Gå til innhold

Hvordan angripe denne situasjonen? Venninne som ikke svarer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi er to damer i tidlig 30-årene som har vært gode venninner i ca 5 år. For 3 år siden fikk hun seg kjæreste, jeg er fortsatt singel. Vil si hun er min beste venninne. Det siste året har vennskapet hanglet litt (med det mener jeg at vi ikke har like mye kontakt i hverdagen som tidligere, finner på ting sjeldnere), men det er alltid god stemning når vi treffes.

Sist jeg så henne var det veldig hyggelig. Etter dette sluttet hun å svare på snapchat når jeg sendte bilder. Jeg tok kontakt et par ganger (etter det hadde gått noen uker), først hvorpå jeg spurte hvordan hun hadde det, og deretter en gang til (ca 1,5 uke etterpå) hvor jeg spurte om det var noe galt, og at jeg begynte å få en veldig vond magefølelse av at hun ikke svarer meg. Denne meldingen har hun bare lest og ikke svart på.

Jeg har aldri opplevd noe lignende tidligere med henne, og jeg har ingen tanker om hva som kan være galt. 

Hva hadde du gjort?

Anonymkode: 4b3af...7af

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at det er vondt, men jeg hadde nok ikke gjort noe med det. Det kan hende det har skjedd noe på hennes kant, eller det kan hende hun ikke ønsker å pleie relasjonen deres lenger. Ja det er ganske feigt å avslutte vennskap på den måten, men jeg får meg ikke til å konfrontere noen for det, vil de ikke være venn med meg så neivel, jeg har ingen intensjoner å "tvinge" noen til å være i mitt liv.

Og hvis det skulle være at noe har skjedd med henne så tar hun kontakt når hun er klar for det å gir deg grunnen.

Så mao jeg hadde bare aventet og sett ann situasjonen.

Anonymkode: e4df8...ee4

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Her tenker jeg at ballen ligger hos henne. 

Det eneste du evt kan gjøre, er å sende en siste melding om at du håper at hun har det bra og at brudd i kontakt ikke er fordi hun sliter med noe. Skriv at du legger kontakten på is med mindre du får direkte beskjed om at du ikke skal det. 

Noen vennskap tar slutt, og det er ikke alltid man får en avslutning. Andre ganger trekker den ene seg på grunn av for eksempel en depresjon. Kanskje man da trenger at folk rundt tar "jobben" med å holde kontakt, eller kanskje man trenger at folk rundt bare "holder ut" til man blir bedre og orker kontakt igjen. Hva som er greia med venninnen din er umulig for oss å vite. Ikke press henne til kontakt, men hold døren åpen. 

Anonymkode: 2ded4...65c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner at det er vondt, men jeg hadde nok ikke gjort noe med det. Det kan hende det har skjedd noe på hennes kant, eller det kan hende hun ikke ønsker å pleie relasjonen deres lenger. Ja det er ganske feigt å avslutte vennskap på den måten, men jeg får meg ikke til å konfrontere noen for det, vil de ikke være venn med meg så neivel, jeg har ingen intensjoner å "tvinge" noen til å være i mitt liv.

Og hvis det skulle være at noe har skjedd med henne så tar hun kontakt når hun er klar for det å gir deg grunnen.

Så mao jeg hadde bare aventet og sett ann situasjonen.

Anonymkode: e4df8...ee4

Det er det jeg har endt med, kanskje ut av feighet da jeg synes det kjennes vanskelig siden jeg allerede har spurt flere ganger.. Hun har også hatt bursdag i mellomtiden, uten at jeg sa noe. Jeg tenkte på det mange dager i forkant, men visste ikke om det var ønskelig siden hun allerede dropper å svare meg. Jeg er redd for at dette var en feil avgjørelse også.

Jeg tror ikke det har skjedd noe spesielt i hennes liv da jeg ser hun lever som vanlig (via felles venner). 

Huff.

• Hjerte 2
Skrevet

Kanskje hun faser deg ut.

Det er jo så populært her på KG.

Anonymkode: 1a67f...1ec

• Liker 1
Skrevet

Kanskje hun faser deg ut.

Det er jo så populært her på KG.

Anonymkode: 1a67f...1ec

Det kan selvfølgelig være. Det rare er at ting virket helt normalt sist gang vi så hverandre. Dette var et lite venninneselskap, og ingen andre som var der har påpekt at det var noe utenom det vanlige. Dvs ikke at det har blitt sagt noe ugreit e.l.

Hvis hun faser meg ut hadde jeg satt pris på å få beskjed om det. Å sitte slik og undre gjør meg gal.

TS

• Hjerte 4
Skrevet

Kjenner ingen som er tøff nok til å si noe. De bare sniker seg unna. Glem hele dama. 

Anonymkode: 6d898...a07

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hei! Vi er to damer i tidlig 30-årene som har vært gode venninner i ca 5 år. For 3 år siden fikk hun seg kjæreste, jeg er fortsatt singel. Vil si hun er min beste venninne. Det siste året har vennskapet hanglet litt (med det mener jeg at vi ikke har like mye kontakt i hverdagen som tidligere, finner på ting sjeldnere), men det er alltid god stemning når vi treffes.

Sist jeg så henne var det veldig hyggelig. Etter dette sluttet hun å svare på snapchat når jeg sendte bilder. Jeg tok kontakt et par ganger (etter det hadde gått noen uker), først hvorpå jeg spurte hvordan hun hadde det, og deretter en gang til (ca 1,5 uke etterpå) hvor jeg spurte om det var noe galt, og at jeg begynte å få en veldig vond magefølelse av at hun ikke svarer meg. Denne meldingen har hun bare lest og ikke svart på.

Jeg har aldri opplevd noe lignende tidligere med henne, og jeg har ingen tanker om hva som kan være galt. 

Hva hadde du gjort?

Kanskje har du vært ubetenksom med en kommentar, hun har misforstått noe dere snakket om eller hun har personlige problemet. Jeg ville tatt en prat m/henne face to face…

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke gjort noe mer. Ignorert henne til hun selv tar kontakt. 

Anonymkode: b846e...218

• Liker 1
Skrevet
Rødstrupa skrev (Akkurat nå):

Kanskje har du vært ubetenksom med en kommentar, hun har misforstått noe dere snakket om eller hun har personlige problemet. Jeg ville tatt en prat m/henne face to face…

Jeg lurte også på det, men jeg husker ingenting, og ingen av de andre som var der synes jeg har sagt noe ugreit. Jeg pleier som oftest å få det med meg selv hvis jeg tråkker i salaten. Uansett; om det er noe er det jo vanskelig når hun ikke gir tilbakemelding. Hun lever generelt et veldig rolig liv, så jeg vet ikke hvilke personlige problemer det skal være det ikke hadde vært naturlig at hun snakket med meg om (vi har alltid pratet tidligere). 

Min mor foreslo å dukke opp på døra, men jeg synes det er utrolig pinlig når jeg allerede har tatt kontakt flere ganger og hun åpenbart ikke "vil". 

TS

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er det jeg har endt med, kanskje ut av feighet da jeg synes det kjennes vanskelig siden jeg allerede har spurt flere ganger.. Hun har også hatt bursdag i mellomtiden, uten at jeg sa noe. Jeg tenkte på det mange dager i forkant, men visste ikke om det var ønskelig siden hun allerede dropper å svare meg. Jeg er redd for at dette var en feil avgjørelse også.

Jeg tror ikke det har skjedd noe spesielt i hennes liv da jeg ser hun lever som vanlig (via felles venner). 

Huff.

Om du valgte å ikke gratulere har jo du også valgt bort henne

Anonymkode: e52c8...694

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan selvfølgelig være. Det rare er at ting virket helt normalt sist gang vi så hverandre. Dette var et lite venninneselskap, og ingen andre som var der har påpekt at det var noe utenom det vanlige. Dvs ikke at det har blitt sagt noe ugreit e.l.

Hvis hun faser meg ut hadde jeg satt pris på å få beskjed om det. Å sitte slik og undre gjør meg gal.

TS

Er ikke hele poenget med å fases ut at men ikke får vite noe?

Skrevet

Det enkleste er å ringe henne. Snakk sammen. Jeg skjønner ikke dette med å bare sende meldinger, og deretter tolke en situasjon ut fra hva noen svarer, hvor lang tid der går osv. Finn en bedre måte å kommunisere på.

Anonymkode: cd4b5...cd5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du valgte å ikke gratulere har jo du også valgt bort henne

Jeg hadde tenkt på det i mange dager, og forhørt meg med flere venninner om hva de hadde gjort. Jeg valgte å ikke gratulere henne rett og slett fordi jeg var så forlegen over å ikke ha fått svar på flere andre meldinger (med innhold som definitivt skulle svares på), men kan se at det kan ha vært ugreit. Vi har tidligere pleid å feire sammen hvert år, så det kjennes leit ut.

TS

• Hjerte 4
Skrevet

Hvis det er en veldig nær venninne ville jeg prøvd å ringe. Hvis jeg ikke hadde fått svar da ville jeg ikke gjort noe mer med det, ikke sendt flere meldinger eller noe. Hvis hun svarer kan du jo finne ut om det har skjedd noe spesielt som gjør at hun oppfører seg sånn, eller om hun rett og slett ikke ønsker å være venner lenger. Mest sannsynlig faser hun deg ut, men er uansett bedre å vite det enn å gå og gruble for min del.

Anonymkode: 0a5e3...659

Skrevet

Jeg ville tenkt at du overdrev og var slitsom som la din usikkerhet på meg. Svarer jeg ikke på bilder på snapchat så er det ingenting personlig med det, men syns ikke det er noe å svare på sånne snapper. Svarer så å si aldri på noe på snap. At du har laget det til en stor greie blir slitsomt for henne og hun unngår å svare på om noe er galt fordi det eneste gale er at du spør 

Anonymkode: d0c90...73f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville tenkt at du overdrev og var slitsom som la din usikkerhet på meg. Svarer jeg ikke på bilder på snapchat så er det ingenting personlig med det, men syns ikke det er noe å svare på sånne snapper. Svarer så å si aldri på noe på snap. At du har laget det til en stor greie blir slitsomt for henne og hun unngår å svare på om noe er galt fordi det eneste gale er at du spør 

Hun har tidligere svart på ca 2 av 3 snapper (i de årene vi har kjent hverandre), men sluttet brått med det. Jeg sendte noen snaps i forbindelse med at jeg var på ferie. Hun har tidligere også sendt noen snaps i uken, men sluttet med det. Hva du gjør/ikke gjør har lite med hva hun pleier å gjøre.

TS

• Liker 2
Skrevet

Hun har tidligere svart på ca 2 av 3 snapper (i de årene vi har kjent hverandre), men sluttet brått med det. Jeg sendte noen snaps i forbindelse med at jeg var på ferie. Hun har tidligere også sendt noen snaps i uken, men sluttet med det. Hva du gjør/ikke gjør har lite med hva hun pleier å gjøre.

TS

Kanskje hun er dritt lei av snap da. Lei av å skrive " åhh heldig" "åhh ser fint ut!" på helt meningsløse skrytebilder

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva hadde du gjort?

Hadde gjort et siste forsøk på å nå fram, sånn at hun i det minste svarte deg. 

Høres ikke bra ut, har du møtt kjæresten hennes og han er "normal"? 

Anonymkode: e8284...5cf

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...