Gå til innhold

Hvordan angripe denne situasjonen? Venninne som ikke svarer.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du synes dette er en venninne som er verd å redde forholdet til, må du nok ta det opp med henne. Jeg ville ha prøvd å snakke med henne ansikt til ansikt. Da har du i hvert fall gitt det et ærlig forsøk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje kjæresten hennes gir henne juling og truer med mer om hun fortsetter å ha kontakt med sin gode venninne. 

Anonymkode: f95ab...7b1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du tenker masse på dette, sånt er utrolig sårt🥰 Men jeg hadde fulgt rådet fra din mor. Jeg hadde dratt på besøk, da dette har vært en veldig god venn i flere år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde tenkt på det i mange dager, og forhørt meg med flere venninner om hva de hadde gjort. Jeg valgte å ikke gratulere henne rett og slett fordi jeg var så forlegen over å ikke ha fått svar på flere andre meldinger (med innhold som definitivt skulle svares på), men kan se at det kan ha vært ugreit. Vi har tidligere pleid å feire sammen hvert år, så det kjennes leit ut.

TS

Anonymkode: 4b3af...7af

Nei nei, du har ikke valgt henne bort ved å ikke gratulere med dagen. Det er jo hun som viser at hun ikke vil ha kontakt. Synd du ikke vet hvorfor. 💔

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde ikke svart på en snap så du gratulerte henne ikke med dagen? Modent, veldig modent.

Anonymkode: fda4c...284

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hadde gjort et siste forsøk på å nå fram, sånn at hun i det minste svarte deg. 

Høres ikke bra ut, har du møtt kjæresten hennes og han er "normal"? 

Anonymkode: e8284...5cf

Jeg har tatt kontakt igjen nå, så får vi se hva som skjer.

Han har jeg møtt mange ganger. Jeg er ikke så begeistret for ham, men jeg tror de har det bra sammen.

TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hun hadde ikke svart på en snap så du gratulerte henne ikke med dagen? Modent, veldig modent.

Anonymkode: fda4c...284

Hvordan tolket du det dithen? Hun sluttet å svare meg, så jeg tok kontakt en gang hvor jeg spurte om alt sto bra til med henne, og deretter en gang til hvor jeg spurte direkte om noe var galt, og at jeg gikk med en dårlig følelse. Jeg har ikke fått svar på dette. Derfor sendte jeg henne ikke enda en melding. Det var kanskje dumt av meg, men jeg var rett og slett forlegen og redd for enda et avslag. 

TS

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke så begeistret for kjæresten.

Kan det ligge noe der? Noe du har sagt, en kommentar? En holdning du ubevisst viser? Har han gitt uttrykk for ikke å være så begeistret for deg?

Anonymkode: 5dccc...183

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en million grunner til at folk kan ha behov for å trekke seg unna i perioder. Hun kan være gravid, slite med sykdom selv eller være pårørende til noen med sykdom, fått muggsopp i huset som trenger totalrenovering etc. Eventuelt har dere vokst fra hverandre, så hun ikke føler for å ha like mye kontakt som før. 

Du oppfører deg litt vel pågående. Hun har ikke gjort noe galt. Det må være lov å bestemme hvor mye kontakt man ønsker med andre mennesker. I perioder har jeg ikke tid til å svare folk på sosiale medier selv, mens andre ganger er det hyggelig å chatte når jeg har mulighet. Til tider er det så hektisk at jeg ikke har tid til så mye sosialt ved siden av. Jeg syns det selv er litt slitsomt med folk som surmuler lenge og skal «ta igjen», da det over hodet ikke ligger noen vonde tanker bak. Livet skjer, osv. 

Hvorfor treffer du ikke andre venner i mellomtiden, og lar henne ta initiativ neste gang hvis hun ønsker det? Men har ikke noen «rettigheter» ovenfor andre mennesker. 

Du valgte å ikke gratulere henne med dagen fordi hun ikke har svart på noen snapper, så du har på en måte satt streken i vennskapet selv tenker jeg. 

Anonymkode: 6a79f...92e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Du valgte å ikke gratulere henne med dagen fordi hun ikke har svart på noen snapper, så du har på en måte satt streken i vennskapet selv tenker jeg. 

Uenig. Venninnen har ikke svart på gjentatte spørsmål om det er noe galt. Om noen har valgt å avslutte, så er det hu som ikke svarer.

TS: Om du vil virkelig ha henne som venninne, så gjør ett forsøk til? Om hun ikke svarer på ring. Så ville jeg sendt en lengre melding der jeg ville skrevet at min opplevelse er at du ghoster meg, og jeg lurer på om det er noe galt. Jeg skal ikke være påtrengende, men trist å ikke få svar på noe som helst. Og evt hva du har på hjerte. 

Anonymkode: 5fa9c...e3a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt og spurt henne hvorfor hun ikke svarer. Dersom hun ikke svarer deg og du sitter der og lurer på om du har gjort noe galt så tenker jeg det er en form for hersketeknikk som ikke er ok. Og st du bør ta avstand fra henne 

Anonymkode: c095e...6d4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Uenig. Venninnen har ikke svart på gjentatte spørsmål om det er noe galt. Om noen har valgt å avslutte, så er det hu som ikke svarer.

TS: Om du vil virkelig ha henne som venninne, så gjør ett forsøk til? Om hun ikke svarer på ring. Så ville jeg sendt en lengre melding der jeg ville skrevet at min opplevelse er at du ghoster meg, og jeg lurer på om det er noe galt. Jeg skal ikke være påtrengende, men trist å ikke få svar på noe som helst. Og evt hva du har på hjerte. 

Altså, vil hun ha kontakt så tar hun kontakt. Det er ikke alltid ting handler om deg. Men det er slitsomt med folk som ikke forstår at de ikke er de eneste i livet til andre. Noen ganger blir man irritert over noe, og trenger litt tid på avstand. Andre ganger vokser man fra andre, uten at det ligger noen vonde følelser bak at man går bedre overens med folk man har møtt via eksempelvis den nye hobbyen sin. Betyr ikke at man nødvendigvis har tenkt igjennom dette, eller bestemt seg for at vennskapet er over med andre. Men å pushe sånt videre, tenker jeg er med på å ødelgge muligheten for å kunne ta opp igjen vennskapet senere.

Det er også den som eventuelt har et problem med noe som har ansvaret for å ta det opp hvis personen syns det er viktig/ nødvendig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså, vil hun ha kontakt så tar hun kontakt. Det er ikke alltid ting handler om deg. Men det er slitsomt med folk som ikke forstår at de ikke er de eneste i livet til andre. Noen ganger blir man irritert over noe, og trenger litt tid på avstand. Andre ganger vokser man fra andre, uten at det ligger noen vonde følelser bak at man går bedre overens med folk man har møtt via eksempelvis den nye hobbyen sin. Betyr ikke at man nødvendigvis har tenkt igjennom dette, eller bestemt seg for at vennskapet er over med andre. Men å pushe sånt videre, tenker jeg er med på å ødelgge muligheten for å kunne ta opp igjen vennskapet senere.

Det er også den som eventuelt har et problem med noe som har ansvaret for å ta det opp hvis personen syns det er viktig/ nødvendig. 

Når man har ukentlig og tett kontakt over flere år, så bør man faktisk være voksen nok til å gi beskjed hvis man ikke ønsker mer kontakt. 

Vanskelig å forstå når det eneste man gjør (som man aldri tidligere har gjort) er å unnlate å svare på meldinger. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har valgt å avslutte vennskapet, dere. Så vi kan egentlig legge tråden død nå.

TS (annen AB-kode da jeg svarer på mobil)

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når man har ukentlig og tett kontakt over flere år, så bør man faktisk være voksen nok til å gi beskjed hvis man ikke ønsker mer kontakt. 

Vanskelig å forstå når det eneste man gjør (som man aldri tidligere har gjort) er å unnlate å svare på meldinger. 

Det gjør hun jo også ved å ikke svare på meldinger. Det betyr jo at hun i hvert fall for øyeblikket ikke ønsker eller har tid/ overskudd til kontakt nå. Det er ikke sikkert hun ønsker å kutte kontakten for alltid, noen ganger må man gi folk litt space.

Hun var hyggelig da de traff hverandre sist sammen med felles bekjente. Hvorfor lage dårlig stemning, så det blir utrivelig neste gang de treffes? Eventuelt føler hun ikke de ikke er like mye på bølgelengde lenger, uten at det ligger noe mer bak. Hva som er grunnen vet bare hun. Eller kanskje TS har oppført seg kjempeufint og venninnen har fått nok. Syns det er unødvendig å bli sint og mase. Hvem vet hva andre går igjennom. Hva om hun opplevde en abort av et ønsket barn og er kjempetrist og sørger over dette. Så kommer TS og spør gjentatte ganger over chat hva som er galt, og får det til å handle om henne. Syns man bør være litt forsiktig med å anta for mye om andre og hva som ligger bak oppførsel som endrer seg. Hvis hun ønsker å fortsette vennskapet så tar hun selv kontant igjen når hun er klar for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun har valgt å avslutte vennskapet, dere. Så vi kan egentlig legge tråden død nå.

Trist å lese TS. Men da vet du

Du har samme AB-kode så lenge du er logget inn på samme kvinneguiden-konto :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Bare sånn uten videre? Fikk du i det minste en forklaring? 

Anonymkode: 9817d...244

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.12.2023 den 11.31):

Hei! Vi er to damer i tidlig 30-årene som har vært gode venninner i ca 5 år. For 3 år siden fikk hun seg kjæreste, jeg er fortsatt singel. Vil si hun er min beste venninne. Det siste året har vennskapet hanglet litt (med det mener jeg at vi ikke har like mye kontakt i hverdagen som tidligere, finner på ting sjeldnere), men det er alltid god stemning når vi treffes.

Sist jeg så henne var det veldig hyggelig. Etter dette sluttet hun å svare på snapchat når jeg sendte bilder. Jeg tok kontakt et par ganger (etter det hadde gått noen uker), først hvorpå jeg spurte hvordan hun hadde det, og deretter en gang til (ca 1,5 uke etterpå) hvor jeg spurte om det var noe galt, og at jeg begynte å få en veldig vond magefølelse av at hun ikke svarer meg. Denne meldingen har hun bare lest og ikke svart på.

Jeg har aldri opplevd noe lignende tidligere med henne, og jeg har ingen tanker om hva som kan være galt. 

Hva hadde du gjort?

Jeg synes ikke du skal angripe noe som helst. Kanskje hun bare er opptatt?

Men du kan no be henne på kaffe en kveld og slutte å spamme henne på snap. :P

Anonymkode: 0c5fd...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes ikke du skal angripe noe som helst. Kanskje hun bare er opptatt?

Men du kan no be henne på kaffe en kveld og slutte å spamme henne på snap. :P

Anonymkode: 0c5fd...8d0

Enig i å slutte å spamme på snap. Kanskje hun syntes snappene var uinteressante eller at det ble for mange av dem. Eventuelt har hun prøvd å trappe ned mengden kontakt over tid, noe det høres ut som. Men TS har tolket det som om vennskapet har skrantet det siste året pga dette, selv om de har hatt det hyggelig når de har truffet hverandre. Pushingen ifra TS kan ha ødelagt hva som var igjen. 

Jeg har selv hatt et par som er litt treige til å ta ting på snap, og som sender enorme mengder uinteressante snapper av helt dagligdagse ting. Har hendt jeg har tatt det opp, når jeg har fått bilder av taket til folk eller svarte snapper. Neida det var pga streaken med noen andre. Også fortsetter det likevel. Når jeg har sagt at jeg ikke har så mye tid til sosiale medier for tiden, har jeg fått tilbake at det går fint, jeg kan svare når jeg har tid. I stedet for at man får litt space. Så har jeg sluttet å svare eller brukt flere uker på å åpne snapper, og etter hvert slettet folk når jeg ikke orker å bruke tid på det lenger. Vet ikke om det er noe lignende som har skjedd her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...