Gå til innhold

Hvor mye penger på julegaver til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bruker du i år på barna dine? Flere barn eller enebarn? 

Bruker du mindre i år eller omtrent som tidligere år? 

Anonymkode: 67696...30b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To barn

minste får for 2500

største for 5000

Anonymkode: 721a4...266

Skrevet

Vi pleier å kjøpe for en tusenlapp. I år ble det for 1100, så det er ganske likt som hvert år. I tillegg gir vi pysj og boxere med mønster han liker, han har godt av å få litt nyttige gaver også som han må lære seg å takke pent for 😁

Enebarn.

Vår husholdningsinntekt 1,7

I fjor ønsket han seg spillkonsoll, da ga vi, besteforeldre og mormor/morfar ca en tusenlapp hver og kjøpte det. 

Anonymkode: b8216...234

• Liker 3
Skrevet

0,-

Vi nekter å delta i det overforbruket og pengepresset som jula har blitt.

Anonymkode: f7a97...454

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi kjøper en liten gave, og sparer 1000kr til hver av de. Mer enn tidligere. Har gitt 500kr før, men vi har mye bedre råd enn før.

Anonymkode: 5acb8...be1

• Nyttig 2
Skrevet

I år bruker vi ingen ting. I fjor fikk de for 5000 kr hver seg. Vi har ingen fast sum. Vi ser an behov og ønsker. 

Anonymkode: 37245...e83

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

0,-

Vi nekter å delta i det overforbruket og pengepresset som jula har blitt.

Anonymkode: f7a97...454

Gir dere ingenting til barna? Er de enige i det? Det må jo verken være pengepris eller overforbruk. Men mitt barn ville blitt enormt skuffet om det var jul helt uten gaver.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Nå følte jeg vi ga ekstremt lite til våre... Vi gir dem noe de ønsker seg eller trenger. Hovedsakelig 400-800 kr. Tidvis blir det dyrere gaver, men da fordi vi kjøper f.eks sykkel. Mange gir vel sånt utenom gaver... Vi gjør ikke. I år får eldste ny telefon, men vi er en hel gjeng i familien som spleiser på denne. De har gitt 2-300 kr (gir etter evne), og vi går ut med rett over 2000 selv. Telefonen hennes er så å si ubrukelig, så det er sårt trengt og vi valgte å gi det som julegave fremfor å gi det utenom gaver.

Vi er ellers glade i gjenbruksgaver, hvor dyre ting koster mindre eller faktisk gis bort.

Anonymkode: 0f050...16e

• Liker 3
Skrevet

Har ikke en fast sum, de får etter behov og ønsker. Vi har tre barn i tenårene. I år får de for ca 1500 kroner hver. Vi er forholdsvis rause ellers i året og vi reiser mye. De er svært takknemlige for alt de får, og er flinke økonomisk. To av de er også flinke til å jobbe.

Anonymkode: 8e25a...47e

Skrevet

Jeg har et barn. I år har jeg brukt 800kr. Det varierer fra år til år hvor mye jeg bruker, som regel rundt 1000kr, men har variert fra 350kr- 3500kr opp gjennom årene. Kommer an på hva han ønsker seg.😊

Anonymkode: 1db6e...765

Skrevet

Lurer på hvor dere bor jeg, som gir så lite. Jeg gir mellom 3000-8000 pr. barn, har tre, å føler jeg gir lite når barna hører hva vennene får til jul

Anonymkode: ca806...99a

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vi pleier å kjøpe for en tusenlapp. I år ble det for 1100, så det er ganske likt som hvert år. I tillegg gir vi pysj og boxere med mønster han liker, han har godt av å få litt nyttige gaver også som han må lære seg å takke pent for 😁

Enebarn.

Vår husholdningsinntekt 1,7

I fjor ønsket han seg spillkonsoll, da ga vi, besteforeldre og mormor/morfar ca en tusenlapp hver og kjøpte det. 

Var det noen som spurte om inntekten deres? 

Anonymkode: c0425...834

• Liker 5
Gjest jegerrinne
Skrevet

Tenker en må gi etter evne. Og ennbehøver ikke å gi for flere 1000kr.

Her får yngste varmeteppe som ho har ønsket seg. Koster 499kr

Eldste får gavekort på thansen på 500kr, han ønsker seg ekstra lykter bil.  Da har han litt penger på vei til å kjøpe

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lurer på hvor dere bor jeg, som gir så lite. Jeg gir mellom 3000-8000 pr. barn, har tre, å føler jeg gir lite når barna hører hva vennene får til jul

Anonymkode: ca806...99a

Hva har det å si? Vi bor på Sørlandet, og har ikke dårlig råd. Ikke god råd heller. Som jeg skrev lenger opp, så gir vi hovedsakelig 4-800 kr. 

Anonymkode: 0f050...16e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Endte vel på 1300 i år til min 5-åring. Har ikke oversikt over hva pappaen bruker, så dette er bare fra meg.

Anonymkode: f16fd...503

Skrevet

Mine får for ca 500 hver. To barn.

Anonymkode: 3eb2a...4a8

• Liker 1
Skrevet

Jeg gir for ca 1000,- til hvert barn. Ofte noe fra ønskelista og noe de trenger.

3 barn.

Far gir alltid penger inn på fond, usikker på hvor mye gan gir.

Anonymkode: de9fc...dec

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Var det noen som spurte om inntekten deres? 

Anonymkode: c0425...834

Det var det kanskje ingen som gjorde, men jeg synes det er greit å se at folk gir julegaver til en edruelig sum selv om de tjener godt.

Skrevet

Vi gir i år 2000-3000 pr barn,har 5 (voksne) barn. 

Anonymkode: 51c2f...df3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...