Gå til innhold

Får menn følelser etter sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo forskning som viser til at kvinner generelt blir mer knyttet etter sex, mens menn blir det «stikk motsatte». Likevel har jeg kommet over flere tråder her inne hvor menn skriver at de, på samme måte som kvinner har endt opp med å få sterkere følelser etter sex. Nå tenker ikke jeg på ONS, for det skal nok godt gjøres å få følelser etter det. Jeg tenker på en relasjon der man kjenner vedkommende.

Ønsker helst svar fra menn, men alle som har erfaring står selvsagt fritt til å svare 🙂 

Anonymkode: 302ff...8cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kommer nok ann på, om vi er ute kun etter sex, så er det kun det vi tenker på og følelsene ligger igjen.

Men er vi ute etter forpliktelse vil vi kunne bli mer forpliktet om vi er kompatible i halmen!

• Liker 1
Skrevet

"Menn"...

Jeg vil tro at noen menn får det, andre får det ikke. Noen får lite, andre får mer.

Menn er ikke én gruppe, like lite som at alle kvinner er det.

Dessuten kommer det an på henne mannen hadde sex med, hvordan sexen var, hva som hadde skjedd før sexen, hva som skjedde etterpå, kjemi, samtale, promille osv. osv. osv.

Anonymkode: 35472...965

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hjernene til menn blir akkurat som kvinners hjerner påvirket av Oxytocin ved orgasme. Oxytocin påvirker hjernen slik at bånd blir sterkere. Men som alle vet så er det ikke en slik av eller på effekt. Kontekst har mye å si. Men svaret er ja, men blir også mer tilknyttet og det støttes ikke kun av studier på mennesker (litt morsomme studier) men også studier på dyremodeller. Holdt et lite foredrag om dette i - 94 (eller om det var - 93) så er ikke noe helt nye revolusjonerende funn. 

Skrevet

Jeg føler vi investerer følelser i hverandre når vi har sex. Jeg vokser, hun vokser, vi vokser, sammen. Følelser vedlikeholdes og forsterkes når vi har sex. Tenker ikke på pliktsex. Selv om det også kan bidra til en følelse av nærhet, en vei, motsatt kanskje for den som utfører plikten. 

Tilknytningen blir aller sterkest i begynnelsen, da handler alt om henne etter sex. Deretter når vi utforsker noe nytt sammen. Nye spennende intime opplevelser gir nye løft i den følelsesmessige tilknytningen. Derfor forsvinner engasjementet av og til etter noen år, når hun kommer hjem med konesveis og nye kakeoppskrifter.

Anonymkode: 18c53...20d

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil absolutt mene at jeg blir mer tilknyttet etter sex. Det er jo noe vi intimt deler sammen - fine og gode opplevelser vi kan snakke om i etterkant. For min del ville et liv uten sex med fruen vært et tomrom, jeg føler meg lykkelig og tilfreds, noe som også hun merker. Tror ikke «kun» en intellektuell tilknytning ville ha hatt den samme innvirkning på meg i alle fall? Det har heller ikke blitt mindre viktig med årene.😀

Skrevet

Forskjellene er nok store mellom menn der. Men selv så kan sex fort bli til følelser, om jeg liker henne, men noen ganger så er jo dama langt ifra kjæresteemne i utgangspunktet, da blir det aldri følelser 

Anonymkode: 1093e...ff2

• Liker 1
Skrevet

Nei. Det tror jeg ikke. Virker som de helt fint klarer å bruke den andre og gir f etterpå. Det er "bare" sex for dem. Derfor man aldri skal gi dem det med en gang. 

Anonymkode: 0711a...0e4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er jo forskning som viser til at kvinner generelt blir mer knyttet etter sex, mens menn blir det «stikk motsatte». Likevel har jeg kommet over flere tråder her inne hvor menn skriver at de, på samme måte som kvinner har endt opp med å få sterkere følelser etter sex. Nå tenker ikke jeg på ONS, for det skal nok godt gjøres å få følelser etter det. Jeg tenker på en relasjon der man kjenner vedkommende.

Ønsker helst svar fra menn, men alle som har erfaring står selvsagt fritt til å svare 🙂 

Anonymkode: 302ff...8cf

Bare opplevd at jeg har følt meg knyttet til de jeg har hatt sex med. Jeg er bare ett objekt for de. 
kvinne

Anonymkode: 63295...8a2

• Liker 1
Skrevet

Mer tilknyttet på den måten at vi har delt noe intimt. Men ikke noe mer en det.

Er ikke sånn at jeg forelsker meg eller blir mer glad i en dame bare fordi vi har hatt sex nei.

Jeg har null problem med typiske «FF» forhold. Sex og følelser kan jeg lett holde adskilt. Trenger ikke det ene for ha det andre. Får ikke det andre av å ha det ene.

Jeg er litt sånn når jeg er i forhold også. Sex er ikke et følelsesuttrykk for min del egentlig. Sex er bare noe digg og morsomt man har sammen fordi begge har lyst. Jeg trenger ikke å ha sex med en jeg er glad i. Jeg trenger heller ikke være glad i noen for å ha sex med dem.

Sex er på ingen måte en del av mitt «kjærlighetsspråk» for å si det sånn😂

Anonymkode: 09777...5bb

Skrevet

Jeg får iallfall enn slags følelse av tilknytning mot henne jeg har sex med. Føler vi har delt noe intimt som er "mellom oss", og har laget oss et fint øyeblikk sammen, som ikke akkurat er hverdagslig for alle. Så ja, det blir spesielt, og det føles også spesielt.  

Men så har jeg stort sett alltid hatt en eller annen relasjon til kvinnene på forhånd, og aldri opplevd ONS, så...

Skrevet

Jeg har aldri fått følelser på grunn av sex bortsett fra ovenfor han som ble min ektemann. Det kom nok av å bli overveldet av hvilken utrolig seksuelt match vi var. På en måte jeg aldri tidligere hadde opplevd. Min mann følte det likt, og det er nok ikke uvesentlig faktor for at han utviklet følelser også. Det var... spesielt! 

Min mann, som lenge hadde lekt seg og rotet mye rundt, sier med overbevisning at han oppdaget sine følelser for meg da vi hadde hatt sex, og han bare ikke ville slippe meg etterpå. Ønsket om å være så nær som mulig, folde seg rundt meg, helst forbli inni meg også etter sex, det var unikt for ham. Det vanlige var mer at han umiddelbart mistet interesse for kvinnen når de hadde hatt sex og kåthet var borte. Slik var det ikke med meg, og jeg tror det er på grunn av akkurat det samme som medførte følelser hos meg. At sex mellom oss to var en ulik opplevelse, i hvordan vi bare var en helt utrolig god match, fra hvordan vi tenner, det mentale i det, til innstilling og holdninger og utførelse. 

Hvorfor kvinner liksom som standard skal få følelser på grunn av sex skjønner jeg ikke engang. Er det ikke spesielt bra sex skjer nok det motsatte hos kvinner også, og det må være deilig sex for å utløse hormoner som bidrar til at det lettere oppstår følelser. Hvorfor jeg skulle utvikle følelser de gangene jeg hadde sex med menn og det var en stor skuffelse i forhold til forventningene klarer jeg ikke engang å se. Selv om jeg er kvinne. Det var jo bare en negativ skuffelse, og ingen endorfiner og velvære som trigget noe som helst annet enn "Pokker og!". 

Med min mann var der nytelse, velvære og trygghet utover noe jeg noen gang hadde opplevd, og ja DET gjorde noe med meg. Det var nærmest avhengighetsskapende, og noe som fornuft ikke hadde noe å stille opp mot. Å slutte med å ha sex med ham og gå tilbake til mulig skuffelse igjen ble vanskelig, og kroppen min ønsket mer av ham så inderlig at alt annet fulgte opp. Hode, følelser, ja alt. 

Ut fra det min mann erfarte og hva han tenkte rundt dette synes jeg virker som dette rammet oss begge. 

Å bli skuffet i mine forventninger når jeg hadde sex med en mann førte absolutt ikke til noe slikt. Heller at min interesse for ham dalte dramatisk. 

Anonymkode: 73e17...7a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har aldri fått følelser på grunn av sex bortsett fra ovenfor han som ble min ektemann. Det kom nok av å bli overveldet av hvilken utrolig seksuelt match vi var. På en måte jeg aldri tidligere hadde opplevd. Min mann følte det likt, og det er nok ikke uvesentlig faktor for at han utviklet følelser også. Det var... spesielt! 

Min mann, som lenge hadde lekt seg og rotet mye rundt, sier med overbevisning at han oppdaget sine følelser for meg da vi hadde hatt sex, og han bare ikke ville slippe meg etterpå. Ønsket om å være så nær som mulig, folde seg rundt meg, helst forbli inni meg også etter sex, det var unikt for ham. Det vanlige var mer at han umiddelbart mistet interesse for kvinnen når de hadde hatt sex og kåthet var borte. Slik var det ikke med meg, og jeg tror det er på grunn av akkurat det samme som medførte følelser hos meg. At sex mellom oss to var en ulik opplevelse, i hvordan vi bare var en helt utrolig god match, fra hvordan vi tenner, det mentale i det, til innstilling og holdninger og utførelse. 

Hvorfor kvinner liksom som standard skal få følelser på grunn av sex skjønner jeg ikke engang. Er det ikke spesielt bra sex skjer nok det motsatte hos kvinner også, og det må være deilig sex for å utløse hormoner som bidrar til at det lettere oppstår følelser. Hvorfor jeg skulle utvikle følelser de gangene jeg hadde sex med menn og det var en stor skuffelse i forhold til forventningene klarer jeg ikke engang å se. Selv om jeg er kvinne. Det var jo bare en negativ skuffelse, og ingen endorfiner og velvære som trigget noe som helst annet enn "Pokker og!". 

Med min mann var der nytelse, velvære og trygghet utover noe jeg noen gang hadde opplevd, og ja DET gjorde noe med meg. Det var nærmest avhengighetsskapende, og noe som fornuft ikke hadde noe å stille opp mot. Å slutte med å ha sex med ham og gå tilbake til mulig skuffelse igjen ble vanskelig, og kroppen min ønsket mer av ham så inderlig at alt annet fulgte opp. Hode, følelser, ja alt. 

Ut fra det min mann erfarte og hva han tenkte rundt dette synes jeg virker som dette rammet oss begge. 

Å bli skuffet i mine forventninger når jeg hadde sex med en mann førte absolutt ikke til noe slikt. Heller at min interesse for ham dalte dramatisk. 

Jeg og kjæresten har en litt lik opplevelse, bare at vi ikke bekynte relasjonen med sex (men heftig klining og tafsing 😅). Men det du beskriver er helt gjenkjennelig. 

Hvor lenge har dere vært sammen?

Anonymkode: c15a8...c61

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg og kjæresten har en litt lik opplevelse, bare at vi ikke bekynte relasjonen med sex (men heftig klining og tafsing 😅). Men det du beskriver er helt gjenkjennelig. 

Hvor lenge har dere vært sammen?

Anonymkode: c15a8...c61

Over 20 år, og fremdeles er vi begge veldig bevisst på at vår seksuelle relasjon er noe ganske unikt. 20 år et lenge, men der føles som det har gått fort, og fremdeles er det sterk lidenskap og sterke følelser. 

Vi gikk fra hverandre en gang, og hadde da begge sex med andre, og min kjære utbrøt ganske fortvilet (fordi jeg ikke på det tidspunktet ville ha ham tilbake) "Du har ødelagt meg seksuelt. Jeg fungerer ikke lenger med andre." Må vedkjenne at jeg også følte på det. Sex med andre var en enorm skuffelse. Ikke nytt og spennende, som jeg hadde trodd, men bare feil, i sitt fravær av hvor naturlig jeg og min mann bare passer sammen fungerer sammen på den måten. Forstår hverandres tenning, tanker og fantasier. Har en praksis i det seksuelle som bare er perfekt for hverandre. 

Den skuffelsen vi begge møtte i å ha sex med andre, som ikke var tilsvarende god match i dette, var nok veldig vesentlig for at vi ga hverandre og forholdet en ny sjanse. Annet var nærmest ikke mulig, for vi hadde nok over årene glemt litt hvor spesielt det vi hadde sammen var, men det oppdaget vi begge fort. Å ha et halvt sexliv etter å ha hatt et helt og overveldende sexliv ble da en vanskeligere fremtidsutsikt enn å måtte fikse opp i de tingene som hadde gått galt mellom oss. 

Sex med meg resten av livet, eller en ny dame hver eneste gang du ønsker det, men aldri mer sex med meg, spurte jeg min kjære om for litt siden. "Hahahaha, det vet du altfor godt svaret på. Det der har jeg prøvd, og det gikk ikke så bra. Deg selvfølgelig. Alltid!"

Vi er heldige angående dette, men samtidig har det snevret inn alternativene. Har vi utfordringer i vårt forhold MÅ vi bare løse dem. Noe annet går ikke så bra. Vi glemmer nok ikke det en gang til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...