Gå til innhold

Siste dag før jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før var ofte siste skoledag den 17 eller 18 desember. Nå er den ofte 22 i hvertfall der vi bor. Merker ofte for våres del så gjør det at ungene går glipp av en del av forberedelsene og besøk før jul til familie på andre deler av landet. 

Hvis vi i år skulle reist måtte vi reist etter skolen 22 og hjem igjen eftan 23. Mens før reiste vi etter skolen den 17 /18 og var der til 21 og dro hjem. Merker at det blir til at mye av kosen vi hadde blir borte. 

Så nå de siste årene blir det at all forberedelse for ungene med svigers, og så får de tid med min familie i romjula, hvis min familie har mulighet, siden de har stort sett fullpakket i romjula 

Andre og som merker dette

Anonymkode: a3496...638

Skrevet

Her går tar vi juleferie på tirsdag.. Det har med kor tid man begynner på skulen igjen etter sommerferien for å få dei dagene man skal fra sommerferie til jul og fra nyttår til sommerferien igjen. Ser at her slutter aldri nabokommunen samtidig som oss.. Noen går lengre og noen går kortere. 

• Liker 2
Skrevet

Her er siste skoledag torsdag 21., og det er jo alltid halv dag så er ikke noe problem å kjøre dit man skal etter skolen. Juleferien er lang nok :)

Anonymkode: 34f8b...0c2

Skrevet

Nå er det en stund siden jeg gikk på skolen men kan aldri huske at juleferien begynte før 20/12 noen gang. De fleste foreldre jobber jo også til 23/12 så det beste for flertallet er vel ikke at det er skolefri en hel uke før julaften?

Anonymkode: ab053...23e

• Liker 4
Skrevet (endret)

Her er siste skoledag tirsdag 19. desember og det har alltid vært så tidlig juleferie alle de ti årene vi har hatt skolebarn. Jeg synes det er fint at de har fri noen dager før selve julen så jeg skjønner jo hvordan du tenker, men med tanke på at aller siste skoledag bare er halv dag uansett tenker jeg det er ganske uproblematisk å ha siste skoledag 22. desember og at det gir nok tid til de som skal reise til familie for å feire. Jeg tror ikke det er spesielt vanlig å gjøre som dere, reise på førjulsbesøk og så komme tilbake før julaften (de fleste voksne jobber jo helt fram til jul) og skolen kan jo ikke tilpasse seg alle slags tradisjoner. Hvis familien vil ha besøk av dere må de heller gjøre plass til det i romjulen når skolen slutter så pass sent. :) 

Endret av Arkana
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Før var ofte siste skoledag den 17 eller 18 desember. Nå er den ofte 22 i hvertfall der vi bor. Merker ofte for våres del så gjør det at ungene går glipp av en del av forberedelsene og besøk før jul til familie på andre deler av landet. 

Hvis vi i år skulle reist måtte vi reist etter skolen 22 og hjem igjen eftan 23. Mens før reiste vi etter skolen den 17 /18 og var der til 21 og dro hjem. Merker at det blir til at mye av kosen vi hadde blir borte. 

Så nå de siste årene blir det at all forberedelse for ungene med svigers, og så får de tid med min familie i romjula, hvis min familie har mulighet, siden de har stort sett fullpakket i romjula 

Andre og som merker dette

Anonymkode: a3496...638

Jeg har jobbet i skolen i mange år,og kan ikke huske at juleferien noen gang har startet en hel uke før julaften...

Anonymkode: 39ace...746

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har jobbet i skolen i mange år,og kan ikke huske at juleferien noen gang har startet en hel uke før julaften...

Anonymkode: 39ace...746

Samme her. Vi er ferdig den 21. desember i år. I følge skoleruta skal elevane ha 190 skoledager fordelt på eit år. 
Så er det vel ulikt fra fylke til fylke korleis dei legg desse dagane i henhold til ferie for elevane. 

Anonymkode: 4aa3c...dc9

Skrevet

Vi har siste dag 19. 

Anonymkode: 05b8d...e59

Skrevet

Hadde dere ni uker sommerferie? Det skjer jo av og til, og da må man ta inn de dagene et annet sted.

Her er siste dag 20.

Skrevet

Her er det 15.

Anonymkode: 3f314...ce1

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Her er det 15.

Anonymkode: 3f314...ce1

Det er det her også, hvis man ikke skal reise bort i 3 uker er det alt for lang ferie! 

Anonymkode: 8d34e...09c

Skrevet

Her er siste dag den 20. men jeg jobber jo så her må de finne på litt selv, heldigvis er det snø så kjede seg det trenger de ikke å gjøre

jeg har allikevel notert i boka mi sammen med ungene hvilken dag juletreet skal hugges, hvilken ettermiddag treet skal pyntes, når vi skal se Nordpol ekspressen og slikt som vi har litt tradisjon rundt,

Skrevet

Det er jo vanlig arbeidsdager frem til og med 22., så er vel ikke så mange foreldre som kunne reist bort uansett? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...