AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #1 Del Skrevet 12. desember 2023 Vi strever med å finne noe som fungerer godt. Etter overgangsalderen har jeg fått veldig tørre slimhinner og det er helt nødvendig med noe som gir bra glatthet. https://www.apotek1.no/produkter/rfsu-klick-supreme-glide-glidemiddel-40ml-848826p Denne var håpløs. Silikonbasert skulle tilsi bra gli, men konsistensen virket tørr og ubrukelig. Den verste vi har vært borti. https://www.apotek1.no/produkter/rfsu-sense-me-magic-glide-glidemiddel-75ml-821333p Denne var en hvit krem, ikke den aller verste men heller ikke bra nok. https://www.boots.no/rfsu-sense-me-aqua-glidekrem-100-ml-961136 Den desidert beste glattheten. Men den tørker fort og det må etterfylles. Dette er også den som lager flekker på lakenet. Vannbasert. Spørsmålet er: Har noen tips til bra glidemiddel som blir skikkelig glatt og som varer en stund? Anonymkode: b88c7...fe7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #2 Del Skrevet 12. desember 2023 Skjekk ut Kondomeriet, sinful osv, der ser du også omtaler om produktene, apotek er apotek, sinful Kondomeriet er jo «faghandel» på slike ting Anonymkode: 217da...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #3 Del Skrevet 12. desember 2023 Magic glide er min favoritt, men dere må nok bare fortsette å prøve. Har du prøvd kremer, eller kapsler for å tilføre østrogen lokalt i skjeden? Anonymkode: d0d79...83e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fioljenta Skrevet 13. desember 2023 #4 Del Skrevet 13. desember 2023 Jeg synes Kaerlig til Sinful er bra (test). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blaffen Skrevet 13. desember 2023 #5 Del Skrevet 13. desember 2023 Oj, RFSU hadde faktisk litt av et utvalg.. Dama bruker av og til Klick Natural Glide, vi har ikke noe å utsette på den. Det blir glatt og fint og holder seg stort sett til vi er ferdig. Vi har måttet legge til underveis et par ganger men jeg tror kanskje det fordi vi tok litt for lite i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silvia515 Skrevet 13. desember 2023 #6 Del Skrevet 13. desember 2023 Jeg sverger faktisk til matolje, som olivenolje. Lukter godt og fungerer bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mr. Ron Skrevet 14. desember 2023 #7 Del Skrevet 14. desember 2023 Silvia515 skrev (11 timer siden): Jeg sverger faktisk til matolje, som olivenolje. Lukter godt og fungerer bra. Det du kan ha av olje i munnen, er heller ikke skadelig for hud og skjede. Vi har brukt kokosolje (fås med eller uten smak). Vi er ikke noen storforbrukere, men har også brukt Kaerling som vi også er fornøyde med.. AnonymBruker skrev (På 12.12.2023 den 13.36): Vi strever med å finne noe som fungerer godt. Etter overgangsalderen har jeg fått veldig tørre slimhinner og det er helt nødvendig med noe som gir bra glatthet. Min kone bruker Ovesterin 0,1% vaginalkrem østriol. Hun fører kremen inn i skjeden to ganger i uken på kveldstid. Det hindrer at slimhinnene i skjeden blir tynnslitte og ømme (og kanskje reduserer behovet for glidemidler?). Hun har brukt dette i mange år nå etter overgangsalder. Vi er ganske aktive. Ps. Å ta vare på noe av ladningen fra mannen (hvis i fast forhold) kan også være bra for floraen i skjeden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tent Skrevet 14. desember 2023 #8 Del Skrevet 14. desember 2023 (endret) En hybrid glid (vann/silikon som også kan brukes sammen med leketøy) som feks merket Mr B. Load kjøpt hos Duo shop er noe av det beste du kan få. Endret 14. desember 2023 av Tent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #9 Del Skrevet 14. desember 2023 Mr. Ron skrev (2 timer siden): Det du kan ha av olje i munnen, er heller ikke skadelig for hud og skjede. Vi har brukt kokosolje (fås med eller uten smak). Vi er ikke noen storforbrukere, men har også brukt Kaerling som vi også er fornøyde med.. Min kone bruker Ovesterin 0,1% vaginalkrem østriol. Hun fører kremen inn i skjeden to ganger i uken på kveldstid. Det hindrer at slimhinnene i skjeden blir tynnslitte og ømme (og kanskje reduserer behovet for glidemidler?). Hun har brukt dette i mange år nå etter overgangsalder. Vi er ganske aktive. Ps. Å ta vare på noe av ladningen fra mannen (hvis i fast forhold) kan også være bra for floraen i skjeden. Ønsker du å gjøre det vondt verre for andre? Sæd liggende gir økt sjanse for blant annet soppinfeksjon, ditt troll! Anonymkode: 9fec1...158 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mr. Ron Skrevet 14. desember 2023 #10 Del Skrevet 14. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ønsker du å gjøre det vondt verre for andre? Sæd liggende gir økt sjanse for blant annet soppinfeksjon, ditt troll! Anonymkode: 9fec1...158 Vi har ikke vært plaget av soppinfeksjon. Det som derimot kan gi øket grad av soppinfeksjon er oralsex, bytting av partnere etc. ps. Vi snakker de som er kommet i overgangsalderen. Hvis det et fare for gravitet, så lar man være. Endret 14. desember 2023 av Mr. Ron Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #11 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 12.12.2023 den 13.36): Har noen tips til bra glidemiddel som blir skikkelig glatt og som varer en stund? Ja, østrogenplaster/progesteronplaster. Ikke bare får man tilbake den normale skjeden, med tykke slimhinner og god glid og mindre sjanse for UVI. Man er i tillegg bedre beskyttet mot hjerte- og karlidelser og osteoporose. Naturlig glid er mye bedre enn kjøpeglid. Det finnes mange myter om HRT, så jeg anbefaler å lese om dette før man forkaster det. Anonymkode: 780e8...974 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #12 Del Skrevet 14. desember 2023 Er det ikke bedre å spørre de i butikken? De vet mer enn kvinner på KG Anonymkode: 50665...dcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #13 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det ikke bedre å spørre de i butikken? De vet mer enn kvinner på KG Anonymkode: 50665...dcb Det er vel hovedsaklig menn som svarer her da… Hun bør høre med gynekologen, ikke med tjueåringen som jobber på Kondomeriet. Anonymkode: 780e8...974 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #14 Del Skrevet 14. desember 2023 Swiss navy er et bra merke. Anonymkode: def5f...4f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mr. Ron Skrevet 14. desember 2023 #15 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vel hovedsaklig menn som svarer her da… Hun bør høre med gynekologen, ikke med tjueåringen som jobber på Kondomeriet. Ordens skyld så var Ovesterin 0,1% anbefalt av hennes gynekolog. Kremen tas lokalt og har liten risiko. Fruen jobber forresten i helsebransjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #16 Del Skrevet 14. desember 2023 Mr. Ron skrev (19 minutter siden): Ordens skyld så var Ovesterin 0,1% anbefalt av hennes gynekolog. Kremen tas lokalt og har liten risiko. Fruen jobber forresten i helsebransjen. Da vet hun sikkert at HRT plaster også har liten risiko, kombinert med svært god effekt, og at den forskningen som ble gjort rundt årtusenskiftet, og som mange enda tror på, er helt utdatert og feil. Anonymkode: 780e8...974 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 14. desember 2023 #17 Del Skrevet 14. desember 2023 Fioljenta skrev (På 13.12.2023 den 19.12): Jeg synes Kaerlig til Sinful er bra (test). Denne er den jeg også liker best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 14. desember 2023 #18 Del Skrevet 14. desember 2023 Livial Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå