Gå til innhold

Tips til rimelig julegave, ca 100 kr?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi gir en liten oppmerksomhet til to naboer som alltid husker på oss og er veldig bra folk, assistent på skolen m.fl. Har en del sånne smågaver som jeg fikser, men det blir fort dyrt!

Hva kjøper dere for noe i smågaver til ca en hundrelapp? Skulle gjerne funnet noe mer spennende.. Tidligere har jeg kjøpt:

Twist
Julepynt fra Hadeland glassverk
Melkehjerter og julestjerne
Støpt lys
Gløgg og nøtter fra Jacobs

Andre tips i disse dyrtider hvor det føles som alle gaver koster en formue? 😅

Anonymkode: f33e9...161

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville styrt unna spiselig med mindre du vet at det er noe de liker. Har ikke tall på hvor mye sjokolade som har gått i søpla her.

Anonymkode: 20209...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotify gavekort

Brodder 

God te/kaffe fra kaffesjappe

En pakke røkelaks

Anonymkode: 64d33...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødvinspølse, kjøpte på bunnpris til 119 kr.

Gode ønsker konfekteske, kjøp til 99 kr nå.

Amaryllis og en marsipangris, 80 + 20 kr.

Englespill, halv pris på Kremmerhuset, 99 kr, eller 119 kr på apotek 1.

Sånne ‘tankenøtter’ i tre eller metall, bokhandel eller lekebutikk. Pleier å koste godt under hundrelappen.

Anonymkode: 2e49b...0b2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaffe/te

En pakke servietter med to høye lys, eller en pakke med telys (evt liten pakke med duftetelys om du tror det er passende)

Anton Berg konfekt fra Rusta. De har f.eks Plum i Maderia og den med jordbær i champagne til 49kr pakken. Ser fin ut også. Rusta har også andre konfektesker som ikke er så dyre. 

Fazermint eller lignende fra Normal. De har mindre pakker, og koster under 50kr. 

Moccabønner (Europris sine er gode og koster 40kr). Kan suppleres med kaffe om du vil. 

Refleks av ulike sorter. Jeg fikk selv billig fra Teknikkmagasinet. 40kr med batteri, som blinket og lyste. Noen år siden, men finnes ulike reflekser. Jeg ble kjempeglad for den refleksen/lykten!

Om du kan strekke deg til si 120kr så kan du gi gavekort på blomster på 100kr på Mestergrønn og legge ved en sjokolade eller marsipangris. 

En juleblomst (obs allergier). 

En pyntefigur. F.eks disse fra Hadeland til inntekt for noe. Da føles det litt mer «ordentlig» ut. Finnes både engler og julekuler. Jeg er ikke så glad i å gi folk pynt, men fått noe som var til inntekt for noe og de var ihvertfall «nøytrale» og fine. 

Julehefte, og en sjokolade. (Aner ikke hva julehefter koster i år).

Kryssordhefte (igjen aner ikke prisen). 

Varm sjokolade på en pinne. Mange steder selger, men f.eks Søstrene grene pleier å ha, og de er godt under 50kr stykket og ser fancy ut (og er gode). Er en firkant med en tykk blokk med sjokolade, ofte med noe topping som havsalt eller marshmallows også, er det på en pinne som en tar i varm melk. De har melkefrie (og veganske) også, og det er kun de melkefrie jeg har prøvd selv. 

Det har vært mulig og finne pen telysholder fra kjent merke på f.eks Kitchn eller Tilbords til under 100kr. Vet ikke nå.

Jeg gir gjerne mat, men da ofte enten generell, eller veldig spesifikt. Hos meg får folk yndlingssjokoladen samme hvor «kjipt» det virker, og ellers det godteriet de liker. Vi har gitt sild til eldre familiemedlemmer og litt ulikt kjøttpølser, men det tror jeg er dyrere. 
Jeg er mer forsiktig med pynt, men lys og servietter gir jeg gjerne. De kan gis videre også om de ikke skulle falle i smak. 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest takinova
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vi gir en liten oppmerksomhet til to naboer som alltid husker på oss og er veldig bra folk, assistent på skolen m.fl. Har en del sånne smågaver som jeg fikser, men det blir fort dyrt!

Hva kjøper dere for noe i smågaver til ca en hundrelapp? Skulle gjerne funnet noe mer spennende.. Tidligere har jeg kjøpt:

Twist
Julepynt fra Hadeland glassverk
Melkehjerter og julestjerne
Støpt lys
Gløgg og nøtter fra Jacobs

Andre tips i disse dyrtider hvor det føles som alle gaver koster en formue? 😅

Anonymkode: f33e9...161

En fin gave syns jeg er å gå å kjøpe store Freia sjokoladeplater på tilbud(20/25 kr) og så legge ved et par Griseflax-lodd(koster 10 kr stk). 

Det er en fin liten gave til under femtilappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...