AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #41 Del Skrevet 6. januar 2024 Jdz skrev (50 minutter siden): Det var heller ikke påstanden min at alle andre land er perfekte og med ren samvittighet. Jeg vil bare at folk skal vite hva man faktisk gir sin støtte til ved å besøke et land som Maldivene, så man kan ta et opplyst valg. Jeg har aldri påstått at andre land er perfekte land hvor det aldri har skjedd noe galt. Maldivene er imidlertid et konservativt muslimsk land med en historie for undertrykkelse, menneskerettighetsbrudd, fravær av ytringsfrihet og pressefrihet, tortur, og attentater og henrettelser av politiske aktivister og motstandere. Seksuell trakassering og seksuell vold er stort problem, og det er gjerne voldtektsofrene selv som blir straffet for det, som for eksempel i saken med den 15 år gamle jenta som ble voldtatt, og deretter dømt til 100 offentlige piskeslag for utenomekteskapelig sex. Dersom du på tross av dette vil reise til Maldivene, så er du selvfølgelig i din fulle rett til å gjøre det. Jeg verken kan eller vil stoppe deg. Hvorfor bryr du deg i det hele tatt om hva jeg mener? Det gjør jeg ikke. Jeg reiser hvor jeg vil. Synes bare at du er en hykler. Anonymkode: a5ebf...d8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #42 Del Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er 11 år gammel artikel. Om det skjer ikke noe verre i verden enn denne en tilfelle, det skulle vært bra. Men det skjer. Hundrevis av barna i gruver, for at du og dine kan kjøre batteri dreven elbil. Tusenvis av folk drept for at du kan kjøpe diamanter til din kjæreste. Osv. En eneste grunnen hvorfor er denne gammel sak fra Maldivene trukket frem hele tiden er at Maldivene er ikke akkurat vennlig land for homofile og de føler seg krenket. That's it. Anonymkode: c98dc...07f Homsene igjen ja. Ja, det er selvfølgeig homoene sin skyld alt sammen. I dette tilfellet kan vi jo ikke skylde på muslimene, så da må jo være disse homoene som på død og liv skal ha samme rettigheter som oss heterofile. Noen år i fengsel må da være greit for å kunne leve ut sin selvvalgte livsstil, ikke sant? Anonymkode: d9f5e...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 6. januar 2024 #43 Del Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det gjør jeg ikke. Jeg reiser hvor jeg vil. Synes bare at du er en hykler. Anonymkode: a5ebf...d8b Ja, men da så. Det må du gjerne synes. Jeg lever godt med det 😊 Jeg reiser også hvor jeg vil, men det er heldigvis ganske få land med brutale, religiøst fundamentalistiske autoritære regimer på ønskelista. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #44 Del Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Homsene igjen ja. Ja, det er selvfølgeig homoene sin skyld alt sammen. Noen år i fengsel må da være greit for å kunne leve ut sin selvvalgte livsstil, ikke sant? Anonymkode: d9f5e...cf1 Det var overhodet ikke det jeg skrevet, men din hysterisk reaksjon sier veldig mye... Anonymkode: c98dc...07f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #45 Del Skrevet 7. januar 2024 Jeg synes det var i overkant rolig. Men for all del fint. Zanzibar er like så fint og mye mer å finne på ( om man vil. ) Prismessig var det også noe heeelt annet. Anonymkode: f3032...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå