull». Vi står jo i en vanskelig situasjon allerede, og det å ble møtt på denne måten gjorde situasjonen verre for oss. De har kanskje retningslinjer de må følge, men jeg synes det er uproft å møte mennesker i krise på denne måten. Alle som går fra hverandre vil det jo nødvendigvis ikke…. Verden er jo ikke helt svart-hvitt. Jeg lurer på å sende en klage på dette, for å hindre at andre blir møtt på en slik måte. Overdriver jeg, eller er det ikke innafor? Hvor er det eventuelt man skal sende en slik klage? Anonymkode: e8ec4...318 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #2 Skrevet 12. desember 2023 Ville absolutt sendt en mail, ikke bare for å klage, men for å sjekke at informasjonen han fikk er riktig? Det er uprofesjonelt og ikke minst belastende å bli møtt på en sånn måte av noen som "liksom" skal hjelpe deg og det syns jeg vedkommende fortjener å høre også. Anonymkode: bee47...bfb 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #3 Skrevet 12. desember 2023 På fvk er ting ofte svart/hvitt. De skaper faktisk ofte mer splid i meklinger osv enn det det var fra før. Noen er profesjonelle og gjør jobben bra, mens veldig mange opplever at fvk gjør ting enda verre! Hadde benyttet meg av parterapi som ikke har med fvk å gjøre først, og så gå dit om dere faktisk bare skal ha en samværsavtale ved brudd. Anonymkode: 17958...67c
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #4 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): På fvk er ting ofte svart/hvitt. De skaper faktisk ofte mer splid i meklinger osv enn det det var fra før. Noen er profesjonelle og gjør jobben bra, mens veldig mange opplever at fvk gjør ting enda verre! Hadde benyttet meg av parterapi som ikke har med fvk å gjøre først, og så gå dit om dere faktisk bare skal ha en samværsavtale ved brudd. Anonymkode: 17958...67c Håper ikke de skaper mer splid på mekling. Vi er egentlig helt enige om alt, håper ikke de ødelegger noe. Tror det blir privat parterapi, ja. Vil ikke dit uansett av å bli møtt slik… tenker likevel å klage da jeg ikke synes det er OK Anonymkode: e8ec4...318 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #5 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Håper ikke de skaper mer splid på mekling. Vi er egentlig helt enige om alt, håper ikke de ødelegger noe. Tror det blir privat parterapi, ja. Vil ikke dit uansett av å bli møtt slik… tenker likevel å klage da jeg ikke synes det er OK Anonymkode: e8ec4...318 Men må uansett ha samværsavtale og mekling, siden vi ikke skal bo sammen og være sammen lenger. Det går dessverre ikke nå selv om vi skulle ønske det. Anonymkode: e8ec4...318
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #6 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ville absolutt sendt en mail, ikke bare for å klage, men for å sjekke at informasjonen han fikk er riktig? Det er uprofesjonelt og ikke minst belastende å bli møtt på en sånn måte av noen som "liksom" skal hjelpe deg og det syns jeg vedkommende fortjener å høre også. Anonymkode: bee47...bfb Tusen takk. Tenker at jeg skal klage ja. Trodde de skulle være på lag og støtte familier, ikke pisse på de som allerede ligger nede i gjørma…. Anonymkode: e8ec4...318 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #7 Skrevet 12. desember 2023 Dette høres veldig spesielt ut, om det du skriver her stemmer. For jeg skjønner virkelig ikke hvorfor vedkommende skulle kjefte på mannen din. Eller tolker mannen din informasjon som kjeft? For det kan godt hende det er noen misforståelser her. Anonymkode: d8027...252
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #8 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Håper ikke de skaper mer splid på mekling. Vi er egentlig helt enige om alt, håper ikke de ødelegger noe. Tror det blir privat parterapi, ja. Vil ikke dit uansett av å bli møtt slik… tenker likevel å klage da jeg ikke synes det er OK Anonymkode: e8ec4...318 Hvis dere er enige er det jo ikke noe problem. Anonymkode: 17958...67c
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #9 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette høres veldig spesielt ut, om det du skriver her stemmer. For jeg skjønner virkelig ikke hvorfor vedkommende skulle kjefte på mannen din. Eller tolker mannen din informasjon som kjeft? For det kan godt hende det er noen misforståelser her. Anonymkode: d8027...252 Nå var det ikke jeg som tok telefonen, men jeg vet ikke hvordan ellers man skal tolke det at hun kalte det for «veldig rart og bare tull» og truet med å avlyse meklingen. Anonymkode: e8ec4...318
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå