Gå til innhold

Er det vanlig å ha bedre kjemi med de som er yngre enn seg selv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

På jobben er det et stort sprang i alder, enten så er de i slutten av 20 årene, begynnelsen av 30 årene, ellers er de andre rundt 50-60. Jeg er den eneste i 40 årene, kjenner jeg kommer best overens med de som er i 30 årene. Er det normalt eller er jeg rar.

Om det har noe å si, så er dette en kvinnedomminerende arbeidsplass.

Anonymkode: 3e2a5...cfd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du kommer best overens med én av to grupper - enten de eldre enn deg, eller de yngre enn deg, kommer du automatisk dårligere overens med den andre gruppa. Hipp som happ. Dette er nok bare tilfeldig. Skulle det være mer normalt å komme best overens med noen som er eldre enn deg, mener du? Bare fordi de som du kommer best overens med, kommer best overens med noen som er eldre enn dem? De som er eldst har jo ikke noen eldre å komme best overens med. 

Du kan være normal selv om du er rar. Det ene utelukker ikke automatisk det andre. Jeg, for eksempel, er kjemperar men også helt normal. Er det forresten en kvinnedominert, eller kvinnedominerende, arbeidsplass? Og er du selv kvinne eller mann? Ikke for at det har noe å si for svaret mitt, da. 

Skrevet
Pringle skrev (1 minutt siden):

Hvis du kommer best overens med én av to grupper - enten de eldre enn deg, eller de yngre enn deg, kommer du automatisk dårligere overens med den andre gruppa. Hipp som happ. Dette er nok bare tilfeldig. Skulle det være mer normalt å komme best overens med noen som er eldre enn deg, mener du? Bare fordi de som du kommer best overens med, kommer best overens med noen som er eldre enn dem? De som er eldst har jo ikke noen eldre å komme best overens med. 

Du kan være normal selv om du er rar. Det ene utelukker ikke automatisk det andre. Jeg, for eksempel, er kjemperar men også helt normal. Er det forresten en kvinnedominert, eller kvinnedominerende, arbeidsplass? Og er du selv kvinne eller mann? Ikke for at det har noe å si for svaret mitt, da. 

Det er hjemmesykepleien og jeg er dame. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er hjemmesykepleien og jeg er dame. 

Skjønner. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Vi er heldige når vi treffer noen vi "klikker" med, og det går gjerne på tvers av alder. 

Skrevet
Pringle skrev (5 minutter siden):

Også tenker jeg at jeg er jo nærmere i alder med de som er rundt 50.

Skrevet

Det er ikke så rart å komme bedre overens med de som er 5-10 år yngre enn deg enn de som er 20-30 år eldre enn deg. Du har mer å assosiere til med de yngre og har ikke samme livserfaring som de eldre 

Anonymkode: 08bd7...9fe

Skrevet

Kommer mye an på livssituasjon også. Om de eldre enn deg er en annen plass i livet enn deg, og de yngre enn deg står mer i samme livet, og har lignende interesser så har du gjerne bedre kjemi med de yngre pga det. Kan også være at de yngre er mer inkluderende, enn de som har jobbet mange år sammen. 

Personlig har jeg alltid hatt best kjemi med eldre enn meg. Jeg er stille og rolig, men ikke sjenert da, men tipper det et noe der som påvirker det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...