Gå til innhold

Tenner ikke på samboer mer

Fremhevede innlegg

Skrevet
On 12/12/2023 at 7:30 PM, AnonymBruker said:

Det er normalt for kvinner å miste tenningen av noen som ikke tar vare på seg selv også.  Og nei vi mister ikke automatisk lyst på mannen vår, det er ikkeslik "vi" er. 

Anonymkode: 9f4a4...98f

Jo, det er faktisk akkurat det både forskning og evolusjonsbiologi viser. 

Anonymkode: 7d5b4...5a4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du må lære deg forskjellen på noen og alle. Noen kvinner, ja. Ikke alle kvinner. Har fortsatt ikke mistet tenningen på mannen, selv etter 20 år sammen. Mens med andre ekser har jeg mistet tenningen etter et par år. Det har mest å gjøre med hvem og hvordan mannen er når man ikke lenger er drevet av forelskelsens rus. 

Anonymkode: 8c2ab...d51

• Liker 1
Skrevet
Gorgonzola skrev (På 12.12.2023 den 19.49):

Jo, det er slik "dere" er, akkurat som "vi" (menn) er. En partner som forfaller, mister interessen er ikke en trigger for sexlyst og flørt. Vi har alle et ansvar for å opprettholde spenning og tenning. Samtidig er det greit å være klar over at mennesket, fra naturens side - og ikke religionens side - ikke er skapt monogamt. 

Hvorfor vrangleser du det jeg skriver? Poenget mitt er at også kvinner kan miste tenningen hvis mannen legger på seg. Ikke at ikke begge parter har ansvar for gnist og tenning i sexlivet. Er også klar over at monogami er et valg, først og fremst.

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

At vi ikke mister tenningen når mannen blir feit? Da må det være noe galt med meg i så fall. 

Skrevet

At dere gidder å diskutere mer.

Trådstarter har jo feiget ut og tør ikke si til sin partner hva som er problemet. Da blir det heller ikke gjort noe med det.

Har ingen respekt for så feige mennesker. Det i seg selv er turn off.

Anonymkode: 99350...b24

• Liker 1
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Du må lære deg forskjellen på noen og alle. Noen kvinner, ja. Ikke alle kvinner. Har fortsatt ikke mistet tenningen på mannen, selv etter 20 år sammen. Mens med andre ekser har jeg mistet tenningen etter et par år. Det har mest å gjøre med hvem og hvordan mannen er når man ikke lenger er drevet av forelskelsens rus. 

Anonymkode: 8c2ab...d51

Du må sette deg inn i vitenskapen rundt dette. At du er sammen med mannen din pga en tilknytningsfaktor betyr ikke at du bare tenner på ham. Og graden av tenning du har ovenfor han er nok litt overdrevet. Har du feks i det hele tatt anledning til å få bedre menn? Antageligvis ikke. 

Skrevet

Kvinner her inne vill sikkert avskrive dette så klart, men etter å forstått seg på kvinners natur over årene, så er det alltid lettere å forholde seg til en kvinne som er MER betatt/forelsket i deg en motsatt. Da vill man ha mer "makt" og det vill være mindre sjanse for at hun mister tenninga på deg og vill søke mer etter bekreftelse. Tror mange karer kan kjenne seg igjen i dette.

En annen ting er å ikke bruke for mye tid sammen, da ender det fort opp med at man blir lei. For all del ikke flytt sammen med en kvinne! Finnes så klart mange fine unntak, men oftere en ikke, så går det sakte men sikkert nedover da. Samme når man får barn sammen!

Anonymkode: 4e660...a5b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2023 den 23.37):

Må si meg enig her, syntes de aller fleste kvinner er mest på helt i starten, så dabber det sakte men sikkert av til tross for at ingenting har forandret seg. Jeg har aldri forfalt, for å si det sånn. Ganske godt trent og alltid vært det. Er vel fordi kvinner trenger mer spenning for å bli tent, noe som er vanlig i starten naturligvis!

Så er man sammen med en kvinne, så blir det bare mer og mer jobb å holde på hennes tenning, hvor lengere man er sammen. Finnes så klart positive unntak og tilfeller hvor det er motsatt. Men oftere en ikke så er det jo kvinnen som mister lysten i lange forhold. Sikkert mange ganger fordi manne har forfalt litt, men også siden det er slik mange kvinner er! Kvinner trenger mye mer for å holde på tenninga og det kan nok være litt forvirrende og skuffende for oss menn. 

Kvinner har vel i snitt lavere sexlyst enn menn, og det finnes det antagelig gode Darwinistiske og hormonelle grunner til?

Begge parter blir litt euforisk i starten av et forhold. Fordi det er nytt og spennende - og kanskje litt fordi man er redd at den andre skal miste interessen.

Når barna kommer, huslånet er på plass og forholdet er mer safe så forventer kanskje mannen (oftere) at sex permanent skal være en regelmessig ingrediens som styrker den emosjonelle koblingen. Mens kvinnen oftere tenker på sex som noe man er ferdig med når barna er produsert, og (i følge avisoverskrifter) heller vil ha en sjokolade.

Anonymkode: 27480...75e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

At dere gidder å diskutere mer.

Trådstarter har jo feiget ut og tør ikke si til sin partner hva som er problemet. Da blir det heller ikke gjort noe med det.

Har ingen respekt for så feige mennesker. Det i seg selv er turn off.

«Du er så feit at jeg tenner ikke på deg og sexen blir elendig» er en ganske tøff ting å si (og bli fortalt) da.

Det går an å oppfordre til en sunnere livsstil uten å rive teppet under beina til et menneske da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

«Du er så feit at jeg tenner ikke på deg og sexen blir elendig» er en ganske tøff ting å si (og bli fortalt) da.

Det går an å oppfordre til en sunnere livsstil uten å rive teppet under beina til et menneske da.

OK, du om det. Du er kanskje mann?

Jeg er kvinne og digget at en mann sa det til meg en gang jeg la på meg. Det tyder på baller…som kanskje er et fremmedord her inne?

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kvinner her inne vill sikkert avskrive dette så klart, men etter å forstått seg på kvinners natur over årene, så er det alltid lettere å forholde seg til en kvinne som er MER betatt/forelsket i deg en motsatt. Da vill man ha mer "makt" og det vill være mindre sjanse for at hun mister tenninga på deg og vill søke mer etter bekreftelse. Tror mange karer kan kjenne seg igjen i dette.

Dette vet alle kloke kvinner, og alle attraktive menn :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kvinner har vel i snitt lavere sexlyst enn menn, og det finnes det antagelig gode Darwinistiske og hormonelle grunner til?

Begge parter blir litt euforisk i starten av et forhold. Fordi det er nytt og spennende - og kanskje litt fordi man er redd at den andre skal miste interessen.

Når barna kommer, huslånet er på plass og forholdet er mer safe så forventer kanskje mannen (oftere) at sex permanent skal være en regelmessig ingrediens som styrker den emosjonelle koblingen. Mens kvinnen oftere tenker på sex som noe man er ferdig med når barna er produsert, og (i følge avisoverskrifter) heller vil ha en sjokolade.

Kvinners sexlyst er i stor grad også påvirket av syklusen og har i perioder potensielt mer lyst. 

Men det sentrale her er at kvinner og menn har ulikt tenningsmønster, og ofte er mannen ferdig med sitt før kvinner er ordentlig i gang. Dette fordi de er mer følelsesstyrte og dette behovet må i en viss grad dekkes først. Synes det er merkelig at det er så lite kunnskap rundt dette når google har så mange faktisk seriøse artikler om dette. 

Her har vi fått fire barn og jeg kan ikke si at lysten er påvirket særlig av det. Fruen har fortsatt det største behovet men det går ikke alltid opp med logistikken.

Men nå når hun har vært litt vel mye alene med husarbeid, julestria, bursdagsplanlegging, foreldresamtaler og avslutninger her og der osv, har hun ikke blitt sur når det går mer en 2-3 dager mellom. Har også merket at hun ikke klarer å koble av alt stresset som vanlig og er ikke like mye på og engasjert. Dette har vi vært igjennom før når jeg har jobbet mye ekstra. Det ordner seg når ting blir normalt og jeg gjør mer hjemme igjen

Anonymkode: 5b649...1af

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2023 den 23.37):

Må si meg enig her, syntes de aller fleste kvinner er mest på helt i starten, så dabber det sakte men sikkert av til tross for at ingenting har forandret seg. Jeg har aldri forfalt, for å si det sånn. Ganske godt trent og alltid vært det. Er vel fordi kvinner trenger mer spenning for å bli tent, noe som er vanlig i starten naturligvis!

Så er man sammen med en kvinne, så blir det bare mer og mer jobb å holde på hennes tenning, hvor lengere man er sammen. Finnes så klart positive unntak og tilfeller hvor det er motsatt. Men oftere en ikke så er det jo kvinnen som mister lysten i lange forhold. Sikkert mange ganger fordi manne har forfalt litt, men også siden det er slik mange kvinner er! Kvinner trenger mye mer for å holde på tenninga og det kan nok være litt forvirrende og skuffende for oss menn. 

Må si meg uenig. Som kvinne er det i mitt i forhold jeg som fremdeles ønsker sex to ganger om dagen, og han som såvidt ønsker hver 10 dag.. 

Vet du nevner unntak, men nesten alle venninner jeg har som er i ett forhold over tid føler det likt. Så synes det høres ganske vanlig ut at det er mannen som dabber av, heller onanerer på egenhånd, enn at kvinnene gjør seg vanskelige.

Anonymkode: bbf19...0fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dette er min erfaring også. Jeg er slank og holder meg i form med trening. Aldri problemer med potensen og hun kommer vanligvis 2-3 ganger når vi først er i gang. Problemet er at jeg blir avvist når jeg prøver å få henne tent. Som oftest går det 14 dager mellom hver gang og enkelte ganger 5-6 uker. Dette tærer på humøret og selvfølelsen min. Ikke vil hun snakke om dette heller. Hun har ikke lenger "perioder" og er bare generelt ikke så interessert i sex med meg. Vi/jeg er kommet i en slik alder at brudd ikke er aktuelt. Da vil jeg forbli singel og derfor er det bedre å drive Familien AS der vi fungerer greit. Har ingen mistanker om utroskap da vi er sammen mesteparten av tiden. Jeg vil tro at mange andre også har det slik som meg etter å ha vært i et langvarig forhold.

Anonymkode: 946d5...fd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...