Gå til innhold

Kollegaen som bare var en venn er snart den nye kona hans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann over sju år gjorde det slutt og flyttet fra byen, og jeg fant tilfeldigvis ut via bekjente at en kvinnelig kollega var i bildet. Nå ikke lenger etterpå viser det seg at de skal gifte seg. Vi hadde et bra forhold, og jeg stolte hundre prosent på han selv om at han og kollegaen var nære venner. Men nå føler jeg meg lurt. Han sier at det aldri skjedde noe da vi var gift, og det virker som han mener det oppriktig. Men magefølelsen min sier noe annet. På grunn av dette stoler jeg ikke på menn lenger, og jeg lever alene. Jeg føler at jeg må komme over et utroskap jeg ikke har bevis for å ha skjedd. Jeg går til terapi, men føler det ikke gir meg noe. Hvordan kom du over følelsen av et svik?

Anonymkode: e2267...4df

• Liker 2
  • Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet vel ikke og får kanskje aldri vite.

Jeg kunne ha hatt et godt venneforhold til en dame og etter et samlivsbrudd kunne jeg relativt fort ha endret syn på denne vennen (evt kunne jeg underbevisst ha klassifisert henne som en mulig neste partner) uten at jeg har vært utro eller har hatt noen bevisste planer om noe slemt.

Anonymkode: f6032...7e3

• Liker 9
Skrevet

Jeg ble sammen med en av vennene mine etter jeg skilte meg. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke hadde noen slike følelser for denne vennen før jeg ble skilt. Det kan hende at deres vennskap har utviklet seg etter dere skilte lag. Min eks påstår at jeg også må ha vært utro, noe som er vondt at eksen går å sier om meg.

Anonymkode: 2b577...030

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Men «vennen» hadde alltid dette i tankene. Det er derfor han hang rundt deg vettu. Kalles for orbiter. 

Anonymkode: cd2fc...0ce

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Enten var han utro før det var slutt, eller kanskje de fikk følelser men gjorde ingenting før det ble slutt. Eller så var de kun venner før bruddet, men hun trøstet han etter bruddet, og en trøsteklem ble til et kyss, osv.

Anonymkode: f243e...489

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke det går an å "komme over" det. Men man må akseptere og gå videre. Å ta det med seg hele tiden slik du nå gjør, ved å ikke tørre å inngå et partnerskap på nytt, går kun ut over deg selv. Du påtar deg straffen for sviket hans og du overfører den videre på eventuell neste partner. Dessuten nekter du deg selv omsorg, kjærlighet, tillit og alle gode ting når du holder fast på det han gjorde. 

Han, på sin side merker ingenting av det. Han bryr seg heller ikke og vil aldri gi deg noe avslutning eller trygghet. Det blir som i sangen, "now he`s just somebody that you used to know". Du gjør det fordi innerst inne føler du at det var din skyld. At du gjorde noe som fikk dette til å skje. Det er ikke din skyld. Du gjorde ingenting. Han er bare respektløs og egoistisk som person, det er alt. 

La han bli til luft i livet ditt. Kjenn på at det er godt å være kvitt en person som anser deg som så lite verdt at han kan gjøre noe slikt. Tenk godt om deg selv. Tenk at du vil aldri såre noen på den måten. Behandle noen så smått. Ta imot kjærlighet når den kommer din vei. 

Anonymkode: 1b9b2...8ee

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Her er mulighetene endeløse. Jeg er forelsket i en kollega nå, og skal skilles. Ikke grunnet noe som har skjedd med kollegaen (vi snakker mye på privaten, men aldri om følelser for hverandre, det er null seksuelle kommentarer eller noe, og vi har aldri gitt hverandre så mye som en klem) - men den emosjonelle forbindelsen jeg føler for han er såpass sterk, og ekteskapet har vært såpass dårlig over så mange år at jeg har bestemt meg for å gå. Jeg har hatt en ærlig dialog med mannen min det siste året om at jeg nok nå er på vei ut, og han vet også at jeg har følelser for en annen - men at ingenting har skjedd (utover at vi snakkes en del om felles interesser på privaten).

Om det viser seg at kollegaen min (som også står midt i skilsmisse) også kjenner på dette aner jeg ikke. Om han spør meg på en date til sommeren takker jeg såklart ja, men jeg skiller meg ikke fordi jeg forventer at det skal skje, hvis du skjønner. Dette kan ha vært veldig komplisert for mannen din, eller det kan være så enkelt som at de så på hverandre på vei hjem fra lønningspils og så slo lynet ned. Du får nok aldri noe konkret bevis på noe som helst, dessverre. Men jeg ville stolt på det mannen din sier. Noen er faktisk ærlige i bruddprosessen og tiden etterpå. 

Anonymkode: 5789f...98e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men magefølelsen min sier noe annet.

Mine erfaringer tilsier at damers magefølelse er særdeles dårlig. Er stort sett har skjedd/ikke skjedd de skal vurdere med magefølelsen, og ren tipping burde gi 50-50. Men de fleste damer har ikke rett halvparten av gangene en gang. Moralen? Ikke stol på magefølelsen din!

Anonymkode: 445ff...09d

• Nyttig 2
Skrevet

Om han ikke var utro så er jo dette kjempevondt for TS fordi hun hadde en følelse rundt kollegaen hans. At de ble sammen i ettertid beviser ihvertfall at det var en grunn til bekymring.. 

Har ikke noen gode råd desverre, ta tiden til hjelp, og vit at det er mange som går igjennom lignende. Kjenner meg igjen, bare at jeg fikk høre rykter om at han var utro, fikk høre det etter at vi gjorde det slutt.. Så han løy mest sannsynlig til meg. Et stort svik. Samtidig tenker jeg at det kanskje bare er rykter å prøver å ikke ta det inn over meg, men det er vondt.. 

Anonymkode: c8b29...d7d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo mulig han ikke gjorde noe. Men du hadde rett i magefølelsen likevel, for det var jo åpenbart noe der, siden de nå skal giftes. Det betyr ikke at de har hatt sex, det betyr ikke at de har vært intime emosjonelt heller, men noe har det nok vært der, noe kjemi, noe i lufta, en tiltrekning, en interesse, en tanke i hodene deres... 

Ville det hjulpet deg om du hadde visst at de hadde sex, om du hadde opptak av en samtale hvor de snakket om at han skulle forlate deg, en melding mellom dem med "elsker deg ❤️"? 

Det endrer jo til syvende og sist ikke situasjonen din i dag. Det hadde nok heller gjort det verre. Hadde du begynt å stole mer på menn da liksom?

Ta tiden til hjelp. Det er verdens kjedeligste råd, men det fungererr. En dag vil du være glad du ikke endte opp med han. Tenke at det var best som dette. Kanskje selv se noen grunner til at det ikke skulle være dere lengre.

Et brudd har vel sjelden med kun det at en annen kom inn i bildet å gjøre. Det er mulig det gikk denne veien uansett.

Hvis du vil trøste deg med noe.. det er jo ikke uvanlig med rebound-forhold, føler særlig menn kan være raske på å hoppe rett til neste. Men det er vanlig at disse forholdene ryker. Spesielt om de starter med utroskap og det går fort til ekteskap, det er ikke en trygg og god måte å starte et forhold på, det er en emosjonell berg-og-dalbane, eller for ikke å si en emosjonell racerbil, det er bånn gass og så går det rett i veggen.

Anonymkode: 74b78...3ed

• Liker 2
  • Nyttig 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Uansett om han var utro eller ikke så representerer han ikke alle menn.

Det vil være trist for deg å aldri stole på noen menn fordi én mann brøt tilliten din.

Det finnes mange gode menn der ute❤️

Skrevet

Ikke bry deg om det, hun tok problemet ditt. Jeg har lært å kun se fremover.

Anonymkode: 0f92e...4ef

• Liker 1
Skrevet

Det han driver med har jeg hørt bli kalt "monkey branching" på dette forumet. 

Triste greier, men han var en "monkey" tok neste "branch"... 

Anonymkode: a69d8...646

Skrevet

En annen mulighet her er at hun oppdaget at mannen din nå "er på markedet" og at det da har blitt noe etter dere ble skilt. De fleste har anstendighet nok til å ikke innlede noe med folk som er gift. Det betyr ikke at de ikke kan ha vært en attraksjon der tidligere.

Også må man nesten akseptere at livet går videre. Med mindre du vil at han skal legge seg opp i dine nye eventuelle partnere, bør du la han leve videre med med den nye dama. De har det åpenbart fint sammen, og da får det være greit.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det han driver med har jeg hørt bli kalt "monkey branching" på dette forumet. 

Triste greier, men han var en "monkey" tok neste "branch"... 

Monkey branching er mer vanlig blant kvinner og spesielt kvinner som har lav samfunns økonomisk status. 

Anonymkode: 4dd1c...299

Skrevet

Uff, føler med deg. Det der er veldig vondt. Jeg vet ikke om du noen gang kommer over det. Det er bra du går i terapi.  Husk at det er han som har gjort noe galt, ikke du. Det er jo litt gaslighting å si det ikke har vært noe før… . Du må prøve å stoppe grublingen over fortiden, og prøve å finne noe å holde på med som gir deg mening. Du skal leve videre med deg selv, og du fortjener at du gir deg selv dager med glede og velbehag

Anonymkode: 76a2e...eb7

Skrevet

Å etterforske din eks-manns sexliv i retrospekt er veldig fruktløst, selv om jeg skjønner at du kjenner deg holdt for narr. Forholdet deres ville gått over uavhengig av hva de to har gjort eller ikke gjort til hvilket tidspunkt.
Det er klokt av deg å holde deg alene inntil sorgen er noenlunde bearbeidet.

Du kan ikke stole på andre mennesker. Vi kontrollerer dem ikke. Den du må stole på er deg selv; at du takler både det du håper på og det du frykter. Når du vet at du kan gi noen tillit, men vite at du tåler å ikke vite hvordan det går: Da er du klar. Noen blir aldri klare, mens andre hopper i det og ikke bekymrer seg for neste skuffelse.

Kanskje må du rett og slett revurdere hvilket forhold du vil ha, f.eks. særboerskap, som ikke er så inngripende som et samboerskap. Selv går jeg nok aldri inn i noe "vanlig" forhold igjen.

• Nyttig 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Monkey branching er mer vanlig blant kvinner og spesielt kvinner som har lav samfunns økonomisk status. 

Jepp, men menn holder tydeligvis på med det også. 

• Liker 1
Skrevet

Så bra for han ❤️

Skrevet

Synes mange kvinner er naive faktisk...Særlig når det kommer til at mannen skal omgås kvinnelige "venner"...😂🙈...særlig...

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...