Gå til innhold

Menn som tror normal høffelighet er flærting.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor tror dere, bare fordi en dame er hyggelig at hun flørter?

Anonymkode: eb0e8...690

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de selv ikke er hyggelig mot kvinner hvis de ikke er tiltrukket av dem. 

Anonymkode: edadf...43a

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ouch.

Det hadde jeg ikke tenkt på, men gir mye mening ja 😕 

Anonymkode: 24b59...937

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan ikke si jeg noen gang har tenkt det å være vennlig er å flørte

Anonymkode: 3b778...7f2

Skrevet

Nå må en vel si at slikt kan gå begge veier.

Hjelper man en dame med å bære inn i bilen, eller holder opp døra kan en fort bli sett på som ute etter noe mer.

Tror nok ikke dette kan generaliseres nei.

Selv hjelper jeg av prinsipp aldri Norske vinner og forventer ikke noe tilbke. Het greit 

• Hjerte 1
Skrevet

Aner ikke hvor mange dette gjelder, men det gjelder i alle fall ikke meg. Snarere tvert imot. Jeg har i store deler av livet vært ute av stand til å identifisere flørt, selv når det er helt åpenbart for alle andre.

dysfemi1.jpg.682dca475987d81b6c74045a8195cec7.jpg

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Skjønner at du ikke forstår menn... 

Mange menn er vant til å bli oversett av fremmede kvinner eller kvinner i fjern bekjentskap at når en kvinne først er imøtekommende og hyggelig er den logiske tanken at da må hun være interessert. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har blitt misforstått der noen ganger og tror jeg av og til sender ut feil signaler uten å mene det, blir litt ivrig på en måte. Så det der kan være helt uskyldig

Anonymkode: 189d6...f83

• Liker 1
Skrevet
pressplay skrev (3 minutter siden):

Mange menn er vant til å bli oversett av fremmede kvinner eller kvinner i fjern bekjentskap at når en kvinne først er imøtekommende og hyggelig er den logiske tanken at da må hun være interessert. 

Jeg er hyggelig mot alle fordi det er sånn jeg er oppdratt. Men hvis det er sånn at menn kan misforstå dette som flørting skal jeg jammen begynne å oppføre meg som en heks.

Anonymkode: dbc54...0c6

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har blitt misforstått der noen ganger og tror jeg av og til sender ut feil signaler uten å mene det, blir litt ivrig på en måte. Så det der kan være helt uskyldig

Anonymkode: 189d6...f83

Da har du ihvertfall selvinnsikt. For det er mange som er på en måte hvor 9 av 10 kvinner og menn ville oppfattet det som flørt, selv om hun selv mener hun bare er hyggelig. Selv er jeg nok på andre enden av skalaen, jeg er litt treg til å oppfatte flørt, for meg blir det ofte så subtilt når kvinner flørter, kanskje derfor noen menn oppfatter det feil også 

Endret av Artmo3
  • Liker 1
Skrevet

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er så få menn som tror det tullet der, at du garantert ikke finner noen av dem på kg.

Anonymkode: 3f613...d00

Skrevet
pressplay skrev (9 minutter siden):

Tull. Menn møter mange kvinner i hverdagen som er imøtekommende og hyggelig og inkluderende. Grunnen til at de tolker det som flørt er fordi de objektiviserer kvinner og ikke ser kvinner som likeverdige medmennesker. Derfor tåler ikke menn å være "bare" venn med damer heller, fordi de verdsetter ikke vennskap med kvinner men heller ser på det som en nedgradering fra hva de ser på kvinner som, nemlig sexobjekter de først og fremst vil ha sex av.

Anonymkode: 2a2b0...aa5

• Liker 4
Skrevet

Det spørs  - jeg husker at en av mine østeuropeiske venner har vært anmeldt av en norsk dame for "trakassering". Da viste det seg at hun var snill og hyggelig mot han, smilte til han, osv. - og det han forstått som klar tegn av interesse og prøvd seg på noe mer 🤷‍♂️ 

Så det kan ha noe med forskjellig kultur å gjøre - om man er fra en del av verden, hvor er det mer vanlig med "enten jeg vil deg, eller bryr jeg meg ikke" holdning (gjelder både menn og kvinner), da kan misforståelse oppstå veldig fort. Jeg selv er ikke veldig vant med å smile og vinke til mendene jeg vil ikke ha noe å gjøre 🤔😁

Anonymkode: 37c28...4a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Tull. Menn møter mange kvinner i hverdagen som er imøtekommende og hyggelig og inkluderende. Grunnen til at de tolker det som flørt er fordi de objektiviserer kvinner og ikke ser kvinner som likeverdige medmennesker. Derfor tåler ikke menn å være "bare" venn med damer heller, fordi de verdsetter ikke vennskap med kvinner men heller ser på det som en nedgradering fra hva de ser på kvinner som, nemlig sexobjekter de først og fremst vil ha sex av.

Fullt av mannehat og mangel på forståelse for menns tankesett. Det du skriver her er så dumt at det ikke nytter å motargumenter. 

• Liker 1
Skrevet

Det samme gjelder kvinnfolk. 

Finnes kvinner som automatisk tror at normal høflighet fra mannfolk er sjekking.  

Anonymkode: 4d7d5...692

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er så få menn som tror det tullet der, at du garantert ikke finner noen av dem på kg.

Tror på?

Det er jo ingenting å tro på. Men en helt reell problemstilling at mange menn oppfatter normal høflighet eller vennlighet som flørt.

Har måttet øve meg på å bli bevisst på å være kort og tildels avvisende mot menn, for å slippe seksuelle framstøt.

Fra helt vanlige, ellers oppegående A4-menn, i alle slags settinger.

Anonymkode: 24b59...937

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det spørs  - jeg husker at en av mine østeuropeiske venner har vært anmeldt av en norsk dame for "trakassering". Da viste det seg at hun var snill og hyggelig mot han, smilte til han, osv. - og det han forstått som klar tegn av interesse og prøvd seg på noe mer 🤷‍♂️ 

Så det kan ha noe med forskjellig kultur å gjøre - om man er fra en del av verden, hvor er det mer vanlig med "enten jeg vil deg, eller bryr jeg meg ikke" holdning (gjelder både menn og kvinner), da kan misforståelse oppstå veldig fort. Jeg selv er ikke veldig vant med å smile og vinke til mendene jeg vil ikke ha noe å gjøre 🤔😁

Anonymkode: 37c28...4a7

Haha venninna mi møtte en polsk fyr på bussen, de prata en halvtimes tid, gikk av på samme stasjon og han erklærte det for ekte kjærlighet og spurte om hun følte det spesielle øyeblikket også. 😅

Anonymkode: 435a2...efd

Skrevet

Haha. Xen min ble sint da jeg smilte og sa takk til kassadama. I mine øyne var dette ren høfflighet, da jeg er oppdratt til å takke når noen utfører en tjeneste eller service.  Det er en stor grunn til at hun nå er x.

Anonymkode: cf9e7...3b0

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Så bra at du forstår menn bedre enn dem selv. Misandriske holdninger er det nok av her inne, og de ikke noe bedre enn de misogyniske holdningene dere beskylder for i alle retninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...