Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Maldivene - erfaring??

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Og om det betyr noe, Maldivene er islamsk, alkohol er mer eller mindre forbudt på de fleste destinasjoner.

Anonymkode: 7a032...259

Å huff, jeg trodde at i resorter er det lov å drikke. Ingen av oss pleier å kjøre seg drittafull, men en glass av god vin hører til ferie 🤔

Skrevet

Hva med Thailand?

Anonymkode: c694d...aa3

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.12.2023 den 13.07):

Og om det betyr noe, Maldivene er islamsk, alkohol er mer eller mindre forbudt på de fleste destinasjoner.

Dette er bare tull. Det er kun på de lokale øyene at alkohol er forbudt. På alle resortøyene (ca. 150?) flyter alkoholen fritt, dersom dere ønsker det.

Maldivene er nydelig, og en perfekt destinasjon om man liker bading, snorkling/dykking, yoga, spa, deilig mat, rolige dager, lese bok i skyggen osv. osv.

Hvis samboeren din drømmer om Maldivene må du ikke finne på å forsøke å overaske ham med tur til Barcelona?! 

Anonymkode: 092ed...394

AnonymBruker
Skrevet

Hva med St Barths? Aruba? Bahamas? Hawaii? Bali? Finnes så mange andre steder enn Maldivene 

Anonymkode: 51f07...611

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2023 den 12.23):

Maldivene er vel kun strand og resort, mao ingen andre input = kjedelig, om en ikke er nyforelsket og bruker store deler av døgnet kun med øye for hverandre.. 

Anonymkode: ea60a...584

Og jævlig dyrt om man skal ha et glass vin eller en øl.. 😱

Anonymkode: 1ea1f...c9d

AnonymBruker
Skrevet
Danka Fushi skrev (På 15.12.2023 den 14.32):

Å huff, jeg trodde at i resorter er det lov å drikke. Ingen av oss pleier å kjøre seg drittafull, men en glass av god vin hører til ferie 🤔

Det er lov å drikke ja

Anonymkode: 5a29b...b70

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.12.2023 den 14.07):

Man drar til Maldivene fordi man er interessert i dykking/snorkling. Om ikke dette er grunnen til at han vil dit finnes det bedre alternativer, ikke minst med hensyn på kostnad og reisetid.

Hvorfor sier du ting som ikke er sant? På turistdestinasjoner er alkohol tillatt. Og det er der de med råd til å reise til Maldivene drar 

Anonymkode: 5a29b...b70

AnonymBruker
Skrevet

Er det sært å reise til Maldivene alene? 

Anonymkode: a5ebf...d8b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er det sært å reise til Maldivene alene? 

Nei. Det skulle jeg gjerne gjort! 

Anonymkode: 092ed...394

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Danka Fushi skrev (På 12.12.2023 den 12.18):

God ettermiddag, 

Jeg er med min samboer 6 år, nesten like lenge vi bor sammen. Når jeg har flyttet til han, hadde jeg en eldre hund, som jeg var veldig knyttet til og kunne aldri i liv forestille meg ferie uten. Da reiste vi hvert år på ferie med bil og med hensyn til min hund. Det var jeg veldig glad og takknemlig for, at samboeren min godtok det. Og hvert år har jeg lovet han, at en gang i fremtiden når vi ikke har hund lenger, skal jeg invitere han til noen "drømmeferie" han alltid drømt om, men hadde aldri råd til, siden han bodde en del år alene. 

Desverre i år døde hunden min, da er det tid til å oppfylle det jeg har lovet. Jeg har tenkt å lage det til som seint julegave. Samboeren da ønsker seg til å reise til Maldivene, mest sannsynlig fordi det høres bra ut. Men er her noen som har vært der? Jeg er litt redd at han skal bli bare skuffet - er det ikke mer sånn "honeymoon" destinasjon, hvor er bare strand med ingen uteliv og barer og egentlig ikke så mye å gjøre ? Er litt redd for at jeg skal punge ut xx tusen og etterpå skal jeg hver dag på ferie høre på at det er "kjedelig" her 😁 

Jeg har ei venninne som har reist ‘jorda rundt’. Hun trekker frem Maldivene sommer av sine favorittsteder. Rolig, vakre landskaper av vann og strand. Turistområdene er preger av «litt luksus» med samtidig lite turistmas og fjas

Anonymkode: 11419...7f8

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 1.1.2024 den 23.04):

Hva med St Barths? Aruba? Bahamas? Hawaii? Bali? Finnes så mange andre steder enn Maldivene 

Anonymkode: 51f07...611

Bali hadde i hvert fall ikke nådd min liste. Litt rart å nevne Bali som et alternativ til Maldivene. Men hver sin smak, antar jeg. 🙂 Skittent, forurenset, overturisme, og mye søppel er det jeg forbinder med Bali.

Endret av Callista
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du liker å ha en aktiv ferie vil jeg anbefale Mauritius :) Jeg og mannen dro på ferie til Maldivene og det var perfekt (for oss) - vi sov, badet, spiste og drakk vin. Vi gjorde faktisk ikke noe annet fordi vi foretrekker å være 100% i zen modus 😂 Andre hadde nok kjedet seg i hjel. Mauritius har det Maldivene har, men også litt mer tempo og aktiviteter.

Anonymkode: aa29f...4f1

AnonymBruker
Skrevet
Jdz skrev (8 timer siden):

Maldivene er perfekt dersom du liker brudd på menneskerettigheter og tortur av mindreårige voldtektsoffer som straff for at de har blitt voldtatt.

Eier du et snev av empati så reiser du et annet sted på ferie.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/LwvjJ/voldtektsoffer-15-risikerer-offentlig-pisking

Hvilket "annet sted"? Fortell oss om et helt uskyldig land hvor det aldri har skjedd noe galt, er du snill. 

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvilket "annet sted"? Fortell oss om et helt uskyldig land hvor det aldri har skjedd noe galt, er du snill. 

Håper han dropper harrytur til Sverige neste gang, der skjer det også masse rart siste tiden... 

Anonymkode: c98dc...07f

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Jeg har vært der. Det er jo helt sykt fint! Og helt sykt dyrt!

Vi dykket der og jeg fikk endelig dykket med hvalhai

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Land som ikke straffer barn for å bli voldtatt? Her er det faktisk ganske mange å velge i.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Jdz skrev (5 minutter siden):

Land som ikke straffer barn for å bli voldtatt? Her er det faktisk ganske mange å velge i.

Det var ikke det jeg spurte om. 

Hvilke land? 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det var ikke det jeg spurte om. 

Hvilke land? 

Det var heller ikke påstanden min at alle andre land er perfekte og med ren samvittighet. Jeg vil bare at folk skal vite hva man faktisk gir sin støtte til ved å besøke et land som Maldivene, så man kan ta et opplyst valg.

Jeg har aldri påstått at andre land er perfekte land hvor det aldri har skjedd noe galt. Maldivene er imidlertid et konservativt muslimsk land med en historie for undertrykkelse, menneskerettighetsbrudd, fravær av ytringsfrihet og pressefrihet, tortur, og attentater og henrettelser av politiske aktivister og motstandere.

Seksuell trakassering og seksuell vold er stort problem, og det er gjerne voldtektsofrene selv som blir straffet for det, som for eksempel i saken med den 15 år gamle jenta som ble voldtatt, og deretter dømt til 100 offentlige piskeslag for utenomekteskapelig sex.

Dersom du på tross av dette vil reise til Maldivene, så er du selvfølgelig i din fulle rett til å gjøre det. Jeg verken kan eller vil stoppe deg. Hvorfor bryr du deg i det hele tatt om hva jeg mener?

Endret av Jdz
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Jdz skrev (59 minutter siden):

Det er 11 år gammel artikel. Om det skjer ikke noe verre i verden enn denne en tilfelle, det skulle vært bra. 

Men det skjer. Hundrevis av barna i gruver, for at du og dine kan kjøre batteri dreven elbil. Tusenvis av folk drept for at du kan kjøpe diamanter til din kjæreste. Osv. 

En eneste grunnen hvorfor er denne gammel sak fra Maldivene trukket frem hele tiden er at Maldivene er ikke akkurat vennlig land for homofile og de føler seg krenket. That's it. 

Anonymkode: c98dc...07f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...