Adrenalina1 Skrevet 13. desember 2023 #41 Del Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): For dere som mener dere tjener for lite, bytt jobb oftere Ikke vær trofast om dere er så misfornøyde med lønna. Anonymkode: 8f331...a74 Bytter man jobb for ofte,blir man regnet som ustabil.Og mange arbeidsgivere vil derfor ikke ansette deg. Jobber vokser heller ikke akkurat på trær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #42 Del Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er fordi du jobber i Norge. Alle har ganske lik lønn, uansett yrke. De enkleste yrkene tjener for mye, og de vanskeligste yrkene tjener for lite. Dra til USA. Medianlønnen til en sivilingeniør i de nordøstlige statene er 1.300.000 kroner. I California er den på 1.250.000 kroner. Startlønna nasjonalt (som inkluderer alle de fattige statene) er på rett under millionen. Anonymkode: ffbdf...991 Kan du komme med disse "enkleste" yrkene som tjener for lite? Anonymkode: 3ecd0...9c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #43 Del Skrevet 13. desember 2023 Siv ing med 20 års erfaring, 1.3’ lønn. Særdeles fleksibelt arbeid hvor målet er å prestere på sikt og som team. Anonymkode: 16689...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #44 Del Skrevet 13. desember 2023 Hadde jeg hatt 800k hadde jeg følt meg rik. Hilsen helsefagarbeider. Anonymkode: b8f4e...50a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ichyspider Skrevet 13. desember 2023 #45 Del Skrevet 13. desember 2023 (endret) Syns det høres lite ut. Jeg har kun fullført 1år på vgs. Jobbet siden jeg var 17år og har 1,9 mill i årslønn. Jobber i IT/underholding. 20-års erfaring nå. Endret 13. desember 2023 av ichyspider Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #46 Del Skrevet 13. desember 2023 Medianlønnen iht RIF sin statistikk for de som gikk ut i 2013 som siving er under 800k. Sivilingeniører er ikke nødvendigvis så høyt betalt. Og noen ingeniørstillinger ligger vesentlig høyere enn andre basert på fag. Så kun info om at su er sivilingeniør gir ikke grunnlag til å si om du er underbetalt eller ikke. Som flere nevner så ligger ikke egentlig ingeniører så høyt i lønn i Norge. Anonymkode: 029b1...4ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #47 Del Skrevet 13. desember 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Siv ing med 20 års erfaring, 1.3’ lønn. Særdeles fleksibelt arbeid hvor målet er å prestere på sikt og som team. Anonymkode: 16689...0ef Kan det være at de med lavere lønn har det rett og slett fordi målet deres er å ikke prestere på sikt.....🤔😅? Anonymkode: 7609b...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #48 Del Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er fordi du jobber i Norge. Alle har ganske lik lønn, uansett yrke. De enkleste yrkene tjener for mye, og de vanskeligste yrkene tjener for lite. Dra til USA. Medianlønnen til en sivilingeniør i de nordøstlige statene er 1.300.000 kroner. I California er den på 1.250.000 kroner. Startlønna nasjonalt (som inkluderer alle de fattige statene) er på rett under millionen. Anonymkode: ffbdf...991 At du i det hele tatt ser på USA som forbilde, viser at uansett utdanning og lønn, så er du ignorant. Anonymkode: 4026c...6b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #49 Del Skrevet 13. desember 2023 2 minutter siden, ichyspider said: Syns det høres lite ut. Jeg har kun fullført 1år på vgs. Jobbet siden jeg var 17år og har 1,9 mill i årslønn. Jobber i IT/underholding. 20-års erfaring nå. Og dette er jo skikkelig relevant siden medianlønna for de med fullført 1 år på vgs ligger omtrent rett i rundt 1,9 mill....🙄 Det blir som å si at du kunne fullført hele vgs og hatt 10 mill i formue, for det har jo Røkke..... Anonymkode: 7609b...9d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #50 Del Skrevet 13. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Og dette er jo skikkelig relevant siden medianlønna for de med fullført 1 år på vgs ligger omtrent rett i rundt 1,9 mill....🙄 Det blir som å si at du kunne fullført hele vgs og hatt 10 mill i formue, for det har jo Røkke..... Anonymkode: 7609b...9d4 milliarder skulle det være.. Anonymkode: 7609b...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #51 Del Skrevet 13. desember 2023 Jeg er så lei av ingeniører med skyhøye lønnskrav De skal liksom tjene tre ganger så mye med andre lønnsgrupper med tilsvarende utdannelse Anonymkode: f47da...01c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #52 Del Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): La meg bare si det, 800k er mer enn gjennomsnitt og mer enn hva fleste (mediana) tjener per år. Men for en sivilingeniør i alder fra 30-35 med nesten 10 års erfaring så høres det litt lite ut. Noen flere med som har "god/lang" utddanelse og er ikke fornøyd med utbytte etter noe (vel senior nivå) år i bransje? Anonymkode: 3535a...d15 Ehm ja, enig. Men kommer vel an på sektor da. Jeg er ikke ingeniør, men har naturfaglig mastergrad, jobber i det offentlige, har 14 års erfaring og tjener 850.000 kr. Velger det offentlig av andre grunner enn god lønn Elsker 8-15.30-livet. Så om du er i det private som sivilingeniør med 10+, synes jeg absolutt at 800.000 er lite. Med mindre du har masse andre goder i tillegg. Anonymkode: e7d34...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #53 Del Skrevet 13. desember 2023 Nei, jeg syns det er en sykt god lønn og jeg hadde følt meg veldig rik med den lønnen. Anonymkode: 23e11...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #54 Del Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nå er det vel heller ikke nyutdannede som fastsetter sin egen startlønn? I forhold til innsats versus erfaring, så er inntrykket mitt at dette slett ikke er en selvfølge, med unntak av helt nyutdannede kanskje. Etter noen få år med erfaring er jeg minst like rask i de samme arbeidsoppgavene som mange seniorer og i noen tilfeller mye raskere også. Mange av de eldste har faktisk teknologiske utfordringer hvor jeg blir sjokkert over hvor lite de vet om effektiv bruk av en PC og programvare. Er ikke så lenge siden jeg lærte en eldre kollega at det var mulig å ha oppe to faner samtidig på nettleseren... Der jeg kommer til kort sammenlignet med seniorer er at jeg ikke har den samme erfaringen og bredden typisk, men på enkelte smale områder har jeg det. Anonymkode: cf839...96c Nå er det svært få fagområder hvor man trenger vite at man kan åpne flere faner i en nettleser som gir 800K i årslånn, derimot er det behov for kunnskap til for eksempel standarder og reglementer som påvirker yrket, belastninger som virker inn på strukturer, kunnskap til bruk av materialer som er bedre enn andre osv i fht belastning... Slik kunnskap kan man tilegne seg over tid, det er riktig, men man får det ikke med seg gratis og det burde gjenspeile lønnsnivået - noe det ofte ikke gjør. Anonymkode: 232b9...f7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #55 Del Skrevet 13. desember 2023 800.000 lav lønn? Nei. Anonymkode: 58f63...8f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobias001 Skrevet 13. desember 2023 #56 Del Skrevet 13. desember 2023 13 hours ago, drohatha said: Vært ganske grei økning de første årene, men det stemmer at det flater ut med tida, så litt avhengig av inflasjonen så ser jeg for meg rundt millionen om 5-6 års tid. Men etter det så vil det nok stagnere greit med mindre man er aktiv på jobb-bytter. Så noe spesielt mye høyere enn 1.2 - 1.3 ser jeg ikke for meg at det blir på et par tiår. Vet ikke hva siviløkonomer tjener i snitt jeg? Heldigvis er ikke lønn alt, og har en ekstremt behagelig jobb. Samt med et skattetrekk på nesten 50 % på lønn over millionen så er det jo faktisk ikke såå stor forskjell mellom 1.1 og 1.3 netto. Må si du er passe naiv når du tror du kommer til å enda på 1,1 - 1,3 mill. Kanskje tid for å innse realiteten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #57 Del Skrevet 13. desember 2023 Jobber i industrien. Har fagbrev og jobber litt ekstra Tjener 1,1 mill. i år. Anonymkode: 1b88c...3ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #58 Del Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): La meg bare si det, 800k er mer enn gjennomsnitt og mer enn hva fleste (mediana) tjener per år. Men for en sivilingeniør i alder fra 30-35 med nesten 10 års erfaring så høres det litt lite ut. Noen flere med som har "god/lang" utddanelse og er ikke fornøyd med utbytte etter noe (vel senior nivå) år i bransje? Anonymkode: 3535a...d15 Lønn er totalt uvesentlig, det vesentlige er hva en har i utgifter.......det er ganske enkelt,men en del evner ikke å forstå dette. Anonymkode: 7a25e...9a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #59 Del Skrevet 13. desember 2023 drohatha skrev (13 timer siden): Vært ganske grei økning de første årene, men det stemmer at det flater ut med tida, så litt avhengig av inflasjonen så ser jeg for meg rundt millionen om 5-6 års tid. Men etter det så vil det nok stagnere greit med mindre man er aktiv på jobb-bytter. Så noe spesielt mye høyere enn 1.2 - 1.3 ser jeg ikke for meg at det blir på et par tiår. Vet ikke hva siviløkonomer tjener i snitt jeg? Heldigvis er ikke lønn alt, og har en ekstremt behagelig jobb. Samt med et skattetrekk på nesten 50 % på lønn over millionen så er det jo faktisk ikke såå stor forskjell mellom 1.1 og 1.3 netto. Lønn er absolutt ikke alt, nei. Høres ut som du trives veldig bra med jobben din og det er jo egentlig det viktigste for de fleste. Jeg trives dessverre ikke veldig godt - da blir lønn mer viktig for min del. Enig i at forskjellen ikke nødvendigvis blir så stor mellom 1.1 og 1.3, men forskjellen mellom 800K og 1.3 er brukbar. Anonymkode: cf839...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #60 Del Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jaja er nå nesten 550.000 kr en det jeg får utbetalt. Og mer en hva samlet inntekt for 2 stk i huset her. Så hadde nå jublet om vi hadde hatt det på 2 intekter Anonymkode: fd347...4ce Da er neppe du eller den andre i huset høyere utdannet med 10 års ansiennitet. Anonymkode: c5caf...006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå