Gå til innhold

Mellomblødning? Spontanabort? Mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ny her, aldri lagt ut noenting før, så ikke halshugg meg hvis jeg har lagt ut på feil sted osv....😅

Jeg hadde en blødning for 1 ukes tid siden, den varte i 5 dager. Startet med lyyyyyserosa bare på papiret, men utviklet seg til friskt blod dagen etter, og den 4 dagen var det blandet brunt og friskt, og 5 var det kun brunt. Opp til den tiden følte jeg meg gravid, og mensen min har aldri noensinne vært slik før, det var også betraktelig mye mindre enn en vanlig mens for meg. 

Jeg aner ikke hva den blødningen var, mensen, mellomblødning, festeblødning, spontanabort.. jeg vet ikke. 

Blødningen skjedde også før IKM. Og jeg er nå 3 dager over ikm, og som egt forventet så har ikke mensen kommet, kan jo hende den blødningen var mensen rett og slett også.

Problemet er at jeg har en rekke symptomer som jeg ikke skjønner noe av😅

Hodepine
Smerter primært venstre side av lysken, men noe på høyre også. Kjennes som en strikk som sprekker på en måte
Føles som om en skikkelig mens skal komme hvert øyeblikk
Sensitiv luktesans
Emosjonell, jeg gråter kanskje 2 ganger i året, nå gråter jeg for alt
Mistet matlysten, klarer ikke få I meg noe særlig mye, jeg lager meg mat men så tar jeg 1 bit og blir kvalm bare
Sliten, trøtt 24/7 uansett hvor god søvn jeg fikk på natta

Graviditetstestene er negative, noen skyggestreker, men ikkenoe jeg tolker som positivt. Kan disse symptomene evt være noe annet? 

Vil gjerne høre om noen andre har gått igjennom noe liknene😅

Anonymkode: de218...340

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har et ønske om å være gravid, så kjenner du nok veldig etter symptomer. Jeg har aldri følt meg så gravid som i prøvetiden FØR jeg ble gravid. Hvis du er gravid, vil testen bli positiv. Men småblødninger i starten av en graviditet er veldig vanlig i hvert fall, så blødning utelukker på ungen måte graviditet. Selv blødde jeg nesten som mensen i starten av min graviditet.

Anonymkode: 028f8...ac6

• Liker 1
Skrevet

Symptomene på graviditet er helt lik men symptomer, pms etc.. Hvis testene er negative nå, så tviler jeg sterkt på at du er gravid. 

Om det var en SA eller ikke, er umulig å si - kansje en hcg blodprøve kan gi svar hvis den gir utslag. 

Men ut over det så er det tilnærmet umulig for oss eller deg og vite hva det kan ha vært. 

Anonymkode: e2f8f...223

Skrevet

Da vi prøvde på barn nr 2 så fikk jeg en slik blødning du beskriver midt i en syklus. Ville ikke kalt det mensen selv iallefall. Ble gravid påfølgende eggløsning, og termindato stemte i forhold til første dag med den blødningen. Så tydligvis hadde jeg en uvanlig mensen akkurat da, og syklusen var ikke klokketro. 

jeg ville gjettet på mensen siden du blødde lenge og friskt blod. 

Anonymkode: f9b3d...a23

Skrevet

Kan du ikke teste nå som du er over IKM?

Anonymkode: dbe26...894

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis du har et ønske om å være gravid, så kjenner du nok veldig etter symptomer. Jeg har aldri følt meg så gravid som i prøvetiden FØR jeg ble gravid. Hvis du er gravid, vil testen bli positiv. Men småblødninger i starten av en graviditet er veldig vanlig i hvert fall, så blødning utelukker på ungen måte graviditet. Selv blødde jeg nesten som mensen i starten av min graviditet.

Anonymkode: 028f8...ac6

Ja det kan jeg kjenne meg igjen i.

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kan du ikke teste nå som du er over IKM?

Anonymkode: dbe26...894

Som jeg skrev, testene er negative.

Takk for alle svar :D

Jeg tester igjen når jeg er 1 ukes tid over IKM. Regner med negativ test, men lov å håpe🤞🏻

Anonymkode: de218...340

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...