Gå til innhold

Hvorfor har du ikke fridd til henne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann i voksen alder og har vært samboer med ei i over 10 år der vi har felleshus og barn. Her om dagen fikk jeg spørsmål av en venn hvorfor jeg aldri har fridd? Ble litt satt ut og har tenkt en del på det. Jeg elsker henne men hun gir meg følelse om at hun ikke trenger meg. Jeg vet innerst inne hun ønsker å gifte seg men forstår bare ikke hva det skulle forandre ting…? (Kvinner kan gjerne svare på denne). 

Noen andre menn som har en lik erfaring?

Anonymkode: 33e93...e7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvorfor har du ikke fridd til henne? Hva er årsaken til det? 

Anonymkode: a64cb...87a

• Nyttig 2
Skrevet

Er hun egentlig ikke den rette? Din store kjærlighet? 

Anonymkode: a64cb...87a

Skrevet

Gifte har bedre arverett enn samboende,  når man har felles barn. 

Det er en romantisk forpliktelse til hverandre. Symbolikken bak det kan dere jo velge selv ut fra hvilke behov dere har forhverandre. 

Skrevet (endret)

Det handler ikke nødvendigvis om at noe skal forandre seg, det er vel heller en romantisk forpliktelse.

Samboer og jeg gifter oss fordi vi elsker hverandre. En mann som hadde latt meg vente i 10 år på giftemål hadde jeg gått fra, jeg hadde tolket det som han egentlig ikke elsket meg og at jeg ikke var hans store kjærlighet.

For min del er giftemål viktig og derfor uaktuelt å være sammen med noen det ikke er viktig for. 

Til sammenligning; samboer visste allerede etter et par uker at jeg var den rette, den han ville gifte seg med. Jeg visste det etter 3 dater. Vi forlovet oss etter 1 1/2 år, og gifter oss om et halvt år (da har vi vært sammen i 2 1/2 år. Det er liksom ikke noen som helst tvil.

Juridisk og økonomisk endrer det seg ikke nevneverdig siden vi uansett har felles økonomi og har sikret hverandre via testamente, forsikringer m.m.

Ingenting vil endre seg etter bryllupet, men det vil være en fantastisk seremoni og sementere forholdet slik vi ønsker det.

Endret av SPOCA
Skrevet

Du kan fri uten å gifte deg 😉

Jeg har fått vakker diamantring samme år vi har truffet hverandre, men siden vi er begge to voksne, siden vi har ikke så mye lyst til å lage bryllupsfest ( splitt i hannes familie + at  jeg er introvert + at vi vil bruke penger på noe annet, osv.), siden vi er begge to forsørget nok og trenger ikke å arve etter hverandre,.... da la vi være å gifte oss. Og ja, mange som hele tiden spørre HVORFOR?? 

Anonymkode: f8f32...97a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...