AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #1 Skrevet 12. desember 2023 Hvordan ville du reagert om en ukjent sa du var pen osv. La oss du jobber i en butikk, og det er en kunde, en mann som synes at du er råpen. Hva om han da feks sa: Så fin du er; så pen du er osv ? Flørtet eller smilte med deg? Ville du reagert negativt eller positivt? Er det noen grense her, er det fornærmende? Anonymkode: 273c0...05a
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #2 Skrevet 12. desember 2023 Det hadde vært kleint. Anonymkode: 0bae5...97a 8 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #3 Skrevet 12. desember 2023 Det var vel nylig en lang tråd om dette her. Tror konklusjonen var at svært få damer setter pris på det. Det betyr ingenting om en annen person du likevel ikke skal ha noe med å gjøre synes om du er pen. Anonymkode: 27090...3d0 9 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #5 Skrevet 12. desember 2023 Hadde syntes det var fint jeg da😅 Særlig om det kom som en «rett fra hjertet»- kommentar uten baktanker og personen ikke forventet noe fra meg. Folk er altfor tilbakeholdne med fine ord.. Anonymkode: 1f469...554 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #6 Skrevet 12. desember 2023 Jeg hadde ikke likt det. Anonymkode: 85a96...8be 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #7 Skrevet 12. desember 2023 Jeg studerte på Blindern en tid, og på broen over t-banen der var det en fyr som stoppet meg og ga meg et kompliment. Syns det var EKSTREMT ubehagelig- ble redd fordi det er ganske trangt oppå den broen… Så noen flere unge menn som holdt på med det samme på Majorstuen, så jeg konkluderte med at de hadde vært på datekurs eller noe… Sykt teit. 😂 Anonymkode: 32062...9e9 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #8 Skrevet 12. desember 2023 Det er på grensen til seksuell trakassering. Mannsgris Anonymkode: 5b358...a6d 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #9 Skrevet 12. desember 2023 Etter å ha jobbet i restaurant, bar og hotell bransjen i 10+ år må jeg si at det kommer helt an på hva de sier / hvordan de sier det / om de er edru eller ikke også videre 😅 98% av gangene sier jeg bare "Jøss, det var hyggelig å høre, tusen takk!". De resterende 2% får seg som regel en verbal overhøvling fordi de sa noe fryktelig upassende eller fulgte opp kompliment med fysiske tilnærmelser 😅 Anonymkode: 0ac7f...222
Anonym90059005 Skrevet 12. desember 2023 #10 Skrevet 12. desember 2023 Dersom kvinnen synes du er en kjekk og tiltalende mann, så oppfattes komplimentet som sjarmerende, søtt og litt småkleint. Dersom kvinnen finner deg uattraktiv, så anses komplimentet å være støtende og invaderende og du blir sett på som en ekkel gris. 3 4
Peanut Skrevet 12. desember 2023 #11 Skrevet 12. desember 2023 (endret) En kompliment fra fremmede kan være virkelig så hyggelig det ^^, Det det kommer an på er hva som sies og hvordan det sies, og hvordan personen oppfører seg. Endret 12. desember 2023 av Peanut 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #12 Skrevet 12. desember 2023 Jeg fikk en gang et kompliment om høyden min, eller den manglende sådan. Det var en gammel mann som tydelig ikke baktanker med det og sa ikke noe mer etter at jeg sa takk. Det var hyggelig og veldig uventet der jeg var på vei inn på bussen. Det er mange, mange år siden. Men så har du de som bruket kompliment som en inngang til å skal snakke mer og blir blir sint når man ikke vil snakke med de. Ikke greit. Anonymkode: b436a...22f 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #13 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvordan ville du reagert om en ukjent sa du var pen osv. La oss du jobber i en butikk, og det er en kunde, en mann som synes at du er råpen. Hva om han da feks sa: Så fin du er; så pen du er osv ? Flørtet eller smilte med deg? Ville du reagert negativt eller positivt? Er det noen grense her, er det fornærmende? Anonymkode: 273c0...05a Jeg bruker å smile og si takk, og ikke gi dem noe mer oppmerksomhet Anonymkode: 6c522...ec8
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #14 Skrevet 12. desember 2023 Flesteparten av fremmede menn som gir komplimenter til jenter har en seksuell baktanke. De kan si hun er så vakker, men så følger de opp med at hun har en så fin kropp. Anonymkode: 5b358...a6d 1 1
Daria Skrevet 12. desember 2023 #15 Skrevet 12. desember 2023 Det kommer så an på hvem, hva, hvor, når og hvordan. Å flørte med noen som er på jobb, som ikke kan fjerne seg fra situasjonen og som på grunn av sin rolle må oppføre seg noenlunde høflig er upassende nesten uansett hvordan du ordlegger deg. Sosiale antenner og situasjonsforståelse er alltid et pluss Hvorvidt mannen er attraktiv eller ikke har lite å si - noen de mest sjarmerende komplimentene jeg fikk da jeg var yngre kom fra slitne eldre fylliker. Det som veier mye tyngre er hvilke signaler han sender - en oppriktig ment kommentar i forbifarten, overfladisk flørt, et litt for intenst forsøk på sjekking (med tilhørende manglende evne til å forstå eller akseptere et nei)...? Noen av det som gjør mange skeptiske er at et kompliment så sjelden bare er nettopp det... 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #16 Skrevet 12. desember 2023 Jeg setter pris på komplimenter fra kvinner. Og jeg kan sette pris på kompliment fra menn dersom (viktig) det er noe som ikke er et fordekt forsøk på å si at jeg passer inn i tenningsmønsteret hans. "Den kjolen kledde du virkelig" kan være hyggelig. "Du er sexy i den kjolen, sikle sikle" er ikke hyggelig. Anonymkode: d1fc5...864 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #17 Skrevet 12. desember 2023 Komplimenter fra fremmede setter alltid meg i en liten alarmberedskap inni meg. For hva vil han oppnå...? Blir det bråk fra hans side om han ikke liker at jeg snur meg vekk, og jeg ikke virker "inviterende" nok etter å ha fått komplimentet? Blir han aggressiv fordi han ikke liker min "utakknemlighet"? Det er så mange menn som blir sinte når komplimentene deres ikke blir møtt med overstrømmende begeistring av kvinner og invitasjon til noe "mer". Da plutselig åpner de kjeften og lirer av seg så mye dritt de rekker før du har gått derifra. Sitter kvinnen på jobb og ikke kan gå unna, er det derfor svært ufint og påtrengende og tvinge på henne et kompliment hun kanskje ikke ville like å høre. Noen ganger kan man smile (som kvinne) og takke, men da skal som regel mannen bare snakke mer og "ha mer". Det er virkelig ingen grei vei ut av den situasjonen, for så mange menn blir sure eller sinte om de føler seg avvist etter å ha gitt et kompliment. Likevel sitter trådstartere som deg og håper vi skal bli glade og begeistret, uten å ense vår egen sikkerhet (som vi vet av erfaring kan stå i fare om en mann føler seg avvist og blir sint). Anonymkode: 2659a...7af 5 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #18 Skrevet 12. desember 2023 Det komplimentet jeg har likt best å få var av ei annen dame som sa når vi sto i kø, " oj så pen du er", og det var det eneste hun sa. Hadde en mann sagt det ville jeg med en gang følt ubehag,og trodd de la mer i det, det føles ikke like oppriktig på en måte. Anonymkode: 744ec...30c 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #19 Skrevet 12. desember 2023 Hvis han var jevnaldrende og bare kom innom den dagen, og tilfeldigvis ga meg et kompliment før han dro hadde det vært hyggelig. Men ikke om det var en fast kunde som kom tilbake og som prøvde å få kontakt igjen og igjen og som ble veldig pågående etter å ha gitt meg komplimentet som om han forventet noe i retur (nr mitt , date, kompliment tilbake etc) Anonymkode: c8a77...610 2
Blåttvann Skrevet 12. desember 2023 #20 Skrevet 12. desember 2023 (endret) Sånt gjør man ikke. Stakkars dama i kassa som bare gjør jobben sin og så skal hun bli sjekket opp? Tenk hvor kleint det er å sitte der og flere av de faste mannlige kundene har lagt an på deg. Og du ser dem flere ganger i uka... du ser at en av dem kommer i køen og man vil bare synke gjennom et hull i gulvet men man må smile og si hei fordi det er jobben din. Og så blir det misforstått, for la oss være ærlige, menn som legger an på kvinner i kassa på butikken har nok ikke høy sosial kompetanse eller bred erfaring med kvinner. Grufult. Jeg vet om en fyr, totalt looser, som var forelska i en kassadame. Han ble skikkelig lei seg da hun skulle slutte (vet ikke hvordan han fikk vite det) og ville være hyggelig. Hans måte å være hyggelig på var å komme med et kompliment som bare var way off. Og han sa at han kom til å savne henne... Dama sank sammen og så bort på han med redsel i blikket omtrent. Ikke bare er det ekstremt kleint, hun ble vel redd for at han skulle vente utenfor butikken når den stengte eller noe. For "sånne" menn kan nemlig finne på å gjøre sånne ting, og hvis de blir avvist så er de utilgregnelige. De mener selv at de bare er "snille" og mener ikke å være skremmende. Det må jo kvinner forstå... Endret 12. desember 2023 av Blåttvann 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå